Email versturen te veel afzenders

S

spanjool

Ik heb sinds enige tijd een probleem met mijn e-mail versturen.
Ik heb een groep aangemaakt met 55 leden.
Als ik hier een bericht naar wil sturen, krijg ik deze melding:

Kan het bericht niet verzenden omdat ??n van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is.ting@planet.nl. Onderwerp 'Vergadering', Account: 'pop3.12move.nl', Server: 'smtp.12move.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '452 too many recipients', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 452, Foutnummer: 0x800CCC79

Als ik het aantal leden in deze groep in 2 splits worden wel alle geadresseerden geaccepteerd.
Heeft iemand hier een verklaring of nog beter een oplossing voor?

Alvast bedankt

Spanjool

Ja, dit kan een beveiliging zijn tegen spammen. Misschien dat je provider via welke je de mail verstuurt (12move dus in dit geval) zoiets sinds kort heeft ingebouwd.
Daarmee kun je bepalen hoeveel mails er tegelijkertijd vanaf 1 adres verzonden mogen worden.
Spammers maken veelvuldig gebruik van lijsten, idem met wormen die zichzelf versturen naar complete adresboeken.
Op deze manier gaat de provider in elk geval enigszins overbelasting van het mailsysteem tegen en deels spammen omdat er maar beperkt mailtjes doorkomen.

Een oplossing hiervoor is om je groep te splitsen in 2 groepen en dan het mailtje 2x te versturen bijvoorbeeld.

Dank je voor je snelle reactie.
Is er geen manier om deze beveiliging op te heffen dit is voor mij natuurlijk veel makkelijker.

De enige manier die je zou kunnen proberen is om als smtp server niet smtp.12move.nl maar de smtp server van je eigen provider in te vullen, bijv. mail.planet.nl of mail.home.nl of smtp.wanadoo.nl afhankelijk van je provider.
Jij gebruikt 12move dus dat gaat dan niet lukken.

Indien je ergens een eigen domein hebt draaien, zou je de smtp van dat domein kunnen proberen, anders is de enige oplossing om 12move te vragen of dat maximum verhoogt kan worden.
Maar ik ben bang dat ze dat niet zullen doen.

O.K Black Tiger badankt voor je hulp.
Ik heb er inmiddels 2 mappen van gemaakt dus met een omweg komen ze toch wel aan.

Bedankt iedereen.

Spanjool

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan