Even voorstellen/vraag over draaibare installatie

D

DM89

Hallo allemaal, ik heb sinds kort een dreambox 500s clone en ben nieuw in het satellietwereldje.

Vraag:

Het volgend probleem doet zicht voor, wanneer ik van een zender (16.0 Eutelsat W2M) overschakel naar bijvoorbeeld nederland 1 ( Astra 19.2) dan draait de motor niet volledig door naar 19.2 maar alleen een klein stukje en dan gaat het groene lampje van de motor uit. Dit gebeurt telkens wanneer ik de dreambox restart en het weer opnieuw probeer.

Van 16.0 naar bijvoorbeeld Hotbird 13.0 E gaat gewoon prima

Wat ik ook heel vreemd vind is dat de motor in de ochtend wel gewoon naar 19.2 E wilt draaien!

Komt dit door de motor of heeft het met de dreambox te maken? Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Gr Boris

Laatst bewerkt:
Eerst welkom op het board.

Het is volgens mij niet de bedoeling om bij even voorstellen gelijk de vraag te stellen het wordt zo wel een rommelig topic.

Maar nu je probleem heeft de motor het wel goed gedaan in het verleden??

Het uitrichten van een motor is een precisie werkje en in Nederland is de satelliet om uit te richten de satelliet die het dichts bij je Lengtegraad komt dus als je Longitude 5.4 oost is de Astra/Sirius op 4.8 oost de dichtstbijzijnde en alles moet absoluut waterpas staan.

Dan bij he Dreambox usals gebruiken je lengte en breedte graad (Longitude en Latitude) invullen en dan zou hij goed moeten draaien.:)

het kan ook zijn dat de tandwielen stroef draaien

even los halen en schoonmaken mischien vuil?

of zelfs stuk

Ik ben het met beide gedeeltelijk eens.

Het is geen probleem als je je voorstelt en gelijk een vraag stelt.

Recentelijk is dat vaker gebeurd, maar het is niet echt gebruikelijk.

Het is wel de bedoeling dat we het overzichtelijk houden, dus als onderwerp "Even voorstellen + vraag" voldoet dan niet.

Daarom heb ik het onderwerp ook iets aangepast.

Nu is het in ieder geval duidelijker waar de vraag over gaat, en das toch ook wel de bedoeling van de onderwerp-regel.

Inderdaad word er vaak bespaard op de installatie (ook als het uitbesteed is), terwijl een goed begin...

Dus is het wel interessant om te weten of het eerder wel goed gewerkt heeft, en als er een eerdere installatie was, is het dan nog mogelijk die weer op te stellen en zo te testen of het dan beter werkt ?

Ik moet zeggen dat ik ook wel gelijk dacht aan een mechanisch probleem.

Maar het uit elkaar halen van de motor is toch wel een aardige onderneming en lang niet voor iedereen weggelegd.

Dan heb ik er ook nog eentje.

Het kan ook nog aan je LNB liggen.

Heb ik zelf ooit gehad.

Perfect beeld soms draaide hij goed en soms********?????

Nieuwe LNB gehaald en het was opgelost.

oke prima dan weet ik dat voor de volgende keer.

De motor heeft het in het verleden prima gedaan, met een andere dreambox kreeg ik de zelfde probleem dus ik dacht zelf ook eerder aan een mechanisch probleem. Ik zal morgen even kijken naar de motor.

Wat betreft de LNB, die heb ik al een keer vervangen en daarna deden alle zenders het gewoon prima met een beter signaalsterkte, maar ik ga het in ieder geval proberen en dan laat ik het wel weten of het is gelukt.

gr

Ehh DM89:

Normaal let ik daar goed op, maar deze keer ben ik gewoon gaan antwoorden (en editen)

Maar natuurlijk geldt het volgende ook voor jou:

Welkom op het Satellite FUN Board !

Succes met het onderzoek naar de motor.

Vroeger liet ik mijn Stab Italia rotor draaien dmv DiSEqC 1.2 met mijn Nokia 9200s; soms gebeurde het dat er spontaan een begrensing was geactiveerd en dan kreeg ik hetzelfde verhaal wat de topic starter aangeeft.

Ik haalde dan de begrensing weer uit mijn Nokia en het probleem was opgelost.

Mijn schotel (en rotor) staat op een gelaste pijp op mijn balcon en kan niet tegen een muur rammen, dus begrensingen heb ik niet nodig.

(tegenwoordig gebruik ik USALS icm mijn NanoXX)

@Bones volgens mij kan het niet wat je zegt.

Als hij rond kan kom je kabel te kort.

Of begrijp ik je verkeerd.

Nee.

Wat Bones bedoelt zijn limieten in de software van de ontvanger.

De motor heeft ook harde limieten.

Binnen die limieten kan de schotel in zijn opstelling dus gewoon draaien, meestal is dat niet het geval.

Wat MAS3 zegt klopt.

Ik had nooit limieten ingesteld in mijn Nokia, maar ongeveer 2x per jaar kwam het voor dat er spontaan een limiet was; dan ging ik in het menu van de Nokia en koos voor "Limieten uitschakelen", daarna draaide alles weer als een zonnetje.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:50 uur ----------

Ik kan niet meer edit omdat de tijd voorbij is.

Dus dit wordt helaas een dubbelpost.

Ik ga even kijken wat ik toen precies deed en kom zo terug.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:03 uur ----------

Ben ik weer.

Ik draai met die Nokia's op DVB2000 V1.82,0v (20.12.2000) Compiled 2001.12.25 (ver.1.2)

Je gaat naar Menu, vervolgens naar 8 (Set Up), daarna naar 7 (Positioner), dan ga je naar 1 (Commands), vervolgens naar 5 (Limits OFF).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan