En we hebben er weer eentje!

Lecrerc zijn motor is afgeschreven en krijgt een nieuwe, geen gridstraf omdat de turbo niet verwisseld wordt
 

????
 
mij nog niet gelukt om in de tunnel tegen het plafond te rijden. :biggrin2:
Hahaha, volgens mij moet je dan nog ietsie harder rijden. :biggrin:

Ja inderdaad, er staat wel een conflict in dat artikel. Misschien is het zo dat er standaard niet aan de rijhoogte geknutseld mag worden, elke keer dus. Maar dat het wel mag voor het probleem op te lossen. En daarna misschien weer niet meer en dat het dan zo moet blijven.
Who knows, werkt wel verwarrend zo ja.
Ja ik begrijp het ook niet. Want vorige week begon Max ook voor het eerst dit seizoen met een nieuwe motor en die hoefde ook geen plekken in te leveren.
Volgens mij ligt de Telegraaf er naast. In alle andere media (nu.nl, gpfans en anderen) zolang de Turbo Charger maar niet vervangen wordt.
Als deze wel vervangen gaat worden zit hij over de limiet en krijgt ie wel een gridstraf van 10 plaatsen.
De bedoeling is dat ze de oude nog gebruiken en dan is het geen gridstraf.

 
Leclerc krijgt nieuwe control electronics in zijn auto, wat een gridstraf van tien plaatsen oplevert. Maar waarschijnlijk kiest Ferrari om dan maar all the way te gaan en gelijk nog een hele nieuwe motor in de pool te introduceren.
 
Formule 1 is niet mijn ding dus ik volg het echter niet, maar weet toch graag wat verstappen presteert? is toch uitenidelijk een echte belg maar met een nl paspoort.
 
Persoonlijk vind ik het wel heel leuk dat Alonso op de eerste startrij staat. Ik hoop vandaag ook op een beetje regen want dan komen er andere rijders naar boven. En als Max vanaf het begin tot aan het eind voorop krijgt dan krijg je hetzelfde als toen met Mercedes en Hamilton, leuk voor hem maar geen enkele spanning om daar ook 90 minuten lang naar te blijven kijken.
 
@toska Hij doet het heel goed. Vorig jaar nipt wereldkampioen geworden en dit jaar is hij hard op weg dat met wat meer gemak te behalen. Dus Verstappen is echt goed bezig.

Inderdaad leuk dat Alonso op de eerste rij staat nu, is weer eens iets anders en ook een ervaringen chauffeur dus dat kan leuk worden. Maar hij moet wel nog zien langs Verstappen te komen want die staat pole en die laat zich die eerste plek niet zo snel afpakken.
Heeft Perez ook iets nieuws gekregen? Dat hij van de 13e plek start? Want dat is wel opvallend. En zou teleurstellend zijn als hij geen gridstraf heeft.

Leclerc krijgt nieuwe control electronics in zijn auto, wat een gridstraf van tien plaatsen oplevert.
Schijnbaar nog meer vernieuwd, hele motor en power unit dus nu mag ie helemaal achteraan starten. Wel leuk, want nu kan hij laten zien dat hij kan wat Hamilton ook kan als ie achteraan moet starten, maar dan met minder gejank na 2 ronden. :biggrin:

Kan in elk geval weer een leuke race worden.
 
Zo hoppa! En weer eentje. Was wel nog even flink spannend op het einde met Sainz. Maar hij heeft 'm goed gehouden.
Mooi gedaan! (YY)
 
Ja echt wel, hij redde het net niet maar kwam wel heel dichtbij. Ik dacht dat ie het in de laatste ronde nog zou redden zoals Max ook wel eens gewonnen heeft door in de laatste ronde in te halen. Maar schijnbaar maakte hij ergens een miniem foutje en toen was het van 0,8 (wat later normaliter 0,5 werd) opeens 1,39 verschil en toen was het afgelopen voor Sainz.
Goede timing en goede bandenkeuze. Ook slim gespeeld van Ferrari.
 
Over 2 weken staat Silverstone op de agenda en dan maar eens kijken of Mercedes zich er ook mee kan gaan bemoeien. :)
 
No way, mercedes heeft gemazzeld met safety car en het uitvallen van Perez en de achterstand van Leclerc. Zet je die 2 voor L.H en R dan komen ze op 5 en 6
 
Klopt @the matrix maar soms heb je gewoon mazzel nodig, Max heeft zo ook weleens een race gewonnen. ;)

Nu wil ik het gevoel van euforie niet wegnemen bij Ferrari speciaal niet bij Saintz, maar dat Saintz nu denkt dat hij de Red Bull kan bijhouden is ook niet waar. Als hij niet 3 X DRS had gehad was hij gewoon 0.8 seconden per ronde langzamer geweest als Max. Juist Silverstone is een hoog snelheidscircuit en dat kan in het voordeel zijn van Red Bull die meer snelheid heeft.
 
Laatst bewerkt:
nu denkt dat hij de Red Bull kan bijhouden is ook niet waar.
Toch wel volgens mij, want hij lag eerst 8 seconden achter Max en is er toch naar toe gereden en op het eind kon Max hem ook niet voorblijven, want al eerder was ie net buiten DRS in die 10 laatste ronden en wist Sainz toch weer binnen die seconde voor DRS te komen. Dat was met 0,8 seconden langzamer per ronde nooit gebeurd, dan had ie ook niet die 8 seconden dicht gereden.
Op het rechte stuk was het ook mooi te zien dat max daar ergens in de 220 reed en de Ferrari in de 230. Misschien was Max banden aan het sparen, maar ik geloof niet dat de Red Bulls zoveel sneller zijn dan de Ferrari's.
 
Toch wel volgens mij, want hij lag eerst 8 seconden achter Max en is er toch naar toe gereden en op het eind kon Max hem ook niet voorblijven

Met Sainz op nieuwere banden is dat ook vrij logisch dat hij het gat van 8 seconden dicht rijdt,maar na een aantal ronden zijn die nieuwere banden ook niet meer wat ze moeten zijn. Ferrari had gewoon naar medium moeten gaan en dan had Sainz wel een hele goede kans gehad om aan Max voorbij te gaan. Dit is nu zoiets wat ik weer niet goed kan begrijpen van Ferrari.

En Max spaarde inderdaad zijn banden want als er iemand kan uitrekenen wat hij met banden kan en moet doen dan is het Max wel.
 
Misschien zijn ze niet naar medium gegaan omdat er toch nogal wat rondes toen afgelegd moesten worden en het bleek dat ehmz... rechts voor dacht ik... er grotere slijtage was. Misschien hadden ze het met medium zo lang niet meer gered en daarom hard gekozen.
Zaten maar 6 ronden verschil in qua bandenleeftijd dus dat is niet zo snel.

Max is inderdaad knap bezig. Hij houdt inderdaad overal rekening mee en ook met de bandenslijtage en van alles. Nu kijk ik niet door een oranje bril maar het is gewoon een feit dat ie toch wel voor zijn leeftijd soms echt wat beter met de hele situatie bezig is dan de gemiddelde F1 coureur die zo kort in de F1 zit. De ervaren rotten zullen dit ook wel doen maar hoe lang doet Max nu F1, dat begon al vroeg en hij is nu 7 jaar in de F1 bezig als ik het goed zag.
 
Net even een stukje terug gekeken te hebben, na de safety car waren er nog maar 15 ronden te gaan. Toen er nog geen DNS gebruikt mocht worden (2 ronden na de safety car) zat Max al snel 1 seconden voor Saintz. Saintz had nog profijt van zijn iets nieuwere banden en zodoende iets meer grip waardoor hij binnen die 1 seconde kon blijven. Maar als je zonder DNS een bolide voor kan blijven die op 0,5 sec zit dan loop (lees rijd) je gewoon hard. :)

En het is dus niet anders dan logisch dat Sainz de snelste ronde reed door het gebruik zijn DNS.

Misschien zijn ze niet naar medium gegaan omdat er toch nogal wat rondes toen afgelegd moesten worden en het bleek dat ehmz... rechts voor dacht ik... er grotere slijtage was. Misschien hadden ze het met medium zo lang niet meer gered en daarom hard gekozen.

Medium gaan langer mee dan 15 of 20 ronden maar Max kon niet meer naar medium gaan ook al was de de beste keuze want die hadden ze niet meer, of dit ook het geval was bij Ferrari durf ik niet te zeggen. Misschien waren ze inderdaad bang voor te veel slijtage omdat Saintz met een inhaal race te veel van die banden zou eisen.

Nu op naar Silverstone waar Hamilton vorig jaar Max er nog heel hard afreed en Hamilton de race won. Ik hoop oprecht dat Hamilton er dit keer stuiterend afgaat. :biggrin2:
 
Maar als je zonder DNS
Je hebt voor racen geen DNS nodig want de auto volgt geen netwerk, dus rij je even snel. Maar je bedoeld DRS natuurlijk. :biggrin: Kon het niet laten.

Normaliter gaan medium langer mee maar op dit circuit heb ik toch klachten gehoord over snellere slijtage van rechtsvoor. Anyway, hij is echt een paar keer net buiten die 1 seconde geweest. Zonder DRS had ie dat misschien inderdaad niet zo snel gered. Maarja, ben al blij dat ie gewonnen heeft.

Toch kon een van vorige keren Max de Ferrari van Leclerc ook niet bij houden, die keer toen Leclerc won. En vorige keer kon ie er wel langzaam naar toe rijden maar was het ook nog maar de vraag of hij er nog langs was gekomen, die race toen Leclerc uit viel. En nu was het Sainz, de tweede rijder.
Ik ben echt eens benieuwd op Silverstone.
 
Je hebt voor racen geen DNS nodig want de auto volgt geen netwerk, dus rij je even snel. Maar je bedoeld DRS natuurlijk. :biggrin: Kon het niet laten.

Hahahaha, natuurlijk kon jij het niet laten maar die schrijffout is natuurlijk behoorlijk en zo erg dat ik uit de bocht vloog toen ik het net terug las. :)
 
Het ziet er tot nu toe goed uit voor verstappen.
9 min. voor het einde van p3.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan