Ervaring met kopen op internet? in dit geval een fiets...

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
678
Punten
113
Leeftijd
59
Op dit moment zoek ik voor het vrouwtje een andere fiets, want de huidige fiets van 6 jaar is weer toe aan 32 nieuwe spaken voor de vierde keer, achterwiel is vorig jaar al vervangen, en extra stevige spaken, maar nu weer liggen er 12 spaken uit!

Fietsen bij moeders blijven gewoon pakezels, voorop boodschappen achterop kind...

Nou ben ik dus aan het kijken op internet naar een nieuwe fiets en kom uit op Bikegigant voor mij wel bekend want de fietsenmaker hier is ook Bikegigantdealer.

Maar ik zie nu dat er via de site gigantische kortingen gegeven worden op een fiets.

Wie heeft er ervaring met het kopen van een fiets online?

En heeft men het beloofde thuis ontvangen?

Nee, alleen met mijn fietsen die gestolen zijn!
Of die gestolen fietsen op internet verschijnen?
Al met al zijn tegenwoordig niet de Duitsers de grootste fietsendieven, haha!
Grtz.

Een fiets kopen online gaat perfect. Heb nu al 2 nwe via internet gekocht en gekregen wat besteld was. Een damesfiets bij www.bikemotion.nl en een mountainbike bij www.12gotrading.com. Scheelde aanzienkijk in prijs vergeleken met de gewone fietsenboer. 25 - 40 procent goedkoper voor merkfietsen en geen overjarige modellen. Bij bikemotion werd de fiets netjes gebracht en alleen het stuur diende recht gezet te worden. Bij 12gotrading heb ik de fiets opgehaald. Zat in een doos en het een en ander moest in elkaar gezet worden. Ik kan het iedereen aanraden.

'n Fiets nog niet, maar ik heb wel al van alles en nog wat via Internet gekocht, zonder nare ervaringen.
Lees de leveringsvoorwaarden eens van Bikegigant; Wat kan je gebeuren? (betalen bij aflevering!)

Als het een eenvoudig fiets is, is het geen probleem maar is het een fiets met versnellingen dan kan het weleens een probleem geven. BV. de versnelling is niet goed afgesteld, kan je hetzelf dan is het niet zo'n probleem maar kan je het niet dan kan het weleens knap lastig worden want de fietsenboer om de hoek wil hem niet altijd meer maken (die zeg gewoon doodleuk deze fiets is niet bij ons gekocht en wij maken alleen fietsen die bij ons gekocht zijn, geen internetzooi want daar verdienen we al niets meer door)

Dus..... hou dat even in je hoofd.

Suc6,

;)
Nr.10

Het repareren van een fiets dat wil hier nog wel lukken. ;)

Da's nou zo fijn aan het brabantse land.

;)
Nr.10

Maar ik zit nou weer verder te lezen en prijzen te vergelijken en condities hoe men afleverd, en de garantie die men er bij levert.

En het valt mij op dat dit er goed uit ziet, zoals al gezegd wordt pas betalen als men de fiets aflevert, en nadat men hem heeft bekeken of hij niet beschadigd is oid...

Dus als men maar 1 krasje vindt hoef je de fiets niet te nemen.

Ik ga voor de gein deze week eens bij de fietsenmaker hier kijken, en eens zien wat het prijsverschil is, want de keuze hier is nu gemaakt op een zgn Moederfiets, van het merk spa*** en het type Amazone classic. ;)

Ja freggel, betalen bij aflevering (of onder rembours) is wel een veilige methode.
En in hoeverre je hem kunt bekijken hangt af van de manier van afleveren.
Dat zul je zelf moeten beoordelen.
Maar indien je zo veel goedkoper uit bent ben je wel gek als je het niet doet.
Waarom zou je dief van je eigen beurs zijn?
Jij bepaalt tenslotte zelf hoe en waar je wat koopt!
Grtz.

freggel je hebt mail
gr frans

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan