Enigma 2

D

DOAS

Momenteel krijg ik nog geen zenders door. Maar als ik bijv. op NED1 sta en dan de Dreambox opnieuw opstart, zie ik als laatste in de Display NED1 en op de TV scherm blijft Enigma beeld staan. Is dit correct?

Je bent niet al te duidelijk waardoor de oorzaak van je probleem in veel richtingen kan worden gezocht: schotelafstelling, lnb, kabel of iets op je ontvanger niet goed, etc.

Gooi de stroom er eens af en start hem daarna opnieuw op.
Als je daarna op NED1 staat zie je dan een signal rate oftewel als je op NED1 staat heb je dan wel een goed signaal?

Heb je al eens een Auto scan gedaan? Zo ja, vind die dan zenders en zit NED1 daarbij?
Weet je zeker dat je schotel goed i uitgericht?
Weet je zeker dat je LNB (en/of disqec) niet kapot is
Zijn je kabels goed?

Het gaat mij erom dat ik het enigma scherm blijf zien.
Op de display staat NED1. De zender krijg ik nog niet door. Heb nog geen kaart.
Maar nogmaals het enigma scherm blijft staan. Daar gaat het om. Op de display staat bijv. NED1.

Dat enigma scherm blijft staan omdat je - na een reboot - geen signaal hebt op de geslecteerde zender. Als je op de menu knop drukt zul je gewoon het menu zien, dus alles zou dan werken op je ontvanger. Je moet dus signaal zien te krijgen en dan zou het in orde moeten zijn. Daarom gingen we in onze vorige reactie op dat signaal probleem in.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan