Ervaring met KPN aanbieder voor ADSL?

M

Matrix

Ik ben voor mijn nieuwe huis al een tijdje op zoek naar een adsl aanbieder. Ik heb inmiddels een werkende telefoonaansluiting bij kpn.

Nu heb ik zelf de volgende abonnementen op het oog:

direct adsl-lite (kpn) 29,95 (3000/512)

standaard (planet) 34,95 (idem)

Heeft er iemand ervaringen met bovenstaande abonnementen?

Kpn tov. planet heeft geen newsserver en geen mailadres, beide gebruik ik niet. Mijn voorkeur gaat daarom uit naar kpn. Veel andere of 'goedkope' aanbieders heb ik helaas niet, ik zit aan het eind van de wereld zo ongeveer qua infrastructuur van kpn.

Als je op bitstream abonnementen bent aangewezen dan is dit zo'n beetje wel wat je krijgen kunt inderdaad.

Een kennis van me heeft zo'n abo gehad zo'n adsl-lite en een andere kennis heeft (nog steeds) zo'n planet abonnement en beiden zijn er tevreden over.

Een mailserver behoort ook tot de mogelijkheden, alleen moet je er aan denken dat KPN poort 25 inkomend dicht heeft gezet. Voor een mailserver te hanteren thuis, zul je in de DNS moeten opgeven dat je MX verwijst naar mailrelay.planet.nl want dan werkt het wel. Dus de poort zit wel dicht maar KPN biedt wel dit alternatief en dat is dan toch weer fijn, scheelt ook een behoorlijke bak aan spam.

Mocht je ook BBNed aankunnen, kijk dan eens even bij Speedlinq, die hebben momenteel echt cheap (9,95 per maand de eerste 12 maanden) een goedkoop abo met een snelheid die hoger ligt dan gelijkwaardige abo's, zeker die van KPN.

KPN is nu eenmaal (net als xs4all) nogal aan de dure kant, maarja, als je bitstream hebt, blijft er weinig keuze over.

Heb even gekeken, heb geen beschikking tot bbned, alleen kpn.

Ik denk dat ik dan toch maar kpn neem. Heb op dit moment alleen maar web-based email. Ik wil trouwens wel graag in de toekomst een ftp-server en een homepage hosten, kan dat met dit abonnement?

Greetz,

Matrix

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan