Encryptie

B

baldessarini

Wie weet van het bestaan van deze software:

Wat ik zoek is een encryptie programma. Dat zijn er heel veel. Maar ik zoek eentje die werkt met twee passwords. E?n voor toegang tot de beveiligde gegevens en tweede password die direct de encrypte informatie vernietigd (echt deleten, harde schijf op die plekken overschrijven met nonense data, zodat het ook echt niet meer terug te halen is)
Mag ook een volledige schijf format zijn.

Met andere woorden. Zonder password kun de gewone man onmogelijk bij de beveiligde data. Maar doordat de programma makers altijd een sleutel/backdoor aanbrengen in hun software is dit dus niet te vertrouwen. Bepaalde overheidsdiensten (zeker de amerikaanse) verkrijgen die heel snel ondanks de mooie disclaimers en discrete privaticy praatjes.

Met een tweede password die onmiddelijk overgaat tot vernietiging van de gegevens, is dit probleem opgelost.

Indien Laptop in verkeerde handen valt is door het geven van het tweede password vernietiging van de data verzekerd.

Iemand suggesties voor een dergelijk software pakket?

Nee, pgp is daar niet geschikt voor en dan zou hij al de 1024bits key moeten gebruiken wil hij iets van veiligheid hebben.
PGP kan verder bij mijn weten ook niet de data deleten bij het ingeven van een paswoord.

Hier heb ik een tijdje terug PGP voor windows eens proberen te gebruiken, die zou dan gekoppeld moeten zijn met Outlook Express, alleen waren de problemen die toen ontstonden nogal numeriek (oftewel redelijk veel). Allerlei vage zaken met de mail. Na de uninstall van PGP was het weg.
PGP is eigenlijk begonnen als DOS based encryptiesysteem en werkte uitstekend op echomail en netmail van de bbs netwerken.

Hopelijk is er nu een nieuwere versie die wel goed werkt.
De 1024bits encryptie was in de US toendertijd verboden. Inmiddels is het voor ze geen probleem meer om ook dat te kraken. Voor anderen blijft dat nog ietwat moeilijk.

Och, PGP is er best goed voor. En een afwasmachine. Zorg inderdaad een hoge encryptie te gebruiken. En dat het met die encryptie rechtstreeks op cd wordt gebrand. Is de info overgekomen? Zet de cd tussen de borden in de afwasmachine, en doe meteen de afwas van de vorige dag.

Resultaat: Een keurig schone afwas, en leuke transparant plastic onderzettertjes.

Een variant hierop: zet niet de cd's in de afwasmachine, maar de laptop :biggrin:

Data op de HD kon je met norton vernietigen. Ik weet niet of het met de huidige versies nog kan. Dat heette wipe files/data meen ik. Met gewoon deleten blijft alle data (bitjes) staan. Je moet er dan 0 of 1 voor in de plaats zetten, da's alles. Zelfs met formateren worden niet alle bitjes op nul of een gezet, maar alleen de HD opnieuw ingedeeld, zodat ge theoretisch ook nog data zou kunnen lezen.
Een programma zoals je omschrijft zou ik ook niet weten.
Grtz.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan