Film1/Sport1: dit was Canal+ ...in Nederland!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
737
Punten
113
Leeftijd
59
Bron Dutchmedia

--------------------------------------------------------------------------------
Geen synthesische tunetjes meer. Geen Kanaal Plus, Channel Plus, Kennel Plus of Kanaal Pluu meer waarmee Canal+ bedoeld werd. Canal+ Blauw, Canal+ Rood en Canal Geel hebben vanmorgen in alle vroegte de uitzendingen gestaakt om Film1.1, Film1.2, Film1.3, Film1+1 en Sport1 de ruimte te geven. Daarmee heeft de merknaam Canal+ het 102 maanden in Nederland volgehouden, precies 8,5 jaar. Op 1 augustus 1997 namen Canal+ 1 en Canal+ 2 de plek in van FilmNet 1 en FilmNet 2 nadat de Canal+ Groep/Vivendi Universal het betaaltelevisiebedrijf van
wat nu het Zuidafrikaanse Naspers is (toen Mih Holding/MultiChoice/NetHold) overnam. FilmNet is sindsdien in Europa alleen in Griekenland blijven bestaan. Bij de start van Canal+ in Nederland had het bedrijf zo'n 175.000 abonnees en werden films 9 maanden lang uitgezonden, terwijl Canal+ beloofde de vertoontijd te verkorten tot 2 maanden. Uiteindelijk heeft Canal+ 230.000 abonnees behaald in haar eindtijd. Canal+ heeft getracht naast live voetbal en films ook (tevergeefs) met documentaires en live evenementen abonnees te werven. Joop Daalmeijer was de eerste 'Canal+-directeur' die overigens in opdracht van 'Parijs' het toen bestaande pluspakket op satelliet sloot, wat pas eind 1999 werd heropend met wat nu het bedrijf Canal Digitaal Satelliet is geworden. De Canal+ Groep/Vivendi Universal maakte op 1 september 2004 bekend dat het Nederlandse bedrijf aan AirField Holding was verkocht. Onder heerschappij van Vivendi Universal stond Canal+ onder leiding van de Fransman Stephane David. AirField Holding verkocht het Nederlandse Canal+ op 12 oktober jl. aan ChelloMedia Pay TV, een dochter van het Amerikaanse Liberty Global. De merknaam Canal+ blijft in Europa nog in gebruik bij Vivendi Universal-deelnemingen in Spanje, Polen en het 'hoofdland' Frankrijk (en haar kolonie?n). In Scandinavi? gebruikt het SBS-bedrijf C More de merknaam Canal+ eveneens. In de Benelux is Canal+ - net als de merknaam FilmNet - definitief verdwenen...
En aldus zijn vanaf vandaag de merken van de betaaltelevisiezenders omgedoopt tot Film1 en Sport1 met als slogan 'alleen op ??n'. Een slogan die overigens in theorie ook op de Vlaamse zender VRT ??n kan slaan, zij het dat die de slogan 'ieder zijn ??n' hanteert. Op 29 maart kan Film1 de 21e verjaardag vieren als erfgenaam van FilmNet dat door Rob Houwer en o.a. Esselte is opgezet!

Film1.1, Film1.2, Film1.3, Film1+1 en Sport1
Ik heb nog niet gekeken maar is dit zo? Voor zover ik het begrepen had zou namelijk Canal+Rood nu Film 1 gaan heten en Blauw zou Sport 1 gaan heten. Wat ze met Geel zouden gaan doen weet ik niet.

Maar zie ik het nu goed? Er zijn nu 3 filmzenders en 1 sportkanaal?

Tja die zie ik ook nergens, maar geel is hier nu idd film2.

hoi BT , ik heb een volledige scan van astra gedaan deze middag , maar er zijn er geen bij gekomen
dus het blijft voorlopig bij die 3 die we hadden

Ik lees zojuist op telecomwereld dat men daar ook over 4 kanalen praat.

Nu steeds meer mensen de stap naar digitale televisie maken, zijn de analoge decoders bijna aan pensioen toe. De bekendste zender achter de decoder, Canal Plus, dat eigendom is van chellomedia, een divisie van Liberty Global, gaat daarom op de schop. De twee zenders veranderen van naam. De twee advertentievrije betaalzenders heten nu Film1 en Sport1. Film1 biedt vier filmkanalen, terwijl via Sport1 acht wedstrijden tegelijkertijd uitgezonden kunnen worden.
De nieuwe zenders kunnen eenvoudig vrijgeschakeld worden door het kabelbedrijf. U dient dan wel over digitale televisie te beschikken, maar de meeste kabelbedrijven maken het u bij de overstap naar digitale tv gelukkig niet al te moeilijk. Met digitale televisie kunt u vrij veel themakanalen kiezen. Film1 en Sport1 zijn een mooie toevoeging. De zenders zullen ook via IPTV, ofwel televisie via internet, beschikbaar komen, en daarnaast zijn ze tegen betaling via de satelliet te ontvangen.

Meer film en sport via nieuwe betaalzenders

Film1 en Sport1 met breed aanbod
Canal Plus heeft na het verliezen van de uitzendrechten van het Nederlandse voetbal uit de Eredivisie niet al te veel abonnees meer over. Wellicht is dat ook een reden, om het tarief flink te reduceren. Film1 krijgt, vergelijkbaar met het oude Canal Plus, de primeur bij het uitzenden van nieuwe films. Op het eerste en tweede filmkanaal ziet u de grote 'blockbusters', terwijl het derde kanaal de kleinere onafhankelijke films toont of een bepaald thema volgt. Het vierde kanaal toont het eerste kanaal, met een uur vertraging.

Sport1 toont 24 uur per dag sport, waarbij het aanbod tijdelijk kan worden uitgebreid tot maarliefst acht kanalen op wedstrijddagen. U kunt dan zelf kiezen welke wedstrijd u wilt bekijken. De belangrijkste voetbalcompetities komen aan bod (Engeland, Spanje, Itali?, Duitsland, Portugal, Schotland en Frankrijk), inclusief onder meer de Champions League. Maar ook hockey en basketball uit Nederland, de Amerikaanse NBA (basketball) en MLB (baseball), darts uit Engeland en grote golf toernooien. Kees Jansma, Wim Kieft en John van Vliet maken de stap naar Sport1 mee.

Voor Film1 en Sport1 samen, wordt ongeveer ?20 in rekening gebracht. Wie maar ??n zender wil, dus Film1 of alleen Sport1, betaalt daarvoor minder dan ?15. Een decoder, waarvoor u bij Canal Plus nog een huurprijs moest afdragen, is niet meer nodig. Volgens chellomedia worden alle satellietkijkers, en zo'n 95% van de kabelabonnees bereikt.

en een scherm vullend logo op de koop toe inderdaad alleen film 1 sport1 film2 sjonge jonge wat een vooruitgang?????????????????????

Hahahahaha... komaan Pikkie... je weet toch beter inmiddels. De woorden "Canal+" en "vooruitgang" kunnen niet naast elkaar gebruikt worden omdat ze tegenstrijdig zijn. Net zoals in dat rijtje bij "vooruitgang" ook de woorden "service", "klantgerichtheid" en "klantvriendelijkheid" thuis horen, die zijn namelijk ook tegenstrijdig met "Canal+" of "Canal Digitaal". :biggrin:

Nou wat nu voor uitgang de heledag sport en denk je nu echt dat ik hier op zat te wachten en meer mensen met mij.

ze doen inderdaad net of er nu 4 film kanalen zijn, waarschijnlijk tellen ze gewoon hallmark en tcm mee.
niets nieuws dus alleen minder films en meer sport leuk voor sommige maar voor mij hoefde dat niet.

gr blokker

Ik ben even gaan kijken. Geel is Film2 geworden, Rood Film1 en Blauw is Sport1.

Hoe ze dan aan film 3 en 4 komen is mij een raadsel maar het zou me inderdaad niet verbazen als ze daar Hallmark en TCM ofzo voor nemen, alleen zijn die nog niet van naam omgezet.
Doch zoiets was wel weer te verwachten van anaal+. Die doen nooit iets zonder de bekende addertjes en het gras enzo. :biggrin:

Nou, ik heb hier op de kabel 3 verschillende filmkanalen waar beeld op is.
Nummer 4 weet ik niet.
Maar ik kon gisterenmorgen 3 verschillende films zien.
De programmering ervan staat in de upc gids.

Ik heb 6 film kanalen nu heb gewoon 2 tv's naast elkaar gezet en ja BT vriendelijk dat ze daar zijn bij CD gewoon een verademing om met die mensen te spreken lol.... nee meneer epg wat is dat!!! heeft u een cd goed gekeurde box nee dan werkt het niet lol.

Kortom ik hoop dat er gauw iets gebeurt hier, dat de monopolo positie instort en de brief freg. is bijna klaar je hoort nader.... bt jij ook...

pikkie zei:
Kortom ik hoop dat er gauw iets gebeurt hier, dat de monopolo positie instort en de brief freg. is bijna klaar je hoort nader.... bt jij ook...

ik wacht met smart @Pikkie. ;)

ze hebben geld nodig en daarom starten ze in Belgie met tv vlaanderen
maar waar heb ik die logo's nog gezien

Wedden dat Pet123 ze allemaal in een nieuwe kanalenlijst zet, dan weten we gelijk wat film1 3 en film1 4 zijn {als het maart niet vrt ??n en ketnet/canvas zijn} :biggrin::biggrin::biggrin:

Ik heb hier via de digitale tv van upc gekeken en daar zie ik op het moment 4 filmkanalen met beeld.
Op film 4 is inderdaad hetzelfde als film 1 maar op de andere 2 zijn twee andere films.
Dus er worden 3 verschillende films uitgezonden en 1 film ervan 2 keer.

Canal digitaal zal eerst meer transponder ruimte moeten gaan huren als ze de extra filmkanalen zoals op de kabel ook via de satelliet willen aanbieden en dat zal wel niet gebeuren :(

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan