externe harde schijf niet herkend door satelliet ontvanger

A

agnes24

Beste mensen,

Ik gebruik een Homecast HS 2100 Cl USB satelliet ontvanger voor mij TV.

Volgens de producent kan ik op een externe harde schijf programmas en films opnemen via USB aansluiting. Heb een Samsung G2 640 GB gekocht maar die is niet herkend door de satelliet ontvanger. Een USB stick 16 GB van ALDI wel maar kan ik een film niet afspelen op mijn laptop.:headbang:

Help svp !!! Ik ben beginner dus aub om eenvoudig uitleg.

(naar aanleiding van een soort gelijk probleem - hoog002 - heb ik de harde schijf geformatteerd via HP USB Disc Storage Format Tool - maar is dat voldoende?)

Groet,Agnes

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:17 uur ----------

Beste mensen,

Ik heb nog een vraag m.b.t mijn onderwerp hierboven.

Ik heb een Sony RDR-HX 780 Home Cinema met een dvd Recorder en harde schijf van 160 GB. Kan ik die harde schijf wel gebruiken om programma's op te nemen van mijn Satelliet ontvangen Homecast HS 2100 Cl USB ?

Zo ja, hoe moet ik te werk gaan want de harde schijf is niet herkend door de satelliet ontvanger.

Groet,

Agnes

Hoi Agnes24, welkom op Satellite Fun en fijn Kerstfeest!

Ik ken het apparaat niet, maar ik kan me voorstellen dat het zijn eigen formattering wil gebruiken. Probeer de harde schijf eens op een pc helemaal leeg te maken, dus ook partities weghalen.

Daarna maak je een nieuwe partitie aan ter grootte van de hele harddisk. Deze echter -NIET- formatteren.

Daarna de harddisk aan de ontvanger aansluiten en hem met de ontvanger formatteren. Normaliter lukt het bij de meeste apparatuur op deze manier.

Hoi Black Tiger,

Dat is mij gelukt met de Samsung G2!

Ik wou graag nog een vraag stellen.

De Samsung G2 harde schijf kan ik wel op mijn PC met Windows 7 gebruiken en films afspelen maar op mijn laptop met Windows XP niet. Krijg ik fout melding

C 0001199 en ik weet niet wat ik verder moet/kan.