Ervaringen met de Wavefrontier t90

B

BiG_G

in kombinatie met een dreambox, eventueel...

Zoals wellicht bekend zit ik te kijken of ik een tweede dream kan kopen. Eigenlijk wil ik ook naar een wavefrontier t90. Nu vraag ik mij zo af, wat zijn de ervaringen?
Of kan ik beter naar een draaibaar systeem gaan?

G

Wavefrontier T90 met railverlengers is veel mooier (Of lange rail, zie site van Satwatcher.) Dan kan je van Astra2 t/m Hispasat op de T90 ontvangen. Het zapt als een raket/de brandweer. Dus heerlijk om een eigen zaplijst samen te stellen van zenders op meerdere sats.

Bij een draaibaar systeem moet je steeds wachten tot ie naar de juiste positie gedraaid is.

idiaal een wavefrontier, heb mijn ouwe draaibare schotel ook al verkocht. heb zelf de rails een beetje verlengd zodat ik 19 oost tot 30 west heb.
echt een aanrader en vooral het snelle zappen tussen de sats is heerlijk.

Ok, en wat kan ik dan vragen voor mijn 1 jaar oude bi satelliet van visiosat?

Kosten zijn hoog hoor de aanschaf de switches de lnb's noem maar op ben er niet kapot van...

Ja, de switch zit ik ook een beetje mee.

Ik denk dat ik om te beginnen naar een 4==>2 switch ga kijken.

Ik ben er ook nog niet zeker van... het zal ook een meer maanden plan worden ;)

G

waar is die te koop heb er wel ooren naar

Mmm, 100 euro voor een rail, terwijl een complete T90 170 euro is, vind ik veel te duur. Dan maar van die verlengertjes die zo bij de satshop te halen zijn. (Bij de mijne wel in ieder geval.)

Net zo makkelijk en veel goedkoper!

(En je hoeft niet om te rijden om de originele rail in de oud metaal container te kieperen bij het lokale gescheiden afval inzamel station.)

Originally posted by Kerstkonijn
Mmm, 100 euro voor een rail, terwijl een complete T90 170 euro is, vind ik veel te duur. Dan maar van die verlengertjes die zo bij de satshop te halen zijn. (Bij de mijne wel in ieder geval.)

Net zo makkelijk en veel goedkoper!

(En je hoeft niet om te rijden om de originele rail in de oud metaal container te kieperen bij het lokale gescheiden afval inzamel station.)

ik heb het geprobeerd met een verlenger 2lnb`s in een houder maar dan krijg ik geen signaal vandaar.

Kennis van me heeft ook een verlenger van zo'n 2 lnb's houder genomen (ziet er uit als een onderdeel van de vroegere mecanodoos) en die had er geen prolemen mee, kreeg ook mooi signaal.
Wel even goed opletten bij het uitrichten.

Het enige waar ie problemen mee heeft nu is het koppelen van die diseqc's, maar zal eens zien of ik 'm daar in de loop van de week mee helpen kan.
Echt leuk zo'n waveding. Wel zwaar.

Originally posted by Black Tiger
Kennis van me heeft ook een verlenger van zo'n 2 lnb's houder genomen (ziet er uit als een onderdeel van de vroegere mecanodoos) en die had er geen prolemen mee, kreeg ook mooi signaal.
Wel even goed opletten bij het uitrichten.

Het enige waar ie problemen mee heeft nu is het koppelen van die diseqc's, maar zal eens zien of ik 'm daar in de loop van de week mee helpen kan.
Echt leuk zo'n waveding. Wel zwaar.

ja zwaar is hij zeker vooral als je hem vol hebt met lnb`s
en het instelen staat heel goed beschrefen bij sjeromeke
ik heb er nu 10lnb`s op en wil graag de bijde buitenste satelieten hebben hispa en 28 vandaar
maar ik heb het nog niet goed schijnbaar dus we klooien gewoon weer verder dat is het mooie
er wel aan vooral als het gaat lukken hi hi
groeten humana

Onthou een ding deze schotel kan je bijna niet op een beugel plaatsen aan de muur omdat hij veel te zwaar is er komt een nieuwe schotel van deze firma uit die lichter is en gemaakt voor 5 lnb's.

Hoe hang je hem dan aan de schoorsteen?

Die rail, die je additioneel koopt, is toch een verlenging van de bestaande? Als je de schotel koopt is hij toch compleet? Mag ik aannemen? (Ja, ik weet, geen lnb's en switches).

Zo'n 5 lnb schotel lijkt ook wel boeiend, maar de intresse is nu dusdanig gewekt, dat ik liever niet weer teveel geld uitgeef, en meteen voor het ultime ga.
Als je met dit ding bijna alle sat's pakt die je vanhier kan zien, hoef ik me daar de aankomende jaren geen zorgen meer over te maken.

Daarom lijkt het me gewoon kewl. Als ik um koop, dan doe ik het ook niet in 1 keer.... gewoon, steeds een lnb-tje erbij...

Ik zal denk wel beginnen met een 8==>2 switch (Twee dreamboxen)

G

Originally posted by pikkie
Onthou een ding deze schotel kan je bijna niet op een beugel plaatsen aan de muur omdat hij veel te zwaar is er komt een nieuwe schotel van deze firma uit die lichter is en gemaakt voor 5 lnb's.

Je moet het ook weer niet overdrijven.
De schotel incl. alle toebehoren is weliswaar zwaarder dan een "gewone" schotel, maar hij hangt bij mij aan beugels op 'n ??nsteens muurtje.
Met slechts vier 8 mm keilbouten en niks geen problemen.
Circulieren heel veel foto's van opstellingen op het net.

Ik overdrijf het niet de fabrikant raad het zelfs af en als jij lekker uit de wind zit dan zal het best gaan neem ik zo van je aan en BIG-G een schotel mag niet aan de schoorsteen lees je verzekerings clausule maar goed door......

Anders leg ik het je wel uit op de sat dag...................

Het is zo'n stenen vierkant ding waar een buis voor afvoergassen uitkomen...

Heet het dan ook schoorsteen?

Ik zou anders niet weten waar ik hem anders moet plaatsen.

G

Een schoorsteen staat op lood/zink slabbetjes. Dus staat ie eigenlijk los. Daarom vertrouwen verzekeraard het niet als je er een dubbele surfboard op schroeft. Maar dat is niet moeilijk op te lossen hoor. In jouw polis staat vast niets over de schoorsteen van de buren. Dus kan je 'em daar beter op bevestigen! ;)

Ik ga er binnenkort ook 1 neer zetten een wavefrontier .
Gezien me buren alleen nog maar klagen als ik me schotel draai .

Wat betreft de verlengers die zal ik gaan maken en zal daarna mijn bevindingen hier plaatsen in de groep .

Het word een steeds leukere schotel en bere snel met zappen die ervaring had ik al op gedaan met de multi focus van Triax maar die komt net iets te kort met de mogelijk heden die de Wave frontier wel heeft.

Wat betreft een schotel aan de Schoorsteen dit kan ik ook niet echt aanbevelen .

Net zoals Pikkie vertelde lees eerst je verzekerings Polis goed door alvorens je dit gaat doen

gr,

Wilco

Volgens mij staat zelfs ergens beschreven dat de schotel zonder lnb's 12 kilo weegt.
Nou, amuseer je er maar mee dan zou ik zeggen.
Persoonlijk zou ik hem dus niet op een simpel goedkoop licht beugeltje plaatsen maar toch echt wel op een stuk lichte pijp die goed vast zit met fatsoenlijke beugels.

Hij weegt 14,1 kg exclusief de LNB's.
Je hebt een stuk pijp van 6 cm doorsnee nodig.
Daar schuif je 'm overheen en d.m.v. een dwarsbout blijft hij op het einde van de pijp hangen.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat ie zakt, mits je natuurlijk die pijp wel goed aan de beugels heb bevestigd.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan