externe harde schijf niet herkend door satelliet ontvanger

A

agnes24

Beste mensen,

Ik gebruik een Homecast HS 2100 Cl USB satelliet ontvanger voor mij TV.

Volgens de producent kan ik op een externe harde schijf programmas en films opnemen via USB aansluiting. Heb een Samsung G2 640 GB gekocht maar die is niet herkend door de satelliet ontvanger. Een USB stick 16 GB van ALDI wel maar kan ik een film niet afspelen op mijn laptop.:headbang:

Help svp !!! Ik ben beginner dus aub om eenvoudig uitleg.

(naar aanleiding van een soort gelijk probleem - hoog002 - heb ik de harde schijf geformatteerd via HP USB Disc Storage Format Tool - maar is dat voldoende?)

Groet,Agnes

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:17 uur ----------

Beste mensen,

Ik heb nog een vraag m.b.t mijn onderwerp hierboven.

Ik heb een Sony RDR-HX 780 Home Cinema met een dvd Recorder en harde schijf van 160 GB. Kan ik die harde schijf wel gebruiken om programma's op te nemen van mijn Satelliet ontvangen Homecast HS 2100 Cl USB ?

Zo ja, hoe moet ik te werk gaan want de harde schijf is niet herkend door de satelliet ontvanger.

Groet,

Agnes

Hoi Agnes24, welkom op Satellite Fun en fijn Kerstfeest!

Ik ken het apparaat niet, maar ik kan me voorstellen dat het zijn eigen formattering wil gebruiken. Probeer de harde schijf eens op een pc helemaal leeg te maken, dus ook partities weghalen.

Daarna maak je een nieuwe partitie aan ter grootte van de hele harddisk. Deze echter -NIET- formatteren.

Daarna de harddisk aan de ontvanger aansluiten en hem met de ontvanger formatteren. Normaliter lukt het bij de meeste apparatuur op deze manier.

Hoi Black Tiger,

Dat is mij gelukt met de Samsung G2!

Ik wou graag nog een vraag stellen.

De Samsung G2 harde schijf kan ik wel op mijn PC met Windows 7 gebruiken en films afspelen maar op mijn laptop met Windows XP niet. Krijg ik fout melding

C 0001199 en ik weet niet wat ik verder moet/kan.

Neem ik aan dat mijn Windows XP 2002 en media player 11 ondersteunen niet de functie afspelen van de (nieuwe technologie) films. Of ...?

Kan ik de films vanaf de Samsung G2 harde schijf met een andere aparte (goedkope) DVD lezer afspelen op reis/vakantie?

Zou jij zo vriendelijk kunnen zijn om mij nog een advies te willen geven?

Nog fijne feest dag toegewenst,

Agnes24

Beste Agnes.

Fijn om te horen dat het met de Samsung gelukt is.

Om je te helpen met je andere vraag heb ik nog wat informatie nodig, aangezien ik op internet niets kan vinden met de foutmelding C 0001199 of zoals windows het vaak liever ziet C0001199 of 0xC0001199. Hierdoor kan ik niet bepalen wat de oorzaak is van deze melding.

Krijg je die melding alleen als je wilt afspelen of ook als je de harddisk middels de verkenner wilt benaderen?

Als je de harddisk wel via de verkenner kunt benaderen, dan zou de oorzaak kunnen liggen in de mediaspeler die je gebruikt voor het afspelen van de films.

In dat geval zou je de laptop misschien toch kunnen gebruiken, maar dan gewoon een andere mediaspeler erop installeren en deze gebruiken.

Hiervoor adviseer ik de gratis VLC Mediaspeler (klik) of tegenwoodig ook winamp.

Maar VLC speelt zo'n beetje alles af wat wenselijk is dus die zou ik eerst proberen.

Een andere optie is het installeren van het K-Lite Codec Pack waarmee Windows Mediaspeler weer wat meer aan kan, maar dat biedt niet altijd de garantie dat het ook gaat lukken. Vandaar het advies voor VLC.

Hallo Black Tiger,

Mijn dank is groot voor je inzet en hulp.

VLC Mediaspeler geïnstalleerd maar steeds kan ik de films niet afspelen.

Geen fout melding; gewoon geen reactie van VLC - geklikt op afspelen en niets.

Is dat normaal bij opname op externe harde schijf van satelliet ontvanger dat sommige films in 2 of 3 delen opgenomen worden?

Ik krijg de fout melding van Windows Media Player als ik wil afspelen. De bestanden - films - worden aangegeven met titel en grootte.

Ik denk dat de drivers en/of interne harde schijf moeten actuele stuurprogramma krijgen. Heb gekeken naar http://www.nodevice.com maar eerlijk gezegd, vind ik moeilijk. Geprobeerd iets downloaden maar voorlopig lukt mij niet.

Ik blijf nog proberen. Of heb jij een

Groet,

Agnes

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:03 uur ----------

Hoi Black Tiger,

Net het K-Lite Codec Pack Basic geïnstalleerd en kon ik de films afspelen met VLC Mediaspeler. Ook Windows Media Player werkt, nou beter.

Hoop geen problemen meer ondervinden.

Nogmaals bedankt:biggrin:

Agnes

Is dat normaal bij opname op externe harde schijf van satelliet ontvanger dat sommige films in 2 of 3 delen opgenomen worden?
Ja er zijn nogal wat ontvangers die dat doen bij langere opnames, die worden dan onderverdeeld in stukken van bijv. 1 GB. Dit is vermoedelijk gedaan om nog compatible te zijn met FAT32 harddisks, voor als mensen naar externe harddisk willen opnemen. Of de film willen overzetten op een pc.

Althans dat neem ik aan, durf het niet met 100% zekerheid te zeggen dat dit ook de reden is.

Fijn om te horen dat het K-Lite Codec pack geholpen heeft. Ik had niet gedacht dat VLC die nodig zou hebben, maar dan heb ik zelf ook weer iets bijgeleerd.:)

V.w.b. de hulp graag gedaan en veel kijkplezier!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan