FF testen

hangslot

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
6
Punten
38
Leeftijd
60
eens zien...

PriceList.jpg

BTW, staat er ergens een lijstje met welke opties er precies aan staan wat betreft de boardsoftware?

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Subscription Subscribe to this Thread
Display Modes
Linear Mode Linear Mode
Hybrid Mode Switch to Hybrid Mode
Threaded Mode Switch to Threaded Mode
Search this Thread

Advanced Search
Rate This Thread
ExcellentExcellent
GoodGood
AverageAverage
BadBad
VerschrikkelijkVerschrikkelijk
Posting Rules
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may edit your posts
vB code is On
Smilies are On
code is Off
HTML code is Off

vB code is on,
Maar het img commando is toch visual basic?
Werkt dus niet helemaal, Welke opties staan dan aan in het vB gedeelte?

BiG_G zei:
code is Off[/QUOTE]
Klopt, maar ik bedoel ook niet het bijvoegen van een afbeelding, maar het linken daarvan. De afbeelding wordt dan wel weergegeven in de post, maar komt niet vanaf de servers waar Duck op draait.

Dat is dan ook de img code.
En dat is geen visual basic, maar vBulletin code.
Ik vermoed ook dat dit nauwelijks bandbreedte kost, maar ik weet daar echt het fijne niet van.
Moet dus de admin inderdaad ff bekijken.

Ik kan hier kort over zijn zover ik het weet heeft het heeft te maken met de beveiliging van het board

The Wizzard zei:
Ik kan hier kort over zijn zover ik het weet heeft het heeft te maken met de beveiliging van het board
Nee, nu vergis je je,
Met beveiliging zou een attach te maken kunnen hebben:
[noparse][/noparse]

Een afbeelding linken als volgt heeft geen risico's:
[noparse]
[/noparse]

Althans bij mijn weten, als je img / img doet dan krijg je een geblokkeerde afbeelding.

freggel1 zei:
Althans bij mijn weten, als je img / img doet dan krijg je een geblokkeerde afbeelding.

Ja, dat klopt, en dat wil ik dus graag veranderd hebben:biggrin:

Van mij zou dit ook gerust verandert mogen worden, maar er is hier in het verleden al meer over gesproken, maar het kost echt teveel bandbreedte om de img code aan te zetten, want voor je het weet staat heel het forum vol met foto's en dergelijke, ;)

En om dan nog maar niet over de veiligheid te spreken.

Maar als er iets is wat jij graag geplaatst zou willen hebben dan kan het natuurlijk altijd gevraagd worden aan de moderators hier aanwezig.

Hmmm, ik heb niet zoveel verstand van: Maar waar zit hem dat veiligheids risico dan?

kijk, dat je geen attachment mee mag sturen, daar kan ik inkomen, maar een afbeelding doorlinken, waarom niet?

Ik vindt het heel erg kort door de bocht om te zeggen dat het ivm beveiligingsrisico's of bandbreedte niet kan. Verdiep je er maar eens in.
Zoals ik al aangaf, het kost geen extra bandbreedte.
Als je een afbeelding hebt die je onder een posting kwijt wil kan je hem b.v. uploaden bij http://www.imageshack.us/ Je krijgt dan een link die ondersteund wordt door vbulletin.
Als je die link dan in je post plakt, wordt de afbeelding gelinkt doorgegeven.
Ideaal, en geen bandbreedte.

Dus heren admins, ga eens een beetje met je tijd mee, we willen het board levendiger maken. Dit lijkt me een mooie kans.
Probeer het anders eens een weekje.

Een afbeelding doorlinken kan, gewoon met de http tag.
Niet met de image code, dat heeft met security te maken en dat gaat -niet- aan.

Kijk naar de allerleerste post hier van Hangslot, zo maak je een image link.:)

Overigens kost een image link wel bandbreedte, niet dat het daarom gaat, maar bij een link is er dus verkeer vanaf het forum, naar die picture, het is miniem, maar het is toch iets. Doch dat is niet belangrijk.
De image tag is hier echt niet voor bedoeld.
Alle hacks en problemen zijn tot nu toe altijd met image tag's geweest, daarom blijven die ook uit, heeft niets te maken met "met de tijd meegaan", maar gewoon met beveiliging.
Het probleem is dat je de

Even goeie vrienden, maar leg me eens uit wat er zo gevaarlijk aan is?
Da's me nog niet duidelijk.

Je zet het er net bij.......

Zoals ik al schreef zijn alle hacks tot nu toe via de img code gegaan, niet alleen bij vbulletin maar ook bij phpbb en bij Ubbthreads.
Op dit moment is ie in orde. Doch hij is vaker "in orde" geweest en bleek er een nieuwe hack mee mogelijk te zijn later, dus daarom blijft hij uit.

Het blijkt mogelijk te zijn om in een picture "malicious code" of via de image tag "malicious code" op te nemen waar ze iets mee kunnen.
Als mensen daarop klikken schijnt het mogelijk te zijn om onder andere wachtwoorden of cookie sessies mee te importeren.
Ik heb me er eerlijk gezegd ook niet zo heel erg in verdiept, omdat het al zo vaak voorgekomen is dat er een probleem mee was.
Als je eens gaat zoeken op astalavista en phpbb of vbulletin zul je een aantal van die img code hacks tegen komen.

Anders eens even een search gaan doen op vbulletin.com er is vaker voor gewaarschuwt.
Dan kun je een keuze maken. De meeste gebruikers zijn te vertrouwen, maar er komen elke dag nieuwe bij, er is bijv. ook die beruchte Via dingens geweest die altijd via tig ip's reklame kwam maken. Zo komen er ook meer onbekenden want iedereen kan registreren.
Dan neem je de vraag of je het risico wilt lopen of niet. En dan is de beslissing snel genomen.

Waarom zou je risico lopen als je een picture link, toch gewoon via een http kunt maken zoals je in je eerste bericht deed?
Zo kan het toch ook?
Ik begrijp dus zelf bijv. ook niet waarom men zich druk maakt om die img tag, net vanwege het feit dat je images kunt linken via de http tag zoals je ook in je eerste bericht in deze thread deed.
Of je er nu of [url] zet, maakt toch niet uit voor de gebruiker?
Het enige verschil is dat het plaatje niet in je post komt.

En dat vermindert ook bandbreedte want het forum moet hem op die link gaan inlezen om hem in de post te kunnen plaatsen met de img tag.
Met een url link kost het zo goed als niets aan bandbreedte.
Zoals gezegd, op zich maakt die bandbreedte niet zoveel uit, tenzij je 10.000 users hebt die dat allemaal gaan doen. Is hier niet aan de orde, maar hier is gewoon de beveiliging een veel belangrijkere overweging.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan