Einde L1 op satelliet vanaf donderdag!

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.287
Punten
113
Leeftijd
61
Helaas maar waar. L1 uitzendingen op de satelliet zullen met ingang van a.s. donderdag gestopt worden.

Vrijdag heeft het Provinciaal bestuur besloten geen financiële medewerking te verlenen aan datgene wat nu nog als proef gedaan werd.

Zoals bekend is L1 de Limburgse lokale omroep. De programma's (waaronder ook L1 radio) werden als proef tijdelijk door SES-Astra doorgegeven via de satelliet, in eerste instantie voor 2 maanden.

Deze proef werd verlengt toen er veel interesse bleek te bestaan en er onderhandelingen werden gestart met provincie en overheid om te bezien of het mogelijk was het benodigde bedrag ad. € 300.000 euro per jaar, bij elkaar te krijgen middels overheids- of provinciale steun.

Daarop heeft SES-Astra besloten de proef te verlengen. Mocht er echter een besluit komen dat er geen of onvoldoende subsidie of steun van overheid en/of bedrijfsleven zou komen, zou de doorgifte alsnog gestaakt worden.

Door de weigering van Provincie om hier steun aan te geven is er dus onvoldoende financiële bodem om verdere doorgifte te kunnen laten plaatsvinden en derhalve zal a.s. woensdag de laatste satellietdag zijn voor L1 TV, voorlopig althans, wat de toekomt brengt weet immers niemand.

Jammer, ik keek er graag naar.

Het had het begin kunnen zijn van meer locale omroepen op satelliet.

Inderdaad, die hoop had ik eigenlijk gehad.

Met een beetje samenwerken had de overheid zo bijv. een transponder kunnen huren en daarop de Nederlandse lokale omroepen loslaten zodat ze allemaal een plekje hadden op de satelliet.

De kosten van die transponder etc. verdeelt over de provincies en met nog wat overheidssteun was dan denkelijk toch best wel te doen geweest.

Maarja... heeft niet zo mogen zijn, wie weet, misschien ooit nog eens in de toekomst, zou best leuk zijn als we ook alle lokale omroepen zouden kunnen zien.

Het is een kwestie van geduld..... :biggrin:

(rustig wachten op de dag..)

Hij zit er nog steeds op.. op de teletext staat de info ook. Zouden ze in limburg gevoel voor humor hebben en het als 1 aprilgrap erop gezet?

Of is astra gewoon erg aardig ;) ??

Op zich is satelliet verspreiding van regionale zenders wel leuk, dan kun je die k**kabel missen (en als de vrt erbij komt helemaal)

De doorgifte wordt nu nog gesponsort door SES Astra dus ik denk dat ze aardig zijn en het signaal er nog niet afgehaald hebben.

Dit was de officiele datum zoals die genoemd werd, er kan natuurlijk wel een dag of zo in gaan zitten.

Bij mij ligt ie er nu op dit moment uit, maar ik heb wat met de settingslijsten zitten rommelen dus dat kan ook oorzaak zijn dat ie bij mij pleite is.

.....ff wachten op de dag dat heel Holland....

Vooral jammer voor de limbo's onder ons. T had een hele goede stap in de jjuiste richting kunnen zijn!

.....ff wachten op de dag dat heel Holland....
Vooral jammer voor de limbo's onder ons. T had een hele goede stap in de jjuiste richting kunnen zijn!

Nee hij is er echt af.. staat niet meer in de PMT..

Inderdaad.. In eerste instantie vond ik het een beetje belachelijk omdat toch in nederland veel mensne al kabel hebben en de rest van het land niet op tv limburg zit te wachten, maar als je nou van die kabel af wilt, is het natuurlijk wel een uitkomst. Die stomme UPC etc hebben gewoon een soort monopolie en daar maken ze grof misbruik van door het alsmaar duurder te maken en je krijgt niet eens Eurosport...

Satelliet is geen goed alternatief omdat je dan belgie en de regionale zender mist, en je nogal moet investeren als je bijv. kinderen hebt die elk een eigen tv hebben. Dan wordt het toch te duur.

In duitsland is dat veel beter, gewoon alles ongecodeerd, ook regionaal dus een goedkoop doosje van de aldi en kijken maar!

Op Astra 3 ( 23 gr.oost) was die vandaag nog gewoon te zien in scpc

Helaas, ik krijg echt niets op de Humax of Dreambox.

Ik had hem op 23E 11142 H 6111 3/4

Is er iets aan veranderd dat jij hem wel hebt dan?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan