dat ze niet zonder bericht mag verhogen en hun vinden van wel
Vreemd, ik heb ze daar ook al 2x op gewezen toen ik toevallig belde, maar kreeg toen excuses van hun omdat dit wel had moeten gebeuren, maarja dat gebeurt al 3 jaar niet.
Ze moeten je namelijk wel degelijk van prijswijzigingen op de hoogte stellen. Wellicht dat ze in hun voorwaarden hebben staan van niet, maar bij mijn weten ligt dat in de wet toch heel anders.
Indien er een prijsverhoging plaatst vindt, moet jij namelijk in de gelegenheid zijn om je abonnement op te zeggen indien je er niet mee akkoord gaat.
Indien ze een prijsverhoging op zulk een tijdstip invoeren dat je niet meer in de gelegenheid bent om je aan de in het contract genoemde opzegtermijn te houden ben je gerechtigd op te zeggen met ingang van de datum dat de prijsverhoging in gaat danwel met ingang van onmiddellijk.
Echter, vanaf het moment dat je dat wel weet (bijv. door de deurwaarder aan je deur), moet je wel gelijk kenbaar maken dat je met ingang van onmiddellijk van dat abonnement af wilt.
Het beste kun je ze dat middels een aangetekend stuk laten weten en daar ook in schrijven dat je met ingang van onmiddellijk je abo met terugwerkende kracht opzegt en dat de reden de doorgevoerde prijsverhoging is zonder dat je daar tijdig van in kennis gesteld bent en dat je dit pas door de deurwaarder hebt vernomen en je eerst in de gedachte was dat er per ongeluk een fout was gemaakt waardoor er een te groot bedrag was ingehouden.
Het enige wat ze eventueel zouden kunnen doen is je aan je contract houden aan de oude prijs, die moet dan wel betaald zijn anders kun je nog altijd een probleem krijgen.
Als ze totaal geen medewerking wensen te verlenen heb je in elk geval een aangetekend stuk dat je geprobeerd hebt de zaak te regelen.
Het aller aller beste zou zelfs nog zijn als je aangaf het niet eens te zijn met de prijsverhoging, deze dus ook niet wenst te betalen, maar wel netjes wenst op te zeggen en het abonnementsgeld aan het OUDE tarief tot einde contractperiode bereid bent te betalen. Tevens deel je hun dan mede dat als ze daarmee niet akoord gaan, dat ze dan zelf met een redelijk voorstel dienen te komen of anders het abonnement met ingang van onmiddellijk stop dienen te zetten.
Als je het zo doet stel je namelijk zelf een regeling voor en wordt het voor hun enorm moeilijk bij een rechter.
Indien je de kaart aan het Eendenteam overdoet zal deze overgedragen moeten worden, doch ik ben bang dat als er al een deurwaarde is ingeschakeld, dat Anaal Digitaal niet aan die overschrijving gaat beginnen.