Extra router als acces point

S

stephopper

Hallo,

Ik kwam weer op een iedee. waar ik soms vol van zit. en ook vaak niet mogelijk zijn.

Maar toch wil ik deze vraag even brengen.

Ik heb twee draadloze routers de wag54gs en de wag354g nu wil ik eentje daar gebruiken als acces point d.m.v het draadloos netwerk kaartje eruit te halen. en dan via lan weer verbinding te maken met lancable.

Nu stralen bijde een draadloos signaal uit op kanaal 11 omdat daar die pc.s op werken met draadloos module. er kan een conflickt komen naar mijn oordeel?

Dus simpel verder te houden kan ik daar 1 pc mee uitvoeren. een draadloos router als basis en de andere het signaal te laten ontvangen en vervolgens dan via lan naar binnen te gaan.

Mvg/Sth.

Ik begrijp niet goed wat je vraag is.

Maar omdat het hier om Linksys modellen gaat, is al snel heel veel mogelijk.

Als je van de ene naar de andere ruimte wil zonder draad en in beide ruimtes hetzelfde netwerk wil hebben, dan kan dat.

Dan moet je wel de nodige aanpassingen doen maar het kan dus vermoedelijk wel.

Voor ik verder voor je ga zoeken, wil ik wel even weten wat je precies wil want anders is het werk voor niks.

Hoi Mas3.

In 1 ruimte staan 2 pc,s aangesloten via lan. op de de modem die ook draadloos kan fuctioneren.

Nu staan er nog 3 pc,s elders waarvan 2 werken draadloos.

Nu heb ik nog een extra modem over die ik niet draadloos naar pc wil hebben maar gewoon via lan, dus is de vraag kan die extra modem draadloos het signaal van die router die in de ruimte staat waar 2 pc,s op zitten via lan. en die een draadloos signaal uitzend. ook te gebruiken als verbinding.

Ik meende dat mijn draadloze kaarten alleen maar kanaal 11 ontvangen dus in de routers heb ik daar ook kanaal 11 geconfigd.

Maar heb ik beide routers aan staan waarvan 1 is aangesloten op netwerk/pc.s de andere zit geen kabel aan alleen maar voeding. dan storen ze elkaar en heb ik geen verbinding op die draadloos ontvangen 2 pc,s schakel ik die loze draadloze route uit. dan heb ik weer verbinding op de draadloos 2 pc,s.

Vg/Sth.

Ik heb al situaties gezien waarbij 2 routers op hetzelfde kanaal gewoon werkten.

Veel aanpassingen zijn echter niet nodig, tenminste als ik je verhaal goed begrijp.

Probeer het eens als volgt:

1.) Controleer welk LAN ip adres (modem)router 1 heeft. Vermoedelijk 192.168.0.1 of 192.168.1.1 als het een Linksys is. In dit voorbeeld zal ik even 192.168.1.1 gebruiken.

2.) Sluit nu de tweede router of modem/router even los aan op een pc en ga naar de instellingen. Zet op die router het ip adres op 192.168.1.2 bewaarde settings. Dan opnieuw inloggen in de configuratie aangezien hij nu een ander ip heeft.

3.) De draadloze beveiliging van router 2 wordt wel nog op router 2 zelf verzorgt. Log dus in op 192.168.1.2 en maak de draadloze beveiliging in orde.

4.) Schakel de DHCP op router 2 UIT! Eventueel kun je voordien ook nog het draadloze kanaal wijzigen van 11 naar bijv. 6 als je dat perse wilt.

5.) Ga nu naar de configuratie van router 1 en kijk naar de instellingen van DHCP, zorg dat deze NIET op 192.168.1.2 begint maar pak bijv. vanaf 192.168.1.10 dan heb je ruimte genoeg.

6.) Sluit nu een gewone UTP kabel aan van een van de LAN poorten van router 1, en die sluit je aan op een van de LAN poorten van router 2 en dan ben je klaar.

Via 192.168.1.1 kun je nog steeds router 1 benaderen en via 192.168.1.2 kun je router 2 benaderen.

Dus 192.168.1.1 even veranderen in tweede router naar 192.168.1.2 saven dan weer inloggen op 192.168.1.2 en DHCP uitzetten.

Op router 1 begint DHCP op 192.168.1.100 dus dat moet dan kunnen?

Maar punt 6 begrijp ik niet.

6.) Sluit nu een gewone UTP kabel aan van een van de LAN poorten van router 1, en die sluit je aan op een van de LAN poorten van router 2 en dan ben je klaar.

Ik wil een pc verzorgen van verbinding. in een andere ruimte met router 2 en via lan. van de tweede router waar geen internet aansluiting (adsl) aan hangt.

Dus moet het signaal draadloos van router 1 waar het adsl wel op aangesloten is. naar router 2.

Router 2 moet je zo zien als een draadloos insteek kaart maar dan niet draadloos maar met UTP van router naar lan. pc.

Dus alleen punt 6 wijkt af van mijn doelstelling.?

Mvg/Sth.

Dus moet het signaal draadloos van router 1 waar het adsl wel op aangesloten is. naar router 2.
Ja daar was ik al bang voor, daarom schreef ik er ook bij "als ik je verhaal goed begrijp". Zo te zien heeft Mas3 het dan toch beter begrepen.

In de wijze zoals ik het nu uitleg zit er toch een kabel tussen router 1 en router 2.

Wil je echt een draadloze brug maken tussen router 1 en router 2, dan is er een kans dat het zo ook werkt, maar dan zul je router 2 in AP-bridge mode of Wireless repeater moeten zetten, de meesten kunnen dat niet.

Als jouw router die mogelijkheid niet heeft, dan zul je (om draadloos router 2 op router 1 aan te sluiten) een methode van Mas3 moeten gebruiken, misschien is er alternatieve firmware nodig, dat weet ik niet.

Hallo BT,

Heb ff wat afgevogeld maar zoals repeat functie zit er niet op.en krijg dus geen verbinding met door draadloos signaal van router 1.

Met utp cable heb ik niet geprobeerd omdat dat geen optie is voor mijn doel.want de tweede router moet in de andere ruimte zonder adsl aansluiting. dus alleen via lan naar pc.

Dus ben eerst even gestaakt. en werk nu weer via draadloos insteek module. met signaal van router 1.

Misschien dat ik later weer wat info vind dat ik het weer oppak maar het heeft geen pre.

Toch bedankt voor alle suggesties. en meedenken.

Mvg/Sth.

Aangezien het om linksys apparatuur gaat, kun je eens kijken op het Engelstalige linksysinfo.org.

Wellicht vind je daar een handleiding en alternatieve firmware die een en ander wel mogelijk maken.

Aangezien het om linksys apparatuur gaat' date=' kun je eens kijken op het Engelstalige linksysinfo.org.[/quote']
Bedankt Mas3 zal daar even een accountje aanmaken.en even in shop neuzen of er wat te ritselen valt.

Mocht ik vorderingen hebben meld ik het.

Mvg/Sth.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan