Email vraagje

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Als ik het email adres van iemand heb die bij wanadoo zit,, is het dan mogelijk om hiermee te achterhalen wie het is.

Of meer informatie over die persoon te krijgen.

Met alleen het email adres waarschijnlijk niet.
Dan moet je naar de abuse afdeling van orange/wanadoo.
Maar als je een mailtje van hem hebt, heb je iets meer kans.
Want dan is het zeer waarschijnlijk dat je ook zijn IP nummer hebt, die staat dan in de header.
In M$ mailprogramma's moet je dan op zoek gaan naar de menu optie bron...
Ik gebruik andere programma's dus ik weet niet precies waar dat zit maar ik meen dat het niet overal op dezelfde plaats terug te vinden is.

Je kunt dan dus op zoek gaan met google, soms vind je dan opmerkelijk veel.
Zoek je verder met de gegevens die het eerste resultaat opleverde vind je vaak nog weer iets meer.
Telefoonnummers zijn dan bijvoorbeeld handig.
Ik ben m alweer kwijt, maar ik was laatst op een site die achterhaalde in welke plaats ik zat, schijnbaar aan de hand van mijn IP.
Ik moet eens bedenken welke site dat ook weer was (nu ff teveel wegens hele lange werkdag, net thuis).
Nou zie je wel vaker dat een of andere obscure site probeert te achterhalen waar je zit, maar meestal komen die niet verder dan de plaats waar de "locale" server van de provider staat waarmee je verbonden bent.

Houd er wel rekening mee dat IP nummers vaak toegewezen worden, wat betekent dat iemand niet altijd dezelfde IP hoeft te hebben.

Hij heeft mij inderdaad een mailtje gestuurd op mijn yahoo account maar ik heb geen idee hoe ik dan zijn IP kan vinden,, zie verder ook geen options om de headers te krijgen waar ik dan het IP adres kan uitlezen.

Hoi Mas,,

Ik heb je 2 prive berichtjes gestuurd,, heb jij ze gehad want ik zie in mijn outbox niet staan dat ze verstuurd zijn,, snap niet waarom die daar niet staan.

Ja heb ze gehad en je ook een antwoordje gestuurd.
De mail komt zeer waarschijnlijk uit Nijmegen.
Meer info is wenselijk om het verder te kunnen ontleden.

Hoi Mas heb het ontvangen en je de gevraagde info gestuurd :)

Nou, min of meer wel hoor.
Uit de uitgebreidere informatie bleek ook dat de mail daar niet vandaankwam, maar dat deze mail via een Nijmeegse server verzonden is (vandaar dat ik om meer info vroeg).
Dat was overigens op te maken uit de hostname die aan dat IP hing, en daarom ook in de mailheader zat.
Inmiddels is het wel zeker dat de mail dus toch niet uit Nijmegen kan komen.

Daar was ik dus al bang voor. De server waarlangs hij verzonden is wil over het algemeen niets zeggen aangezien dat in de meeste gevallen een server van de internet provider is.
De hostname zal dan vermoedelijk een @home hostname zijn, maar dat kan dan ook omgeving Nijmegen zijn.

Ik dacht eerst al even dat je gebruik had gemaakt van zo'n site waar je de ip adressen kunt opvragen en waar dan wordt aangegeven in welke plaats die zich bevindt. Maar dat is gelukkig niet het geval. Volgens die sites woon ik in Friesland of Groningen, alhoewel ik dat overigens niet erg zou vinden.:biggrin:

Nee ik had hem de header uit de yahoo mail gestuurd die ik dus had gehad waar die ip al in stond.

Volgens Mas is het uiteindelijk een cable wanadoo account waar verder niks over te vinden is.

Jammer maar helaas of jij moet nog iets weten Blacktiger.

jack;190878 zei:
2 prive berichtjes gestuurd,....., want ik zie in mijn outbox niet staan dat ze verstuurd zijn,, snap niet waarom die daar niet staan.

Ja, dit heb ik ook gemerkt .... bij mij was ??k niets meer te vinden in OUTBOX
maar:
het blijkt dat dit veranderd is >>>>>> zie:
http://www.duckfiles.org/forum/index.php?topic=28149

Voor mij mag het weer standaard op ON, want ik vergeet iedere keer dit weer OPNIEUW aan te vinken voordat ik het berichtje verstuur.

Weet niet of anderen dit ook standaard op ON willen ????????

>>>weer werk aan de winkel voor Black Tiger :) ... hahaha!

grtz Satellite

Correctie, na 2 jaar en 3 maanden.:biggrin:
Maar er is nu een andere oplossing gevonden.;)

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan