firewal

H

hatz

net als in de curcus heb ik keurig het voorbeeld gevolgt voor internet via netwerkkaart aan te sluiten ,
het werkt perfect nu de beveiliging nog op iedere pc norton 2002 geinstaleert met firewal.

nu het probleem de firewal,
als de firewal is ingeschakelt werkt pc 1(host)op het internet en op het netwerk nu ik de andere pc's heb aangesloten op internet en ingestelt(?)blokeert hij de andere pc zowel het netwerk als de internet verbinding.

ik werk met norton 2002 met org abo

- hoe stel ik de firewal in zodat net werk en internet goed werkt.
-moet ik op ieder pc in het netwerk ook firewal instellen.
-pc1 (host) heeft ook als enige een printer en wordt ook gedeelt is dit ook nog van invloed.
- ik gebruik een 8 poorts switch

gr hatz,

Begrijp ik het dus goed dat je in pc1 twee netwerkkaarten hebt en op die manier de verbinding met internet loopt?

Normaliter hoeft dan alleen op pc1 ook een firewall te staan. Je mag hem uit oogpunt van veiligheid ook op de andere pc's zetten maar in principe wordt in elk geval het inkomende verkeer en deels het uitgaande verkeer al geregeld door de firewall op pc1.

Dan is de vraag eigenlijk hoe heb je het gedaan op pc1. Heb je standaard Internet Connection Sharing gebruikt van windows (af te raden) of heb je iets geinstalleerd als winroute lite.

Als je winroute lite hebt, dat is in feite al een firewell, dus hoef je geen Norton firewall meer.
Wil je dat het verkeer van je andere pc's met Norton actief wel naar buiten kan, zul je in Norton moeten aangeven wat de betrouwbare (trusted) range is en dat zou dan je intern netwerk moeten zijn, bijv. 192.168.0.0 als netwerknaam, of je geeft alle ip's van aangesloten pc's op. Ik weet je helaas niet te vertellen waar je dat precies in Norton firewall moet doen, misschien dat iemand anders daar iets duidelijker antwoord op kan geven, ik gebruik alleen de virusscanner van Norton.

De gedeelde printer is verder niet van belang.

ik denk wel dat ik het Connection Sharing gebruik van windows.

de instalatie disk van het internetmodem instaleert alleen de drivers voor het modem verder staander nog wat tooltjes op om de snelheid van verbinding te meten maar dat gebruik ik niet.

ik heb nu 3 pc op internet staan en het draait perfect alle 3 dauwnlaoden geen probleem alleen die firewal krijg ik niet goed aan de praat.
wel met 1 pc maar zogauw ik pc bij ga zetten is de verbinding weg,schakel ik de firewall uit alles weer perfect.

Ja dat werkt niet altijd goed met elkaar ICS en firewall, het kan natuurlijk wel, maar dat moet je dan instellen.

Mijn kennis van Norton Firewall is niet toerekend om je daarmee te helpen.
Verder werkt ICS niet altijd lekker met portforwardings, vandaar mijn advies voor Winroute Lite, makkelijk in te stellen en te configgen en dan heb je een router/firewall in 1 programma.

Misschien dat iemand anders je met de Norton kan helpen als je deze configuratie wilt blijven gebruiken.
Ik kan het helaas niet.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan