EURO1080

S

Satslope

Die nieuwe HDTV-mpeg2 zender zou ook op een gewone ontvanger moeten werken.

Op mijn nokia loopt ie niet lekker. Ik heb ook geprobeerd de data te streamen via scsi, en dan via een pc-programma kijken maar dat gaat ook al niet.

Een pc kan een hogere resolutie neerzetten dan een tv. Dus als je de A/V stream ongeschonden op je HD kunt krijgen en er is een mpeg decoder dll die die reolutie aankan, dan zou je het moeten kunnen zien in hoge definitie.

Het beeld hapert nogal maar ziet er wel behoorlijk scherp uit. De 9500 maakt soms een plaatje en blokt dan weer een tijd.

 
Die Zinwell is een heel leuk kastje...staat hier nu voor me voor een test te maken voor een bepaalde site.

Natuurlijk geen HDTV hier bijhande maar dat mag de pret niet drukken. Voor HDTV heb je namelijk een redelijk snelle processor met een aardig intern geheugen in het bakkie nodig en laten we die nu ook nodig hebben om naar bijvoorbeeld 4:2:2 te kijken :)

 
ben ik effe blij dat satfun er is zo blijf je op de hoogte

ik heb hem hier even op de computer gezet op mijn skystar 2 kaartje

en een perfect beeld geen blokken

de dreambox bakt er niks van een groen geblokt beeld

heb er wel een oude jirkas firmware op

nog geen andere geprobeerd

weet niet of het 5.1 geluid is want dat heb ik op de comp niet aangesloten

de nokia staat op de plank en zou ik nog kunnen proberen

groeten herbies

 
Hee da;s leuk dus met een sattv kaart werkt dat?

Natuurlijk kan een pc meer bufferen dan een ontvanger, daar zal em de clou wel zitten. Jammer dat Uli geen dvb2000's meer maakt, die had er vast wat op gevonden....

Maar het beeld dat je dan krijgt is geen hd plaatje neem ik aan?

Op de Nokia zagen de testplaatjes er wel scherp uit. Maar dat kan nooit hoger dan 576 horizontale lijnen zijn natuurlijk. Verticaal misschien wel, als de hardware hogere videobandbreedtes toestaat. En ik gebruik een oude cm8833, dat is een monitor met een behoorlijk goede resolutie met de nokia aan de rgb.

Jammer is dat het opnemen via scsi ook schokkerig gaat, dus het gaat al mis bij het demuxen vrees ik.

 
Hmm dus er is een speciale chipset voor hdtv, nouja dan zal die binnen afzienbare tijd wel in meer ontvangers komen.

De opmerking dat FTA ontvangers alleen voor demo zijn en men een CA moet kopen is weer een stuk minder natuurlijk :sad:

 
ik heb niet echt naar de beeldkwalitijd gekeken

ik draai het hier op een 21" monitor van nec

een multisync P1150

en hij staat op de resolutie 600 800

als dat niet misdadig is

je hebt wel een 16-9 beeld verhouding

heb ook nog zo'n andere satkaart zal ik ook effe proberen

heb effe op de dreambox de laatste bitch gezet

dan heb je zelfs geen blokken zwart dus

 
Originally posted by herbies ik draai het hier op een 21" monitor van nec


.....


 


en hij staat op de resolutie 600 800


 


als dat niet misdadig is



800 * 600 neem ik aan en ja, dát is wel misdadig. Ik heb nog wel een goeie ouwe 14 inch voor je. Ruilen?

Ben zeer benieuwd naar je tests!!

 
de houpage achtige kaart met hardware mpeg omzetting laat het afweten zowel met multidec als de laatste prog dvb

geen beeld dus

alleen geluid

de nokia heb ik nog niet geprobeerd

een 14 inch is niet zo groot als 21

en dat heeft verder niks met resolutie te maken

dus ruilen we niet

groeten herbies

 
Is ook begrijpelijk dat ee hardwarematige mpeg omzettingskaart dit niet kan pakken want deze hebben zowat dezelfde capaciteit als de meeste stand alone ontvangers.

Alleen dus inderdaad de Skystar 2 met de softwarematige mpegomzetting via de PC kan dit aan, mits de pc maar boven de 750 MHz processor heeft en een beetje redelijk intern geheugen.

Dat is dus ook de kracht van de kastjes zoals Zinwell nu de eerste op de markt heeft gezet. Ze hebben een voor een stand alone ontvanger heel grote processor capaciteit en een groot intern geheugen. Daarom kosten deze kasten ook zo duur (z'on 700 euro voor de FTA uitvoering en de later uit te komen CI uitvoering komt zo rond de 950 euro te liggen).

Maar ik zou deze ontvanger nog niet kopen voor HDTV maar wel voor iets heel anders :)

Overigens leuk om te zien dat de scart aansluitingen bij dit soort ontvangers niet aanwezig zijn en alles met cinch moet worden aangesloten.

 
Ik heb deze FTA receiver voor veel minder voorbij zien komen, dus als je er 1 gaat kopen (niet mij vragen) eerst goed rondvragen/kijken.

@satwatcher, help me eens op weg met dat heel anders....

 
Hij is een leuke feedhopper :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan