Extra reciever aansluiten.

X

xpumax

Hallo,

Ik zou graag een 2e reciever op de schotel willen aansluiten zodat ik boven ook tv kan kijken. Nou is mijn vraag is dat ook erg duur en wat moet ik er allemaal voor kopen? Mijn ouders denken dat het vrij prijsig is en willen het dus niet, maar is dat wel zo? We hebben beneden een philips reciever staan. Als je meer wilt weten moet je het maar vragen. Alvast bedankt voor de reacties.

,Jan

Hallo Jan,

Welkom op het Satellite Fun Board!

Wat je nodig hebt om onafhankelijk te kunnen kijken is een lnb (schotelkop) die 2 uitgangen heeft: een twin-lnb. Hierop kun je 2 recievers aansluiten. Zo'n ding hoeft niet erg prijzig te zijn; ik heb ze wel gezien voor omstreeks 30 euro. Dan moet je vervolgens een coax kabel (geschikt voor satellietontvangst) vanaf die lnb naar jou kamer aanleggen. Een goede kwaliteit Coax kabel kost ongeveer 0,90 euro per meter.

Als laatste heb je nog een schotelontvanger nodig en kun je eventueel een kaartje aanschaffen bij canaldigitaal om de nederlandse zenders te zien.

Op zich hoeft dit alles niet zo duur te zijn, eventueel kun je ook een 2e hands ontvanger kopen.

groeten,

Matrix

Laatst bewerkt:

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan