email perikkelen

T

the matrix

Stel ik heb een provider zonder email mogelijkheid KPN dus .

Heb bij zonnet "Zonnet gratis" aangemaakt en heb nu een zonnet email adres..

Nu wil ik outlookexpress hiervan de post ophalen en versturen. Heb een account in OE aangemaakt en de binnekomende en uitgaande mailserver gegevens van zonnet ingevuld.

Post ophalen gaat probleemloos, maar email versturen gaat niet , schijnbaar wil de KPN niet voor postbode spelen.

Is er toch een manier om post te verzenden ???

Bovenstaan is het probleem van een collega die bij KPN ADSL heeft aangeschaft zonder email mogleijkheid (was goedkoper)

Nee, is instellingsfout.
Als je kan versturen, kan je ook ophalen en andersom.

pop3.zonnet.nl en mail.zonnet.nl of smtp.zonnet.nl... Daar gaat het om.
Je moet even naar de site van zonnet om daar de instellingen van te bekijekn. Je kan ook de topic van valerio3 bekijken, daar gaat het om hetzelfde probleem. Kerstkonijn heeft linkjes naar de plaatjes... ;)

G

Lukt inderdaad niet met kpn..., dat is een 'open' verbinding die geen pop3 ondersteund...

Als je mail wilt versturen van een andere provider als degene waarmee je inlogt moet je de smtp gegevens van de provider waarmee je inlogt gebruiken...

gr,
Ducom

heb de inkomende en uitgaande servers gezet zoals zonnet het wil maar krijg de volgende foutmelding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'zonnet', Server: 'smtp.zonnet.nl', Protocol: SMTP, Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

Wat is dan het uitgaande mailserver van KPN indien je geen gebruik maakt van email diensten??

? pop3 niet ondersteund? Data tegenhouden dus...

goh... lekker is dat (ik snap het wel... ) :(

Zoals reeds door BIG G gemeld heb ik dit probleem ook gehad, heb uiteindelijk bij uitgaande mail het smtp.zonnet.nl ingevuld voor het versturen van mail van andere providers zoals ...@planet.nl.
Vrees wel dat je email-adres nodig hebt van provider die je inbelverbinding verzorgt, dit smtp zou je dan ook kunnen invullen bij de uitgaande mail van andere providers.

Tegenwoordig is het zo dat als je zo'n vrij zonnet account neemt, je alleen mail via zonnet kunt versturen als je ook gebruik maakt van de inbelverbinding van zonnet.

Maak je gebruik van adsl of een andere inbelverbinding, dan zul je als uitgaande mailserver, de smpt server van desbetreffende provider moeten invullen.
Lukt dit niet (omdat die bijv. niet aan mail doet) kun je altijd nog op zoek naar een relay server.:)

Wat nog wel een optie is om via webmail je mail te versturen, maar dat is verre van ideaal.

Mvg,

Valerio

Probeer anders gewoon eens de mailservers van @home, een tijdje geleden waren die niet tegen relayen beveiligd, terwijl wel van alle abo's poort 25 werd afgesloten (1,5 jaar geleden), de sukkels.

Voor de smpt server dan even invullen mail.home.nl en wie weet heb je geluk.
Wat je ook kunt doen (als je een servertje mag draaien) is om zelf een linuxbakje op te zetten met een mailservertje, dan kun je je eigen mailserver als smpt gebruiken.
Indien je echter op dialup zit dan is zoiets weer wat lastiger.

Mogelijkheid 3 is een email account nemen bij een gratis emailprovider waar het wel bij mogelijk is om vanaf een andere aansluiting email te versturen (bijv. softhome.net).

Gewoon een hotmail accountje aanvragen. Of een ander webadres. Ik vraag me trouwens af waarom dat nou opeens 'verre van ideaal is'? Het heeft een aantal voordelen: overal je mail kunnen ophalen/versturen en gratis email scan en spamfilter, hoewel ik van die van hotmail ook niet echt kapot ben, moet ik eerlijk zeggen!

Het verre van ideaal zal wel op de hoeveelheid spam duidden die je via hotmail binnenkrijgt want die is vele malen groter als bij een gewoon pop3 account.
Verder heeft hotmail geen smtp server die je gebruiken kunt.

Hotmail is leuk, maar niet geschikt als je echt op zoek bent naar een smtp server om een ander email adres via door te sluizen.

Ben ik wel met je eens dat er via hotmail erg veel spam doorslipt. Aan de andere kant heb ik vanochtend eens in mijn mail account van de eigen provider gekeken en schrok van de virussen die eruit gevist werden door Norton. Van de 95 berichten, bevatte er maar liefst 80 een virus! En dat terwijl ik die account nu 2 maanden heb en echt nooit gebruikt heb. Rara, hoe kan dat? Die 80 berichten waren ook nog eens als spam aan te duiden. Nou moet ik wel vertellen dat ik er geen extra spamfilter aan heb gehangen en geen e-mail virusscan van de provider zelf.

Originally posted by valerio3
Wat nog wel een optie is om via webmail je mail te versturen, maar dat is verre van ideaal.

Mvg,

Valerio

Waarmee ik op webmail doelde ik gewoon inloggen via internet via de webportal van je mailprovider, maar groot nadeel is wel dat je de mails niet in je eigen mailbox heb zitten en het is af en toe beetje omslachtig.
Aaangaande hotmail kan ik zeggen dat het best makkelijk is en gratis, alleen is de ruimte (2mb) beperkt.

Mvg,

Valerio

Het probleem met virussen en spam heb ik ook, dus tja, zal wel blijven, heb er nu een scanner voor hangen.
Straks laat ik mijn linuxbak alle spam automatisch naar /dev/null verwijzen en is het ook opgelost voor een groot deel.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan