ff voorstellen en tevens een vraag!

Y

yogimann007

Hallo allemaal ik ben helemaal nieuw in het dreambox gebeuren.

Heb ondertussen wel van alles nagekeken en uitgeplozen.

Maar ik zit nu met een groot probleem.

Heb voor 3 wkn terug een nieuwe titanium monoblock quad lnb laten installeren.

Deze is afgesteld en al met al heb ik een avond kunnen genieten.

ik kan de nl kanalen 1tm3 ontvangen rtl4 sbs 6 maar de overige zijn spoorloos.

alleen het rare is ze geven wel als ik onder boeketten kijk gewoon informatie.

Mijn instellingen zijn als volgt.

config: eenvoudig

modus diseqc: a/b

poort1: astra1

poort2: astra 3

gebruik voltage 22 khz: ja

verstuur disqc: nee

Nu hoor ik iedereen praten over een fastscan en dat je de waardes zelf moet ingeven, maar hoe doe je deze dan!

Zenders zoeken en dan op handmatig waardes ingeven en welke pak je dan een responder of een sateliet.

Hoor graag van jullie te horen.

groet yogimann

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:02 uur ----------

ik heb een dm 800hd met hierop een gemini project en cccam 2.1.4

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor je snelle reactie.

ik heb al verscheidene lijsten gebrobeert maar telkens het zelfde

dus hieraan ligt het niet.

heb weer het zelfde probleem wel info maar geen beeld.

ik ga van sbs6 naar bv rtl5 en dan bang helemaal zwart beeld met een signaalsterkt van 95%!!!???

gebeurd dit alleen op HD kanalen of ook op de SD kanalen?

met welke editor zet je de lijst in je box?

Hoi Yogimann007, welkom op Satellite Fun.

Het euvel wat je hebt zou nog wel eens aan je instellingen kunnen liggen. Ik lees namelijk het volgende:

gebruik voltage 22 khz: javerstuur disqc: nee
Maar normaliter doen wij het met een Dreambox met de diseqc.

Dus dan zou deze instelling net omgekeerd moeten zijn, 22khz uit en diseqc aan.

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een moderne quad lnb niet met diseqc zou werken.

Daarom zou ik dat als eerste eens proberen.