externe harde schijf?

S

satderk

Ik heb hier een laptop met een harde schijf erin van ongeveer 40 gig.
Nu heb ik zoveel shit erop staan ,en als ik ga opruimen kom ik programma's en andere file's tegen die ik niet wil missen.
Ondanks mijn grote opruiming kom ik gewoon te kort in opslag.

Is het een aanrader om een externe harde schijf te gaan gebruiken om bijvoorbeeld films op te slaan, die je via een torrent progje binnen haalt?

En werkt dit behoorlijk.
De laptop beschikt over usb 2.0 .

Derk

Voor zover ik vernomen heb werkt dat inderdaad behoorlijk.
Wel moet je geloof ik SP2 op windows XP hebben, want anders herkent windows de grootte van de schijf niet. Externe HD's zijn meestal 160 gig en groter.

USB 2.0 staat dan weer garant voor een goede copie?ersnelheid. Kennis van me heeft er ook eentje aan zijn laptop hangen, werkt perfekt.
Tip: Neem niet iets waar een Maxtor HD in zit.

Wat is er mis aan een maxtor??

Ik heb al jaren maxtor en er nooit problemen mee gehad.

Ja er zijn mensen die geluk hebben....
Hebben we daar niet al eens over gediscussieerd? Anyway, als je computerforums gaat bekijken (en mijn eigen ervaringen meegenomen) dan zijn 8 van de 10 hd problemen Maxtor related.

En die ben ik o.a!
Ik heb nog een paar quantums lopen zonder enkel foutje.
Quantum is echter overgegaan naar maxtor.
En ik heb ook een maxtor die probleemloos loopt.
Wat aan maxtor nou fout is kan ik niet zeggen.
Ik zou het wel vreemd vinden als een HD fabrikant zulke meldingen zomaar negeert.
Als ik nu een nieuwe moet aanschaffen weet ik het ook niet meer!
Ik heb in het verleden wel eens een seagate gehad, en die liep toen al fluisterstil, en zonder fouten.
En sommigen zeggen dat nu de WD's het zijn.
Ik weet het dus niet.
Grtz.

WD is altijd al goed geweest. Je zag merken komen en gaan. WD heeft ook zeer kort een dipje gehad in een ver verleden.
Seagate heeft ook een tijdje problemen gehad, ook in het ver verleden (nja.. 10 jaar terug ongeveer).
Daarna hebben deze merken altijd aan de top gestaan.
Quantum, waaronder hun Fireball is daarbij gekomen maar zakte nadien af. Als dat nu overgegaan is in Maxtor kan ik me er wel iets bij voorstellen.

WD is nooit stil geweest en heeft volgens mij ook nooit de pretentie gehad dat te zijn. Misschien dat ze nu wel stille modellen hebben, ik heb er niet op gelet. Het maakt mij persoonlijk niet uit of een HD ratelt, liever een ratelende dan eentje die rare piep- en "klak" geluidjes maakt zoals de Maxtor's dat enorm graag doen als hun firmware weer eens rip is.

Maar goed ieder zijn hobby. Je kan er ook goed mee uitvallen, doch de ervaring en de hoeveelheid probleemgevallen die je leest over Maxtor spreken boekdelen.
Vaak betreft het hier trouwens de firmware van die krengen en is de HD niet eens stuk (doch niet benaderbaar). Dat zou op te lossen zijn met een tooltje. Maxtor vertikt het om dat vrij te geven. Tja....

ik zou 1 met ventilator nemen heb hier zelf 1 zonder maar hij word zeer warm .

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan