Einde Duits FTA paradijs op Astra in zicht?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
59
Met de aankondiging dat satelliet exploitant SES-Astra zijn dienstenpakket gaat uitbreiden met het leveren van Conditional Access diensten voor omroepen lijkt er een einde te komen aan het free-to-air paradijs van de Duitse zenders. Op dit moment zijn nog alle grote en kleine Duitse commerci?le en publieke omroepen ongecodeerd berschikbaar via Astra op 19 graden Oost. Hierdoor zijn deze zenders in heel Europa vrij te ontvangen. In de Duitse pers wordt momenteel druk gespeculeerd wat de gevolgen zullen zijn. De meeste commerci?le zenders zullen gaan coderen, maar de publieke omroepen hebben verklaard altijd en overal free-to-air beschikbaar te willen blijven. De vraag is of rechtenhouders (van bijvoorbeeld films en sport) dit ook goed blijven vinden. Voor de kijker betekent de codering in veel gevallen een nieuwe satelliet ontvanger die geschikt is voor het ontvangen van gecodeerde uitzendingen, het betalen van een eenmalig bedrag voor de smartcard en een maandelijks abonnementsgeld. Astra heeft inmiddels bekend gemaakt te kiezen voor Nagravision codering.

Volgens mij moeten we de oude gebruiken weer in ere herstellen, zoals de brenger van het slecht nieuws "Vieren delen"".

Op dit nieuws zat ik nu niet te wachten.

Groetjes Bertje ;-)

Van mij mogen ze die hele astra sat in hun...... douwen,, want denk toch niet dat ik nog maar ene euro betaal voor die paar .... zenders.

Nagra codering huh,, das mooi,, dan zit alles straks op dezelfde codering,, is het wat makkelijker voor de hackers ook :)

Kan beter die hele schotel weg doen en lekker digitaal pakket nemen van casema of zo,, heb je het meeste van al die zenders volgens mij.

bert50 zei:
Volgens mij moeten we de oude gebruiken weer in ere herstellen, zoals de brenger van het slecht nieuws "Vieren delen"".

Op dit nieuws zat ik nu niet te wachten.

Groetjes Bertje ;-)

Kap nou hoor geen 4 freggels lol, nou ja nagra dan hebben we weer wat te doen he....

Best interessant. Daarmee wordt een zeer grote groep potentiele hackers aangeboord. Mogelijk dat ze er om die reden wel eens heel veel spijt van kunnen krijgen.

Conspiracy theory: Zitten de lobbyisten van DreamMultimedia hier achter? Deze ontvanger kan wel eens een sterke stijging in verkopen verwachten! Aandelu kopuuuh!!! :biggrin:

Kerstkonijn zei:
Best interessant. Daarmee wordt een zeer grote groep potentiele hackers aangeboord.

Over de hackers is meer te lezen bij Satplaza ;) ( donderdag 9 maart 2006, "kudelski haalt nieuwe grote klant binnen.... )

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan