einde het gesprek

l.oosterhoff

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
105
Punten
63
Leeftijd
63
hoi,

vandaag is het gesprek failliet verklaard.

en deze zender zal morgen middag haar uitzendingen staken via de diverse aanbieders.

hier door is het mogelijk dat MGM toch behouden blijft voor cds

Dat MGM behouden blijft is goed nieuws. Dat Het Gesprek failliet is was te verwachten. Dat zeiden er meer, waaronder ikzelf, al bij de oprichting in 2007. Een documentaire af en toe is wel eens fijn, een discussieprogramma ook en zo wordt dat op de publieke zenders ook geboden.

Maar iemand die denkt dat hij een hele zender alleen kan vullen met gesprekken en daar dan ook nog van verwacht dat het voldoende kijkcijfers zal behouden, die is niet lekker in zijn hoofd lijkt me. Er heeft toch bijna geen hond zin in urenlang geklets?

Anyway, het spijtige is dat zoiets al van tevoren eigenlijk vaststaat danwel te voorspellen is maar nu dus weer crediteuren helaas hun geld niet meer krijgen. Moest verboden worden die ongein.

Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Ik vind het wel goed als er eens buiten de lijntjes gelopen word, en dat was hier dus het geval.

Je kijkt met heel andere ogen naar deze zender als de oprichters ervan (das ook logisch).

Ik vond het een goed initiatief, het bood als het ware een soort van magazine in de vorm van allerlei gesprekken.

Zo'n magazine lees je doorgaans ook niet in een ruk uit, je pakt m op als je eens iets te lezen zoekt.

De makers van de programma's zullen zich best gerealiseerd hebben dat ze geen RTL/SBS aspiraties moesten hebben.

Maar het heeft best wel wat om bepaalde interviews of gesprekken eens goed te kunnen volgen zonder dat je daarvoor op een bepaald (meestal laat) tijdstip op een publieke zender moet afstemmen.

Dat kon dus want de programma's werden in een caroussel-vorm uitgezonden (dat doet film1.x ook).

Desalniettemin moet ik zeggen dat ik nooit een compleet gesprek via deze zender heb gevolgd.

Maar dan denk ik ook niet dat ik tot de typische doelgroep van deze zender behoor.

Het is zeker goed als er eens buite de lijntjes gelopen wordt, maar het moet zich wel lonen en met iets wat niet trekt, ga je dat niet redden, ook niet in carrousselvorm.

En dat hadden ze van tevoren kunnen weten.

Als ze het nu eens gecombineerd hadden met bijv. documentaires en nieuws, dan was de situatie al heel anders geweest, terwijl ze dan toch nog buiten de lijntjes liepen en geen sbs/rtl aspiraties aanwezig waren. Maar de doelgroep was dan wel een stuk breder geweest. Dus meer inkomsten, dus ook meer bestaansrecht.

Film 1 herhaald wel veel films, maar niet steeds dezelfde films, ja een aantal nachten. Maar films zijn populair en daar kijken veel meer mensen naar dan naar een gesprek.

Kerstboom 1 Hosting Fun Feestdag

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan