even voorstellen

P

Pretl3tter

hallo ik ben rohan (nick pretl3tter) heb al een tijdje een clarke tech 5000c helemaal tevreden ermee ,

maar nu heb ik een hd pakket en ik kan geen 1 nl zender kijken in het hd als ik de kanaallijst laat van canaldigitaal dan laad hij die wel maar alles op de sat sirius ?? daar snap ik niks van want in me menu laad ik astra weet iemand hier een oplossing voor Thx ..want ik denk dat dat het is....

greetings

PretL3tter

Hoi Pretl3tter, welkom op het Satellite FUN Board !

Zo te zien gaat er iets niet lekker met de DiSEqC aansturing of de instelling daarvan, bij jouw clarketech.

Het apparaat ken ik niet dus ik kan je niet vertellen op welke knopjes je moet drukken of in welk menu item je precies moet kijken.

Maar ik zou dus even zien of je DiSEqC instellingen wel goed staan (en of je niet per ongeluk iets dubbel hebt ingesteld).

Tipje: Sirius is de satelliet die als nulpunt (referentie) genomen word als je in Nederland je draaibare installatie in gaat stellen.

Heb je überhaupt wel DiSEqC instellingen erin staan ?

Zo ja, hoe heb je die dan staan en hoe ziet de rest van je installatie er uit ?

Verder biedt de fabrikant een settingseditor aan.

Daarmee kun je de kanalenlijsten via je pc bewerken.

Sommige zaken zijn in zo'n editor veel eenvoudiger te zien en sowieso handiger inte stellen.

Ik raad je dus aan om dat ding te downloaden en er es mee aan de slag te gaan.

Om de kanalen lijst te laden via de Fastscan optie moet je de CTech op Astra1 op 19.2 oost hebben staan.

Nu vermoed ik dat je het wel goed kunt krijgen zoals Mas3 voorstelt om met een editor aan de gang te gaan maar zelf heb ik ook zo'n ontvanger een Maxdigitaal 225 omgezet naar CTech500c en die doet het wel goed ik heb een draaibaar systeem en bij alle vier de satellieten staan de juiste zenders dus, Hotbird, Astra1, Astra3, en Astra2.

Met een editor kun je eventueel kijken waar de fout zit misschien staat Sirius wel op 23.5 oost in je settingslijst makkelijker lijkt het me om de ontvanger een reset te geven zodat alles weer goed staat dus ik bedoel terugzetten naar de fabrieksinstellingen dat heet in deze ontvanger een database reset dacht ik.

Maar ik weet niet hoe je nu je instellingen hebt staan die ben je dan uiteraard allemaal kwijt als je niet goed je ontvanger kent schrijf het dan op zoals je disqinstellingen.

Je schrijft ook niets over welke instellingen of welke schotel je in gebruik hebt dus meer info heb ik nu niet.:)

k thx voor de info

ik zal wat text en uitleg geven over mijn schotel..

het is een clarke tech 5000c en met een vaste schotel dus niet draaibaar met een motor.. bij mij weten heb ik de laatse software eropstaan de 1.78..

en dat editor programma kan ik niet maar daar ga ik meer info voor halen...(thx mas3)

en aart44 heb het even gecheckt maar dat staat goed 19.2 astra

maar ik weer wat nieuws volgen mij is die een beetje ind e war me clark tech want nu heb ik de zenders (kan ze nog niet bekijken ) op de 23.5 astra 1d3a ?

maar goed ik ga even zoeken naar dat editor program Thx iedergeval

gr

Pretl3tter

Je kunt Astra 3 niet ontvangen geef je aan heb je wel een duo lnb??

Een lnb met een enkele kop kun je maar één satelliet mee ontvangen en in jou geval heb je Astra1.

Echter heb je een duo lnb dus met twee koppen die er uit zie als het plaatje op de link hieronder,

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRnNyWCr94rTS-xPsYY0uh5e8asCINYbDBtqAu0V2G7vf5J_qLrqg

Dan moet je waarschijnlijk je disqC nog instellen dat moet dan als volgt,menu, schotel instellen,bovenaan Astra1 selecteren als hij er nog niet op staat, disqC switch zet die op zet die op 1.0 dan straan de twee eronder ook op 1, volgende satelliet bovenaan 23.5 Astra3 switch weer op 1.0 en dan committed op 2 zetten dan is hij ingesteld opslaan en klaar.

ha aart mijn fout ben dat vergeten heb wel een duo lnb ..

ben net ff langs de sat dealer gereden hier in de regio en die kwam met het volgende dat de reciever die ik heb niet goedgekeurd is door canaldigitaal (snap ik had ik al eerder gehoord) hij zij je moet even kijken of er nog betere update`s zijn voor me clarke tech .(heb ik gevonden 2.00 1jan 2011 en geinstaleerd) ..

had toen een goede hoop dat ik nu wel hd kon bekijken maar dat mocht niet zo zijn .....

nou ben ik ook al bezig geweest met dat editor program maar daar snap ik de bale niet van en ben bang dat ik iets verkeerd doe..

gr

pretl3tter

mocht ik nog meer dingen vergeten instellingen of wat dan ook hoor ik het wel anders doe ik het zo maak ik foto`s van me instellingen -= idee ?

Dan over naar iets anders geen beeld op de HD zenders je hebt toch wel een oranje smartkaart voor seca3 dus geen zwarte of groen/grijze dat is seca2?

Met een seca2 kaart werken de HD kanalen niet als je een abo hebt genomen op HD dan kijken ze het na en sturen je dan een seca3 kaart op.

yep heb ik ook die is pas nieuw ,tijd geleden nieuwe kaarten gehad

gr

Nu begin ik er steeds meer over te twijfelen wat het nu precies is.

Heb je de zenders nu in de lijst en als je kijkt heb je dan wel signaal maar geen beeld??

Of heb je geen signaal op die zenders?

ik heb alle zenders erop staan maar geen ontvangs op de hd zenders wel de free zoals mtvhd,,

ik heb zelf 3maanden geleden nog alles nalaten kijken omdat ik met me stomme kop tegen de schotel liep op me dak. dus toen zijn er een paar mannetje`s lang gereden en hebben hem weer goed gezet en me ontvanger nagekeken als serves....

ik zelf vindt het ook raar heb nu nieuwe software erop staan, alle zenders opnieuw geladen, maar kan het nog steeds niet zien (slecht of geen signaal) alleen sommige free channels ook niet alle vrije zenders ..

Laatst bewerkt:
Dan heb je geen probleem met je schotel, maar met je kaart.

Probeer maar een heractivatie op canaldigitaal.nl.

Heb je ontvangst van de regionale zenders zoals L1, TV Rijnmond, TV Noord-Holland ?

Heb je de Slovaakse zenders TA3, Ring TV en TV8 ?

Heb je Tsjechische zenders Ócko, en 3 varianten van CT24 ?

Dat zijn allemaal FTA zenders op 23,5.

Echte FTA, dus gewoon zonder kaart te zien.

MTVNHD zit op een DVB S transponder (#68, 11778 V) op Astra 1, 19,2 oost.

DVB S is dus niet DVB S2 wat het meest voor HD uitzendingen word gebruikt, omdat dat efficiënter omgaat met de signalen en meer bits aankan als het ware.

L1, TV Rijnmond, TV Noord-Holland ? kan ik gewoon ontvangen d erest zou ik even moet nakijken ..

DVB S is dus niet DVB S2 wat het meest voor HD uitzendingen word gebruikt.. dus wat ik hier uit opmaak is dus dat die 2 omgedraait moeten worden dan ..

ik ga morgen foto`s van me instellingen enzo maken en ik gooi ze op het net kunne jullie ze zien prata makelijker dnke ik omdat jullie pro`s zijjn :tong: en ik maar een leek

alle zenders opnieuw geladen, maar kan het nog steeds niet zien (slecht of geen signaal) alleen sommige free channels ook niet alle vrije zenders ..
Nou ik denk toch dat de schotel dan nog niet 100% staat (slecht of geen signaal) de regionale ongecodeerde zenders zitten op een vrij sterke transponder dus dat je die wel ontvangt en de rest slecht duid dan toch op een schotel probleem.:)

weet ik niet dat zou ik dan weer moeten laten nakijken.....

weet zelf niet hoe dat moet ja met een satfinder , ja dat ken ik ,heb er 1 gehad met een piep toen had ik alle sataliten gehad maar niet de goeie... lol

Nou je instellingen staan helemaal goed maar je krijgt geen signaal op Astra3 en Astra2 dus de schotel moet iets bijgesteld worden.

Ook zie ik een paar zenders op Astra1 de Duitse HD zenders die krijg je niet dat is snel op te lossen menu,installatie, handmatige scan, zoek nu bij freqentie de 11302H en zet daar de PlLOT functie op AAN die staat nu uit als het goed is moet je nu signaal krijgen en beeld op een aantal Duitse HD zenders hetzelfde bij 11362 H moet hij ook op AAN.

Die twee transponder zijn voor ARD HD ZDF HD Das Erste HD en Servus HD als de Fastscan funktie gebruikt hebt moet je die altijd zelf nog even op AAN zetten de CDS ontvangers kennen die funktie niet.:)

k thx gaan we strakkies ff proberen ":tong:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:01 uur ----------

nou heb het geprobeerd de zenders kan ik nu wel zien alleen schoken ze een beetje erg dus dat duid op afstellen ...

voor de rest hoop ik dan dat ik ned 1 to en met de rest van de nl zender hd pakket wel kan kijken als alles goed staat......

Thx iedergeval voor de hulp Aart44 en mas3 echt super heb weer wat geleerd :biggrin:

nog 1 vraagje ik wil dat zelf gaan doen ?dat uit richten maar wat is nou zo`n beetje een goed apparaat daar voor ..

Gr

Pretl3tter

Voor de uitrichting van de schotel gebruikte ik vroeger een analoge satfinder (met zo'n wijzertje). Vroeger toen er nog alleen analoge zenders waren, werkte dit perfect. Toen de digitale kanalen en de nieuwe sterkere satellieten in de lucht kwamen, heb ik hem vervangen door een Digisat PRO, daar kun je 2 lnb's tegelijk mee uitrichten. Een fantastisch apparaat, maar kost wel rond de €75,- Deze kan ik je zeker aanraden!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan