emule

H

hatz

moest overstappen naar ander provider is geworden hetnet adsl ,
heb het modem speedtouch 546i

emule dauwlaode goed bij mijn vorige provider skyacces (is niet meer) maar nu met hetnet zeer traag welke instelling moet ik wijzigen, heb al bij de helpdesk van hetnet gekeken maar na die aanpassing kon de rest niet meer internetten, heb tussen mijn pc nog een sweex router zitten net als vooreen en een switch .

de mijne gaat via de router naar het adsl modem router ook al gereset zodat alle instellingen eruit zijn,
rechtstreeks van adsl modem naar switch werkt niet is dit normaal!!

gr hatz,

groot verhaal wie heeft een simpele oplossing ?

Bij mij werkt dat wel!
Een speedtouch adsl modem naar switch en dan 2 pc's (of 4).
En op beiden tegelijkertijd internetten.
Tevens werkt het netwerk ook tussen de pc's via de switch.
Grtz.

Rechtstreeks van adsl modem naar switch zou ook moeten werken.

Anyway, om Emule goed werkend te krijgen moet je effe in die router en in het modem (zit ook een router in) een portforward maken, welke poort dat is op diverse emule sites uitgelegd.

Maar die router maakt alleen een tweede blokkade, een switch zou genoeg moeten zijn dat moet gewoon werken, als het niet werkt zou het best wel eens kunnen zijn dat je switch stuk is of dat er iets anders fout staat.

maar poort forwarding lukt niet echt heb het volgende gedaan,
je heb een vast ip adres nodig maar als ik dat aan maak geen internet,
als ik een alternatief ip adres maak is dat dan de oplossing.
na een alternatief ip adres gemaakt te hebben via nabt alternatief ip ingevoert in en 0.0.0.0 uit
en poort 4662 en poort 4662 als in en uit

HET LIJKT NIET TE WERKEN uplaod 20 down 0,0

mijn vraag wat doe ik fout ?

Als je je pc en dus netwerk-kaart een vast IP geeft, moet je daar ook de DNS en Gateway het IP van je ADSL modem/router geven.
En Internet kiezen via LAN natuurlijk.
Gedaan?
Grtz.

heb ip subnet en gataway ingevoert bij netwerkkaart evenals primare dns en secdarie dns ip ingevoert in modem bij napt ,
poort 4662 en daar onder 4672 de udp poort ingevoert en het lijkt nog niet te werken terwijl het bij mijn andere provider als een speer liep het is de gekochte emule + versie je zou toch zeggen dat het moet werken.

gr hatz,

Op je pc zet je onder lan verbinding, tcp/ip eigenschappen het IP adres (wat je zelf kiest), subnetmask (als je in de 10 range zit, 255.0.0.0), default gateway het IP van je modem, en DNS het IP van je modem.
Die poorten zet je in het modem open door er met IE heen te gaan met het IP van het modem.
Grtz.

alternatief ip ingevoert in en 0.0.0.0 uit
???? Doe dat nu eens andersom.
0.0.0.0 IN en gewoon je lokale ipadres van je pc waar emule op draait UIT. Lijkt me de betere methode.:)

hij blijft aangeven low id en uplaod veel maar downlaod 0%

Network Address Port Translation (NAPT)

NAPT Entries Multi-NAT Entries Default Server UPnP

Nr
Type
Inside address
Outside address
Prot
State

1
Temp
:4661
unspecified:0
tcp
NONE

Click 'Delete' to remove the entry, 'Apply' to commit changes.

NAPT properties:

Protocol:
tcpudp

Inside IP:
Inside Port:

Outside IP:
Outside Port:

New Delete Apply Help

? THOMSON 2003. All rights reserved.

LoL:
Nr
Type
Inside address
Outside address
Prot
State

1
Temp
:4661
unspecified:0
tcp
NONE
===============
1 voor nr. oke, dat kan
Type: Temp? Kan.
Inside adress: da's en ip adres geen poort, dus je internet ip hier, niet 4661.
Outsode adress: unspecified is goed.
tcp is goed.
State.. geen idee active misschien?
===============================================

Nummertje 2 is misschien zelfs handiger, die gaat namelijk echt over de portforwarding wat je nodig hebt. Ik vul er naast in wat je erin moet zetten.

NAPT properties:
Protocol: <<< TCP
tcpudp

Inside IP: <<<Je lokale ip adres van de pc waar emule op draait
Inside Port: <<<<4661

Outside IP: <<< 0 of 0.0.0.0 (anywhere)
Outside Port: <<<4661

Doe nu hetzelfde voor 4662 en 4665 TCP en voor 4672 en 4665 UDP en dan moet het toch echt lukken.
Verder kan ik niet helpen, heb sowieso al een pesthekel aan die Speedtouch rommel.:biggrin:

ja daar was ik naar op zoek die poort nummers wist ik al maar hoe zet je ze juist neer, zo dus groene verbinding en geen melding meer van low id, wat ik verkeert dee was teweinig tabjes aan temaken maar 2 nu 5 bij mijn vorige router was dat voldoende maar kon je aangeven van poort 4661 t/m 4672 bv
hier dus niet.

gr hatz,

ho ja die speedtouch is mij toegegooit door de kkkpppnnn daar had ik geen zeggen schap in.

Klopt, hier zijn het losse poortjes, in andere routers heb je ook wel portranges dat is wat makkelijker.
En inderdaad, KPN gooit met die routers in het rond.:)
Mooi te horen dat het nu wel gelukt is.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan