Even hulp gevraagd met astra 28,4 oost.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
735
Punten
113
Leeftijd
59
Vraagjes:

Ik heb nu eventjes wat tijd om met de schotel te spelen en dacht nu astra 28,4 oost erbij te zetten.

Ik dacht dat dit met een motor op de schotel vrij makkelijk moest gaan, maar ik krijg hem niet te pakken.

Nou ben ik hier met de Dreambox bezig om de boel in te stellen, maar ik denk zelf dat ik de transponder gegevens verkeerd heb staan?

Wie helpt me eventjes.

als je nu op een zender zet van de sat:
en dan hand matig draaien.
krijg je dan ook geen beeld.
hispasat krijg je die wel.

LoL Ploeger, Hispasat zit 30 graden West, dus zou hij aan de andere kant moeten gaan kijken.:biggrin:

Volgens mij moet het ook 28,2 oost zijn, de Astra 2A?
Even denken, wat werkt daar nog op Reality TV of B4UMusic. Zet hem daar maar op en dan zoals Ploeger al zegt even zoeken.
Extreme Sports doet het op die sat niet meer.:(

ja dat weet ik dat hispasat 30 west zit.
Maar ik wilde er aleen mee zeggen als de motor daar heen gaat of hij dan ook beeld heeft zo niet dan staat de schotel niet goed.

De schotel staat hier juist want astra 19,2 en hotbird ontvang ik perfect.

Maar nu ik voor een tijdje in de ziektewet zit heb ik toch even tijd om aan zulke dingen iets te doen, en nou dacht ik dus wat satellieten bij te zetten...

Maar afijn ik dacht dat het uitrichten ok wel zou gaan zonder een zender uit die lijst toe te voegen, maar dat is dus iets moeilijker blijkbaar.

Ga er morgen weer voor zitten.

Thanks voor de reply's.

astra en hotbird zijn snel te pakken.
ales wat daar buiten zit is niet zo makelijk.
wil je je motor afstellen begin dan bij thor.1 west
en dan langzaam naar astra 19 oost.
heb je dat goed dan is de rest ook goed.

Als de evaluatiehoek niet goed is dan kan je gaan zoeken tot je een ons weeg, het gaat je dan niet lukken.

Als de schotel niet 100% waterpas staat heb je dit zelfde probleem.
Als je begint met uitrichten op thor of sirus en dan naar astra (19,2) gaat en je hebt op alles beeld wat er tussen ligt dan zou je astra (28,4) ook kunnen pakken. Het betekent meestal wel dat het signaal dan wat zwakker is op de astra (19,2).

Ik zou lekker wachten tot het droog is. Zoveel is er ook niet op te zien volgens mij.

;)
Nr.10

dat zeg ik:" zet hem op thor heb je daar beeld dan is de rest meestal ook goed.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan