externe usb hdd op een dm800hd pvr

R

rai12345

Hallo

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.

Mijn kennis op het gebied van schotels en/of ontvangers is net zo groot als een eierdopje.

Ik ben in het bezit van een dm800hd pvr zonder hdd ingebouwd.

Nu wil ik hier een externe usb hdd aan hangen, wat niet echt wil lukken.

Dit alleen maar om wat op te kunnen nemen van channel4.

Ben al dagen alle forums na aan het lezen voor de juiste info, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Dus is er iemand die mij en al die andere die hier niets van weten stap voor stap kan uit leggen hoe het moet?

Vraag 1: welke software/image moet je gebruiken, zie van alles rond vliegen de een zeg dit de andere weer dat welke is nu de meest gebruik vriendelijke, ik hoor /lees dingen zoals OPENPLI, ENIGMA, OOZOON, GEMINI, ETC, ETC, .

Ook kom ik bleu panel altijd tegen?

Hier zou dan iets moeten staan voor de hdd te formatteren en te mounten?

Ik weet hoe je moet flashen en heb dit ook al een paar keer gedaan.

Nu zegt mijn dm800 dat er dit op staat.

OoZooN-Images

Eigma2:2012-03-27-3.2

Image:Release 3.2.2 2012-04-09

Vraag 2: Hoe moet de usb hdd ingesteld/geformatteerd staan, fat32 / ntfs / ext3 als je hem voor de eerste keer er aan hangt zodat hij herkend kan worden?

Mijn schijf:

packardbell 500gb 5.0v

ext3 indeling dit zie ik als ik hem bekijk met GPARTED LIVE CD.

Deze hangt normaal aan mijn phillips 3d tv.

Dus veel vragen en weinig kennis, wie wilt er helpen?

Grt Raimond

Hoi Raimond, allereerst welkom op Satellite Fun.

Gelijk maar met de deur in huis vallen betreffende de antwoorden.

Er is inderdaad veel firmware te vinden, nadeel van Ozoon is dat je vaak wat dingen handmatig moet installeren heb ik begrepen (niet via afstandsbediening dus). Heb ook geen ervaring met dat image... ja heel kort, ging er gelijk weer af.:)

Hoe e.e.a. dus in Ozoon werkt is mij niet bekend, misschien wel enkele anderen hier. Maar OpenPli werkt makkelijker.

Gemini is erg eenvoudig, maar wat antiek, doen ook vrijwel niets meer aan ontwikkeling.

Een goed image, gebruikersvriendelijk, door Nederlanders gemaakt is OpenPli. Deze wordt nog veel bijgewerkt er is een goed ondersteuningsforum etc.

Op mijn ET9000 draait ook OpenPli en daar hangt een externe harddisk aan voor opnames, werkt perfekt.

Harddisk mounten zou automatisch moeten gaan als je hem aan de USB hangt, hooguit even ontvanger herstarten en dan zou het gelukt moeten zijn.

Dat beantwoord dan al vraag 1.

Vraag 2 is niet moeilijker. Veel ontvangers herkennen geen NTFS. Harddisk kun je dus het beste in Fat of Fat32 formatteren ALS je al formatteert.

Persoonlijk vind ik het de beste optie om gewoon de hele harddisk leeg te maken, alles er af inclusief partities.

Dan maak je 1 primaire partitie aan over de volledige grootte van de schijf. Daar doe je verder niets mee, dus niet formatteren, geen driveletter.

Op die wijze aan de Dreambox hangen en dan via het menu formatteren.

Dat zou voldoende moeten zijn eigenlijk. Het is dan hooguit nog een kwestie om een opname locatie aan te geven als dat al nodig is, normaliter "pakt" hij dat al automatisch.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan