Exporteren van mappen uit Outlook Express

V

valerio3

Wie kan mij met onderstaand verhaal helpen?
Ik heb een aantal mappen geexporteerd uit Outlook Express
daar ik wil gaan werken met microsoft outlook.
Na het exporteren ben ik opzoek gegaan naar de geexporteerde mappen, echter kan ik deze niet vinden.
Heeft iemand enig idee waar deze komen te staan?
Heb al gezocht op .pst, maar kan ze niet vinden.

Bvd,

Valerio

Hi, hi! Da's voor outlook express ja! Maar outlook express en outlook hadden toch een verschillend opslagformaat? Of ben ik abuis?
Een tip om te weten waar ie staat:
Klik met de rechter muisknop op de map en kies dan properties (eigenschappen). Daar zie je waar hij staat opgeslagen en kun je hem kopi?ren naar elke plek.
Grtz.

Hi, hi! Da's voor outlook express ja!
Grapjas..... lees dit dan eens:
Ik heb een aantal mappen geexporteerd uit Outlook Express

Dusseh... als je daar niets aparts aangeeft, in welk formaat dacht jij dan dat OE ze zou exporteren? Juist. In Outlook Express formaat.:biggrin:

Geexporteerd naar waar? Je weet toch waar je iets neerzet?
Het box formaat van outlook express is uiteraard .dbx.
Dat van outlook weet ik niet, omdat ik die nooit gebruik.
Vandaar mijn opmerking.
Maar als je de mappen met bovengenoemde opmerkingen nog niet vinden kan weet ik het ook niet meer.
Grtz.

Bij Outlook express exporteert ie de geselecteerde mappen maar
je kan geen pad aangeven, vandaar.
Zal zo gaan zoeken op .dbx.

Groet,

Valerio

Ik zei hierboven dat je de mappen kunt vinden door in outlook express op de map te gaan staan, rechtermuisklik en je ziet onder eigenschappen waar ie staat.
Als je in outlook express gaat exporteren ga je berichten naar outlook exporteren. Die moet dan wel op je pc staan.
Ik kan dat niet controleren omdat ik outlook niet erop heb.
Bovendien heb ik ergens gehoord dat outlook express en outlook niet goed samenwerken.
Je kunt waarschijnlijk ook importeren vanuit outlook, maar dan moet je verwijzen naar waar de bestanden staan. En waar die staan heb ik je uitgelegd.
Grtz.

Dat klopt, als je daar gaat kijken bij die eigenschappen zie je het volgende:
C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Identities\{xxxxxxxxxxxxxxxxx}\Microsoft\Outlook Express\mapnaam.dbx

Dat is een voorbeeld, op de plaats van de xxxx staan allemaal nummers.
Ik denk net als Kilroy dat je waarschijnlijk de meeste kans hebt door te proberen met Outlook te gaan importeren.

Originally posted by Kilroy
I,
Als je in outlook express gaat exporteren ga je berichten naar outlook exporteren. Die moet dan wel op je pc staan.

Grtz.

Helaas gaat het om 2 verschillende pc's, maar ik ga het vanavond opnieuwd proberen...
Gelukkig draait het beide onder windows ;-)

What's the problem?
Je zet de .dbx gewoon op de andere pc in een map ergens, en importeert hem dan in outlook.
Maar het is wel wat makkelijker als je van tevoren wat uitgebreider info geeft, zoals bv 2 pc's en hoe die aanmekaar hangen.
Ik zie echter geen probleem waarom dit probleempje niet geknakt kan worden.
Grtz.

Het probleem is inmiddels opgelost, het .dbx bestand niet gevonden, maar alles is geimporteerd microsoft outlook die ik opzelfde laptop heb draaien voor mijn werk.
Ik heb nu opnieuw alles geexporteerd en nu bestand (.pst)op memo stick gezet om op desktop te importeren in microsoft outlook.
Beide pc's zijn draadloos, maar nog niet met elkaar verbonden (daar moet ik de cursus van BT nog eens voor doorlezen)

Bedankt voor hulp

En als je het helemaal goed wil doen en geen verschil in je mail wil dan moet je je pst bestand op een andere lokatie zetten waar je dan ook je mail gebruikt het is altijd het zelfde bestand.
Want je gebruikt dan altijd het zelfde pst bestand wel is het zo dat je natuurlijk maar 1 x gelijk zo'n bestand kan openen het is of je pc of je laptop.

Beste oplossing is het volgende:

Outlook express openen.

Optie: extra.

Optie: Opties

Tablad: Onderhoud

Optie: achiefmap:

En zie daar staat de map waar data bestanden staan van outlook express.

Deze kan je kopieren en in de nieuwe outlook express importeren of met microsoft outlook inlezen.

Succes.

M.vr.gr

Hugow

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan