ff voorstellen en tevens een vraag!

Y

yogimann007

Hallo allemaal ik ben helemaal nieuw in het dreambox gebeuren.

Heb ondertussen wel van alles nagekeken en uitgeplozen.

Maar ik zit nu met een groot probleem.

Heb voor 3 wkn terug een nieuwe titanium monoblock quad lnb laten installeren.

Deze is afgesteld en al met al heb ik een avond kunnen genieten.

ik kan de nl kanalen 1tm3 ontvangen rtl4 sbs 6 maar de overige zijn spoorloos.

alleen het rare is ze geven wel als ik onder boeketten kijk gewoon informatie.

Mijn instellingen zijn als volgt.

config: eenvoudig

modus diseqc: a/b

poort1: astra1

poort2: astra 3

gebruik voltage 22 khz: ja

verstuur disqc: nee

Nu hoor ik iedereen praten over een fastscan en dat je de waardes zelf moet ingeven, maar hoe doe je deze dan!

Zenders zoeken en dan op handmatig waardes ingeven en welke pak je dan een responder of een sateliet.

Hoor graag van jullie te horen.

groet yogimann

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:02 uur ----------

ik heb een dm 800hd met hierop een gemini project en cccam 2.1.4

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor je snelle reactie.

ik heb al verscheidene lijsten gebrobeert maar telkens het zelfde

dus hieraan ligt het niet.

heb weer het zelfde probleem wel info maar geen beeld.

ik ga van sbs6 naar bv rtl5 en dan bang helemaal zwart beeld met een signaalsterkt van 95%!!!???

gebeurd dit alleen op HD kanalen of ook op de SD kanalen?

met welke editor zet je de lijst in je box?

Hoi Yogimann007, welkom op Satellite Fun.

Het euvel wat je hebt zou nog wel eens aan je instellingen kunnen liggen. Ik lees namelijk het volgende:

gebruik voltage 22 khz: javerstuur disqc: nee
Maar normaliter doen wij het met een Dreambox met de diseqc.

Dus dan zou deze instelling net omgekeerd moeten zijn, 22khz uit en diseqc aan.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een moderne quad lnb niet met diseqc zou werken.

Daarom zou ik dat als eerste eens proberen.

In dat geval is het beide JA !

22 KHz heb je altijd nodig als je de hoge band wil ontvangen, waar onder andere de Nederlandse zenders ook te vinden zijn.

Thanxs Black Tiger,

heb jouw instellingen gebruikt en voila helemaal top.

heb alle kanalen weer helemaal te gek en bedankt voor jullie snelle reacties.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:14 uur ----------

hallo ben ik nog ff.

schiet me weer wat te binnen.

ik wil graag een nieuwe image/ firmware inladen in mijn 800hd.

nu heb ik de howto helemaal doorgespit van Black Tiger.

maar heb een vraag wbt de netwerkkabel.

moet deze rechtstreeks naar de box lopen dus zonder tussenkomst van een router!?

heb het gisteren geprobeert ging helemaal goed tot op het moment voor de firmware update. melding na ongeveer een minuut geen verbinding met webpagina.

wat doe ik verkeerd.

trouwens mijn complimenten voor dit forum, snelle antwoorden en natuurlijk van mensen die het een en ander weten:aanbid:

greetzz yogimann:jow:

Dat kan, en is een goed idee omdat er dan geen andere zaken tussen zitten die roet in het eten kunnen gooien.

Maar een gewone kabel tussen de twee apparaten zal niet werken.

Daarvoor heb je een cross cable nodig, een kabel waarin 2 aderparen met elkaar kruisen.

Dat kun je zelf maken als je het gereedschap er voor hebt, of gaan halen in de betere elektronica zaak.

Ook internet shops kunnen dit leveren en dan kun je dit dus vanaf de stoel waarop je nu ongetwijfeld zit regelen.

Zo heeft de shop die alle kabels zou hebben (raad de naam) ze vanaf € 1,50 om er maar 1 te noemen.

Als je er een switch of router tussen hebt zitten, dan zorgt die er voor dat de juiste signalen met elkaar worden verbonden.

In dat geval is het beide JA !
Dat kan verschillen. Want er is verschil tussen een diseqc switch en een 22khz switch. Ondanks het feit dat een diseqc ook een 22khz toon gebruikt, zijn er ook ontvangers die de 22khz instelling alleen gebruiken voor 22khz switches (toneburst) en bij activatie van de diseqc optie automatisch de benodigde 22khz toon meesturen waar nodig, en in dat geval moet dus 22khz op nee.

heb jouw instellingen gebruikt en voila helemaal top
Mooi. Kun je aangeven of je de 22khz op ja of nee hebt staan? Dan weten we in elk geval hoe dat bij jouw merk ontvanger geregeld is.

Want ik ben op mijn DM800 gaan kijken maar zie daar geen aparte 22khz instelling alleen een aparte toneburst instelling en die staat dus op nee.

V.w.b. de crossover of crosslink kabel, kun je evt. ook zelf maken, kijk even in het forum hier bij het onderdeel Cursussen in cursussen over netwerken, daarin staat de wijze van aansluiten beschreven met afbeeldingen.

Persoonlijk zou ik de Dreambox gewoon aan de router aansluiten, dan is hij vanaf de pc te bereiken en kun je er ook nog eens gewoon addons mee downloaden of hem voor interne cs gebruiken zonder poespas.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan