Ferguson AF-6318CR EPG-error

D

Dexter07051982

Hallo,

Bij mijn ouders thuis hebben ze schotel. Ze hebben daar een Ferguson AF-6318CR staan. Het probleem is echter dat wanneer ik door de zenders zap, of de EPG opvraag, de programma's die nu en straks op tv zijn niet worden ververst. Eerst dacht ik nog dat het een probleem was met de uitzending van epg, maar bij mij thuis stond alles wel goed (philips reciever).

Ik ben ondertussen al een paar keer weer bij mijn ouders geweest, maar de epg geeft nog steeds hetzelfde weer. Ook in het menu en de handleiding kan ik hierover niks vinden.

Zijn er meer mensen met deze problemen, en/of weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder de zenderlijsten en de satalietgegevens te verprutsen?

Alvast bedankt voor alle info!

Ik heb de post even verplaatst omdat het vrijwel zeker geen hardware probleem is. Maar da's verder niet erg hoor.:)

Dit soort vragen ziet men vaker terugkomen. Het probleem hierbij is de afwijkende methode die Canal Digitaal gebruikt om zijn EPG rond te sturen.

Normale providers houden zich netjes aan de DVB standaard, die dan ook zowat elke ontvanger aan kan.

Echter, C+ vond het sinds het begin al nodig een aparte methode te gebruiken, namelijk Mediahighway (MHW) EPG, een compleet ander systeem hetgeen uiteraard ook maar door weinig andere ontvangers ondersteunt word.

De Philips receiver is echter een canal+ goedgekeurde ontvanger en deze kan uiteraard wel overweg met het MWH EPG systeem. Dus dat het bij jou thuis goed gaat, is vrij logisch.

Bij je ouders zal het dan ook voor wat betreft de Nederlandse zenders niet goed werken, tenzij de fabrikant (Ferguson) misschien nog met een firmware update komt, waardoor deze ontvanger ook MHW EPG aan kan.

Eerlijkheidshalve wil ik erbij vermelden dat er maar weinig ontvangers zijn die dit kunnen en veel fabrikanten redelijkerwijs weinig interesse hebben om voor 1 provider een aanpassing te gaan maken omdat hij gewoon afwijkt van de vastgestelde norm.

Heb nog eens aan mij ouders gevraagd, maar die zeiden dat ie het eerst wel deed. Eerst stond er precies welke programma's er op waren te zien, en wat er na kwam bij de epg. Ze hebben toen een keer voor week gekozen zeiden ze, maar daarna werkte het niet meer. Ook kregen ze geen week-overzicht te zien.

Kan het ook zijn dat ze per ongelijk een instelling hebben veranderd voor epg, of het kanaal waarop dit wordt uitgezonden of iets dergelijks? En zo ja, iemand enig idee waar je dat dat kunt instellen?

[Off-Topic]

De handleiding die er bij wordt geleverd is zeer beknopt. Weet iemand waar ik een goede handleiding voor deze ontvanger kan vinden?

[/Off-Topic]

Hmmz... vreemd. Het weekoverzicht gaat namelijk echt via MHW EPG. De now/next (wat nu is en wat dadelijk komt) zou wel moeten werken.

Maar als die ontvanger het eerst wel deed, ook met weekoverzicht, zou het nu toch ook moeten werken eigenlijk, daar heb je gelijk in.

Het zou best kunnen zijn dat ze een instelling gewijzigd hebben of dat C+ weer wat gewijzigd heeft want die zijn ook regelmatig met die EPG aan het rommelen.

Weet je nog van wanneer en nog liever TOT wanneer het gewerkt heeft?

Ik ben namelijk eens op zoek gegaan, de meeste info vindt ik toch op Poolse sites, verder vindt ik bij de specificaties geen aparte vermeldingen omtrent Mediaguard Highway EPG ondersteuning.

Een handleiding kan ik zo vlug ook niet vinden. Wel enkele shops die deze apparaten verkopen.

Hopelijk is er een gebruiker die zo'n ontvanger heeft en je ermee verder kan helpen anders kun je wellicht eens bij de winkel navragen waar je ouders het apparaat gekocht hebben.

Ben nog even verder gaan kijken.

Groothandel ASC uit Enschede levert ze, schijnt importeur te zijn ervan. Het blijken eigenlijk Arion ontvangers te zijn die onder een eigen naam (in dit geval Ferguson) verkocht worden, OEM machines dus.

Het kaartslot blijkt een aangepast Conax slot te zijn en is dus middels firmware aangepast zodat de C+ kaart er in werkt.

Vermoedelijk hebben ze op die manier ook die MHW EPG er in gezet voor de NL zenders als dat gewerkt heeft. Vandaar ook mijn vraag tot wanneer het gewerkt heeft.

Bedankt voor jullie hulp.

Op een of andere manier heeft het probleem zichzelf opgelost :s.

Krijg nu als ik van zender wissel wel weer te zien wat er op is. Tevens werkt de nu straks weer.

@BlackTiger

Ik denk dat ik wat onduidelijk ben geweest. Het weekoverzicht deed het niet.

Wel deed de nu/straks het, en liet hij bij het zappen zien welk programma er wordt uitgezonden.

Na een keer te hebben gekozen voor het weekoverzicht werkte ook de nu/straks (en wat er op is) niet meer.

gelukkig doet nu/straks het weer. Heb ze gezegd maar niet meer op week te drukken. Moeten ze daarvoor maar even de ouderwetse :tong: gids erbij pakken.

Oh nee, je was niet onduidelijk hoor, het weekoverzicht hoort ook bij de uitgebreidere EPG die normaliter in MHW-EPG word uitgezonden, dus dat was wel duidelijk.

Maar ik ben blij dat horen dat het zich min of meer weer vanzelf opgelost heeft.

Misschien wordt het straks trouwens nog iets beter. Ik probeerde namelijk net bij een film op SBS6 te kijken waar de film over ging, en er was weer eens "no information available" oftewel dat deel van de EPG lag er weer eens uit. Kan dus goed zijn dat ze weer aan het morrelen zijn met die EPG.

In elk geval is het voor mij toch goed om te onthouden dat de NL firmware van deze ontvanger klaarblijkelijk ook met de week-epg overweg kan (of in elk geval kon).

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan