@Jack: Als die man zo slim is, dan weet ie ook dat het niet waar is als hij zegt dat een computer achter een router nooit bereikbaar is voor buiten en/of onvindbaar voor hackers.
Zelfs met active firewall in de router!!!
Vergeet niet dat ik ook al 15 jaar in de ict zit en ook wel een beetje er van weet.
In mijn netwerkcursus voor beginners alhier kun je zien waarom een computer achter een router niet rechtstreeks zichtbaar is voor mensen op het internet, dat heeft met de ip adresseringen te maken.
Dit maakt een pc nog lang niet altijd veilig. Je zet met je pc altijd poorten open, waaronder icq poorten of msn poorten, en windows xp zet om een of andere vage reden poort 445 open voor internet waar dus ook al een beveiligingslek voor gevonden is.
Een firewall op je pc's is inderdaad niet nodig, maar als je echt veilig wilt zijn is het wel verstandiger omdat een firewall op je pc OOK het uitgaande verkeer in de gaten houdt (bijv. virussen en trojans die poorten open zetten op je pc of de pc op andere wijze toegankelijk maken voor buiten want dat is zeer wel mogelijk). Daarnaast zijn er dus altijd poorten (zoals die 445) die open staat voor internet of andere bugjes in windows die wel het een of ander open zet en met de firewall heb je dus ook nog een extra inkomende beveiliging.
Het hoeft dus niet, maar is wel aan te raden.
@Nummer10: Dat klopt niet wat je zegt. Als je XP pro hebt (en volgens mij ook XP home maar weet ik niet meer zeker) dan heb je altijd een Administrator gehad, die wordt namelijk standaard bij elke xp pro installatie aangemaakt.
Het kan zijn dat die verborgen is geweest en dat SP2 hem nu weer zichtbaar heeft gemaakt maar hij is er dus wel altijd geweest.
Een ander idee waarom die map steeds start op je systeem heb ik niet, hij moet ergens door opgeroepen worden en zal dus ergens in de registry staan. Hopelijk heeft iemand anders hier nog een idee over.