S
shadowplay
Dag iedereen,
ik ben net begonnen met een schotel maar alles is vrij nieuw en Ik kan wel engelse zenders op mijn phillips ontvangen maar ik heb een kleine probleem om mijn lemon in te stellen. Dat lukt mij niet.
Ik heb een inverto idl 7000m (lemon) reciever en ik heb de phillips dsr 8121 hd receiver
Ik weet dat de lemon reciever geen HD zenders kan ontvangen en ik heb een duo LNB
Op mijn phillips reciever kan ik alle HD kanalen ontvangen. Nederlandse kanalen en engelse kanalen.
Ik heb uitgevonden dan de Diseqc A de nederlandse zenders zijn - B de HD zenders zijn en C de engelse zenders zijn (op de phillips reciever) en de instellingen zijn als volgt...
(NL zenders)
Diseqc A
Astra 19
Hoofdfrequentie 12515
Polarizatie Horizontaal
Symbol 22000
FEC 5/6
(EN zenders)
Diseqc C
Astra 28
Hoofdfrequentie 11778
Polarizatie Vertikaal
Symbol 27500
FEC 2/3
Maar nu wil ik de Lemon instellen.
De nederlandse zenders lukte wel alleen de engelse zenders niet.
Ik moet vollgens de lemon de volgende velden invullen om de sateliet in te stellen
LOF low band
LOF High band
Band switching
Primary Diseqc
*Secondary Diseqc
Volgens mij heb ik de andere velden wel goed ingesteld.
Installation type = dual
Tuner = tuner 1
LNB type = universal
Motor system = none
ik kom steeds niet uit om de engelse zenders in te stellen en zou ik geweldig vinden als iemand mij wat tips kan geven om dit te kunnen instellen.
Laat mij weten mocht ik toch nog wat informatie vergeten ben.
gr
T
ik ben net begonnen met een schotel maar alles is vrij nieuw en Ik kan wel engelse zenders op mijn phillips ontvangen maar ik heb een kleine probleem om mijn lemon in te stellen. Dat lukt mij niet.
Ik heb een inverto idl 7000m (lemon) reciever en ik heb de phillips dsr 8121 hd receiver
Ik weet dat de lemon reciever geen HD zenders kan ontvangen en ik heb een duo LNB
Op mijn phillips reciever kan ik alle HD kanalen ontvangen. Nederlandse kanalen en engelse kanalen.
Ik heb uitgevonden dan de Diseqc A de nederlandse zenders zijn - B de HD zenders zijn en C de engelse zenders zijn (op de phillips reciever) en de instellingen zijn als volgt...
(NL zenders)
Diseqc A
Astra 19
Hoofdfrequentie 12515
Polarizatie Horizontaal
Symbol 22000
FEC 5/6
(EN zenders)
Diseqc C
Astra 28
Hoofdfrequentie 11778
Polarizatie Vertikaal
Symbol 27500
FEC 2/3
Maar nu wil ik de Lemon instellen.
De nederlandse zenders lukte wel alleen de engelse zenders niet.
Ik moet vollgens de lemon de volgende velden invullen om de sateliet in te stellen
LOF low band
LOF High band
Band switching
Primary Diseqc
*Secondary Diseqc
Volgens mij heb ik de andere velden wel goed ingesteld.
Installation type = dual
Tuner = tuner 1
LNB type = universal
Motor system = none
ik kom steeds niet uit om de engelse zenders in te stellen en zou ik geweldig vinden als iemand mij wat tips kan geven om dit te kunnen instellen.
Laat mij weten mocht ik toch nog wat informatie vergeten ben.
gr
T