fimware update probleem

H

henkie055

Hallo allemaal

ik ben in het bezit van een DigitALL sft-4000e en ik heb nieuwe software gevonden om mijn decoder te upgraden

nu heb ik onderstaande tekst opgevolgd maar het lukt niet

After checking and verifying the System Information, you can download the S/W version you need from our company website. The download procedure is as below:
1. Connect the serial cable between your PC (COM1) and the Set Top Box.
Check if the serial port and COM1 port work well.
2. Check if the Set Top Box is turned OFF!!
3. Double click the download program (DWSU.exe).
4. Click the ??Down?? icon & select the bin file.
5. And turn on the Set Top Box.
6. Then see if the progressive bar in the download window works.
7. Lastly, perform ??Factory reset?? on the menu.

If you think it??s too much hassle, then write to us at sales-all@digitallworld.com. Our tech personnel will be glad to assist and help you step by step, regarding your s/w version upgrading issue

wie weet hoe het moet en wie weet of ik wat verkeerd doen??

ik hoop op jullie hulp alvast bedankt

gr henk

@Henkie, wil je iets duidelijker zijn met wat er niet lukt?

Krijg je geen verbinding met je decoder bijvoorbeeld? Staat de compoort juist ingesteld?

Heb je lang genoeg gewacht tot het updaten klaar was, want seri?el kan lang duren, er zijn decoders tot wel anderhalf uur, valt dan intussen je pc uit, dan gaat het ook fout???

Ik heb van jou decoder geen kennis, maar het komt met de meeste decoders wel op hetzelfde neer.

Dus graag even wat er precies fout gaat, wellicht dat men jou dan zo kan helpen. ;)

Nou het volgende gebeurt er (niet)

Ik open het programma DWSU.exe

Daarna word er gevraagd je COM poort in te stellen (gedaan) daarna word er gevraagd de file te kiezen (gedaan) nu moest ik daarna de decoder uitzetten en weer aan ... en dan zou volgens de beschrijving het update/upgrade process in werking worden gezet en dan zou je een progress bar moeten zien maar hij doet niks .. ik heb en nieuwe kabel gekocht daar kan het denk ik niet aan liggen maar op een of andere manier heeft ie denk ik geen verbinding met de decoder of zo ...

maar er zit dan nog een programmatje bij namelijk SoftCamToolV9.0.exe en die is bijna hetzelfde en daar wil het ook niet mee dus...

wat zou het kunnen zijn en hoe kan je zien hoe je pc verbinding met je decoder heeft zijn daar test progjes voor of zo ?

ik hoop nu op meer kans op antwoord

gr henk

@Henkie, ik denk eventjes mee, maar waarschijnlijk heb je dus idd geen connectie met je decoder...

Heb je toevallig een nullmodem kabel liggen?

Of gebruik je die al, want dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn dat je die moet hebben ipv de gewone.

bedankt voor je reactie

ik heb een serieele kabel gekocht maar wat is het verschil met een nullmodem kabel en een gewone serieel kabel?? mischien dat het daar aan ligt dan kan ik hem nog even omruilen

gr henk

ff een update ik heb nu een nullmodem kabel gehaald maar nog geen effect wie heeft er een ideeo of tip

@ Henkie,

Ik ga ook voor de compoort instelling, zoals Freggel1 zegt.
Meestal is de setup:
Compoort 1 voor een seriele muis
Compoort 2 voor randapparatuur, zoals het proggen van kaartjes,
updaten firmware
Compoort 3 intern modem

Vraag: Heb je al eens eerder firmware geupdated via deze PC, of is dit de eerste maal.

Succes,
Goka

ja ik heb alle compoorten geprobeerd en 2 vershillende kabels ik denk gewoon dat de decoder niet geupdated wilt worden... jammer maar helaas het was het proberen waard maar als er iemand hier uit de buurt van apeldoorn komt en die heeft er meer kaas van gegeten als mij dan hoor ik het graag :biggrin:

maargoed ik geniet er niet minder van hoor hij doet het perfect

owja ik heb het nooi eerder gedaan het updaten van decoders wel andere dinge zoals dvd spelers en zo

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan