engelse zenders op een reciever te ontvangen maar niet op de andere

S

shadowplay

Dag iedereen,

ik ben net begonnen met een schotel maar alles is vrij nieuw en Ik kan wel engelse zenders op mijn phillips ontvangen maar ik heb een kleine probleem om mijn lemon in te stellen. Dat lukt mij niet.

Ik heb een inverto idl 7000m (lemon) reciever en ik heb de phillips dsr 8121 hd receiver

Ik weet dat de lemon reciever geen HD zenders kan ontvangen en ik heb een duo LNB

Op mijn phillips reciever kan ik alle HD kanalen ontvangen. Nederlandse kanalen en engelse kanalen.

Ik heb uitgevonden dan de Diseqc A de nederlandse zenders zijn - B de HD zenders zijn en C de engelse zenders zijn (op de phillips reciever) en de instellingen zijn als volgt...

(NL zenders)

Diseqc A

Astra 19

Hoofdfrequentie 12515

Polarizatie Horizontaal

Symbol 22000

FEC 5/6

(EN zenders)

Diseqc C

Astra 28

Hoofdfrequentie 11778

Polarizatie Vertikaal

Symbol 27500

FEC 2/3

Maar nu wil ik de Lemon instellen.

De nederlandse zenders lukte wel alleen de engelse zenders niet.

Ik moet vollgens de lemon de volgende velden invullen om de sateliet in te stellen

LOF low band

LOF High band

Band switching

Primary Diseqc

*Secondary Diseqc

Volgens mij heb ik de andere velden wel goed ingesteld.

Installation type = dual

Tuner = tuner 1

LNB type = universal

Motor system = none

ik kom steeds niet uit om de engelse zenders in te stellen en zou ik geweldig vinden als iemand mij wat tips kan geven om dit te kunnen instellen.

Laat mij weten mocht ik toch nog wat informatie vergeten ben.

gr

T

Hoi,

Als je een Duo LNB hebt, is deze alleen geschikt voor Astra 1 (19,2) en Astra 3 (23,5). Hier kun je geen Astra 2 (28) mee ontvangen.

Je zou de set kunnen vervangen door een met 3 twin LNB's. Met 2 DiSEqC switches kun je dan op de ene ontvanger met een DiSEqC switch voor 2 LNB's gewoon nog Astra 1 en 3 kunnen ontvangen, net als met je duo LNB, en de andere met een DiSEqC switch voor 4 LNB's ook Astra 2. Let wel op: Er is een nieuwe satelliet voor de Engelse zenders met een smallere "footprint". Je hebt dan waarschijnlijk ook een grotere schotel nodig.

Rinus

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan