En weer een nieuw tijdperk aangebroken...

B

BiG_G

De Dreambox heeft voor mij nog maar weinig geheimen. Hoewel ik nog steeds weinig kaas van sat in het algemeen heb gegeten, is voor mij duidelijk dat ik de volgende stap moet (wil) gaan nemen.

Hetgeen waarom het gaat mag dan niet openlijk besproken worden, maar de losse onderdelen natuurlijk wel.
Mijn vraag is: Ik wil mijn PC als server gaan opzetten, en het kaartje moet dan gelezen worden door de pc. Is een mastera daar nu ook goed voor? En draait de software van mastera ook onder linux?

G

BigG
Kom naar de barbeque en alles kan besproken worden.
Neem gelijk me dinges ff mee;)

elke Phoenix programmer op 3,5Mhz zou dat moeten kunnen. Check bij elke gangbare emu het meegeleverde i386-bestand, die moet je op je Linux server draaien.
Hoe dat precies in z'n werk gaat staat meestal wel omschreven op de support-site(s) en/of in de readme. Dit hangt af van je gekozen cs-protocol.

zo, een antwoord binnen de regels :)

groet,
merDe

Een oude Pentium I of II (kijk ff op zolder) werkt uitstekend als server onder Linux, evenals een Mastera.

Groet,
Ben

OmeMerde heeft het me duidelijk genoeg gemaakt, hiermee kan ik verder.

@zad75455: De P2 van zolder is mijn "hoofdcomputer". Ik heb (nog) geen nieuwerwets systeem.

;)

G

Ow, en BBQ? Ik ben bang dat ik niet kan....
Anders had ik me uiteraard wel ingeschreven. Maar ik begrijp ook dat de intresse in mijn zuster naar nihil is gedaald? :biggrin:

Wat je ook kan doen is even kijken bij satsjaak op de site daar kan je het wel over servers (cardcharen) hebben zolang je het er maar niet over hebt dat je iemand zoekt waar je bij kan charen of het gaat aanbieden.

Die site heb ik ook gevonden.

Ik ben nog aan het verdiepen enz.
Ik zit met een paar kleine probleempjes:
Ik denk dat de "hack" serieuze vormen gaat aannemen. Dus op de dream kijken zonder kaartje.
Als dat zo is, dan is de tijd / hardware aanschaffen die ik nog nodig heb een erg dure grap. En ik denk dat dat me tegen gaat staan.

(voor de duidelijkheid: Ik heb nog NIETS behalve een ouwe computer, internet en een dream...)

:biggrin:

G

ik heb nog een paar zelfgebouwde phoenix proggers liggen kun je zo krijgen van me dus dat is ook geen probleem.

gr blokker

Een mastera kan inderdaad gewoon als kaartlezer gebruikt worden.

Niets illegaals aan, wat ze je ook aanpraten.

Wordt vaker gebruikt door mensen die meer kaarten willen gebruiken in 1 dreambox.

Server > compoorten (uitbreiden eventueel voor meerdere mastera's) > originele abbo kaart erin en server verbinden met de dreambox.

verek blokker dat wist ik niet lol ik heb ook nog wel wat printjes liggen gr jaap

je bedoeld waarschijnlijk season printen jaap, maar hier heeft hij phoenix voor nodig.

gr blokker

En het werkt ook prima onder linux.:)

Hey Blokker1, ik houd me aanbevolen!
Want zo'n mastera of USB reader is best nog aan de prijzige kant (ik heb niet verder gekeken dan hetgeen mij enigsinds bekent voorkwam, simpelweg omdat ik bang ben dan weer het verkeerde ga kopen.. ;))

G

daarom en een simpele phoenix is voldoende, maar er zijn nu bijna alleen superproggers te koop.

gr blokker

Gewoon op de tweedehandsmarkt rondkijken/vragen, er zijn er nog zat die een oude phoenix programmer hebben liggen en hem niet meer gebruiken in verband met een Mastera, Ghostwriter of andere superprogrammer die tegenwoordig "in de mode" is.:)

Of bij onze goede vriend gaan kijken die vroeger altijd die dingetjes maakte voor de scene voor een paar centen.
Bij willem.org dus, volgens mij kun je daar goedkoop zelfs een compleet bouwpakket kopen voor als je ze zelf in elkaar kunt zetten en anders effe mailen.
Compleet kost een VP30 daar 29 euro, incl. aansluitkabel en voeding.

Ik was die man al helemaal vergeten is dat dan wat ik heb even gekeken en ja hoor de oude Phoenix programmers zijn daar nog gewoon te koop ook als bouw pakket.

Waar is de tijd gebleven van de phoenix en de goldprogrammers

Ik vergeet hem niet vlug, want telkens als ik de naam Phoenix of Phoenix mode of zoiets hoor, denk ik aan hem, heb mijn eerste eeprom programmertje via hem gekocht, toen nog in de BBS-tijd want internet had toen nog pas een enkeling en met die multimac II was het toch fijn naar de Zweden kijken.:)
Daarna ook een phoenix met 2 jumpers, en later ook voor vrienden hier en toen voor hun ook de VP30, goldwafers etc. Die man vergeet ik nooit meer.

Gelukkig is ie er nog steeds.

Ja inderdaad BT de eprom programmers inderdaad die van mij kwam daar ook vandaan de d2mac decoders staan hier nog steeds op zolder.

Een philips d2mac decoder eigenlijk voor kabel maar ja ook goed voor de sat en een oude filmnet d2mac decoder onlangs heb ik er nog 1 weg gegooid die kwam bij satnet vandaan dat was een combi dmac en d2mac dat bedrijf bestaat al jaren niet meer.

jammer dat je niet naar de barbeque komt BiG_G had ik hem daarmee naar toe kunnen nemen, anders stuur ik hem wel op naar je.
laat het maar even weten.

gr blokker

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan