EMM en ECM met de 7020

Parabolica

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
190
Punten
63
Jongens, ik zoek een progje of plug-in zodat ik ecm/emm op kan slaan in de Dream 7020 of op de computer. Voorheen gebruikte ik de season interface hiervoor in de Hummie.
Practisch zou zijn als het met de GBox of CCCam werkt en liever dat het op de computer zichtbaar is dan uitlezen op de Dream. Iemand een goed advies wat hier voor geschikt is?

Grt. Parabolica.

Het is niet zo makkelijk als je denkt. Ik ben 2 dagen aan het zoeken, maar geen enkele Plug-in of tool te vinden om een ECM/EMM via FTP te loggen of zichtbaar te maken. Voor de Humax bestaat SBLC en WSP en daar kon je veel uitlezen. Niemand een hint voor mij?

Grt. Parabolica.

Kun je niets met de debug optie van CCcamd?
Of de log optie van gbox?
# Logger and NET-mode UDP port Init
# 00 do not init UDP port
# 01 Init UDP port for IP, port, UDP
L: { 00 } 192.168.1.10 8017

Met mgcamd zou het wel kunnen als ik het goed zie, dit komt uit de MG_CFG.
# debug, summ of
# 00 off (default)
# 01 debug ecm
# 02 debug emm
# 04 debug network ecm
# 08 debug network emm
# 16 debug network login
# 32 show mem/cpu stats every 1 min
# 64 add timestamp to log messages
D: { 00 }
Voor jou zou het dan moeten worden:
D: { 15 }

Nadeel: Ik weet zo vlug niet waar hij dan die debug naar toe schrijft.

Black Tiger, bedankt voorzover, ik duik er straks even in om te zien wat mogelijk is. Ik ben niet te beroerd om zelf iets uit te zoeken o.a. waar hij de debug naar toe schrijft. Maar ik kan nu teminste iets gaan uizoeken wat tenslotte ook leuk is.

Grt Parabolica.

Yep, uitzoeken is ook deel van de hobby he.:)

Succes alvast!

Ik heb te weinig tijd om te testen maar ik heb gelezen dat de Dreambox ook met SBLC en WSP kan werken zoals de Humax ermee overweg kan. Ik moet dan even zoals jij dit omschrijft (Black Tiger) ook een UDP verbinding maken met de cam en SBLC en dan moet ik kunnen loggen. Dus in het weekend gaan we aan de slag en ik zal het wel melden als het gelukt is.

Grt. parabolica.

Inmiddels verbinding met de Dreambox en WSP/SBLC en ze praten met elkaar. Hoewel er nog geen EMM/ECM's voorbij komen is dit denk ik een kwestie van de parameters juist zetten in o.a. de cam.cfg files zoals Black Tiger al omschreef. De dream werkt er in ieder geval mee en dat is al heel wat. Hoewel als ik de peers opvraag ziet de dream niet de IP verbinding van mijn server maar wel de DYNDNS peer?

Grt. Parabolica.

Inmiddels verbinding met de Dreambox en WSP/SBLC en ze praten met elkaar.
Oh da's goed nieuws. Maarreuh... wat is WSP en SBLC ook alweer?

Misschien dat ik ook eens ga testen.

WSP/SBLC en Vplug zijn tools om samen met o.a. de humax als een emu/cam te werken i.p.v. de Humax Emu. Zo werd T*ps zichtbaar met de Humax en de juiste .HNF file toen de Emu even niet up to date was. Nu is P*ls*t AU zeggen ze. Leuke is dat je ook de EMM/ECM voorbij ziet komen bij de Humax met dit tooltje. Hierdoor kan je loggen en sommige informatie weer doorspelen naar andere progjes om te zien wat de uit(werking) is van de ECM/EMM op je kaart bijvoorbeeld. Je kan dit ook doen met een season interface maar dit scheelt weer een kabeltje en is minder bewerkelijk.

Grt. Parabolica

Kijk aan, bedankt voor deze uitgebreide uitleg! Hoort zich in elk geval interessant aan en wie weet wat er nog uit kan komen rollen.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan