Firmware Adimo Jazz

S

shaggy121

Heeft iemand ervaringen met het updaten van de firmware voor de Adimo Jazz? Ik wil deze updaten maar dit lukt niet via de satelliet. Is het mogelijk om via de RJ-11 poort te updaten en wat heb ik hiervoor nodig?

Wat ik nu lees is dat er voor deze decoder nog maar een paar "testfirmwares" zijn.. ( even gegoogeld)

Ik denk dat je voor deze decoder nog even geduld moet hebben. ;)

Is het mogelijk om via de RJ-11 poort
Als het echt RJ-11 is, dan is het een telefoon c.q. modem aansluiting en via die poort kun je geen firmware updaten althans de mij bekende ontvangers kunnen dat niet.

Als het een RJ-45 is (utp) dan zou het wellicht wel kunnen maar dat wordt dan afwachten zoals ik uit het bericht van freggel1 opmaak.

Vermoedelijk heeft je ontvanger ook een RS-232 (zogenaamde seriele poort) aansluiting, als die aanwezig is dan is er goed kans dat deze gebruikt gaat worden voor firmware updates.

Nou het is een CD goedgekeurde ontvanger dus er zal geen RS 232 opzitten, maar je moet er dus die speciale kabel voor hebben die de importeur heeft met een ic tje op een printplaatje.

De OTA update zou gewoon moeten lukken maar het is een nogal speciale manier de AB werkt niet meer maar als je het volgens de handleiding doet zou het moeten gaan.

http://www.algevex.nl/otadimo.pdf

Heren, bedankt voor jullie reactie. Maar de OTA update krijg met de gegeven instellingen niet binnen. Ik heb ook geen idee waar dit aan ligt. Misschien moet ik inderdaad wachten op een geschikt kabeltje, want een RS-232 poort zit er niet op.

Ja je weet toch zeker dat de nieuwste update er nog niet in staat??

En Algevex in Enschede is de importeur je kunt ze na het weekend eens bellen, maar ik verwacht niet dat als je geen dealer bent dat ze je een kabeltje toesturen.

De normale oplossing terug naar de dealer waar hij gekocht is, en waarschijnlijk heeft die wel een kabeltje om de soft er in te schieten.

Ik heb de nieuwste update inmiddels binnen via de satelliet en er zijn een paar verbeteringen merkbaar. Alleen mis ik aan de linkerkant van mijn scherm een klein stukje beeld. Alle instellingen heb ik gecontroleerd en staan goed van zowel ontvanger als van scherm. Is hier iets aan te doen, is dat bij één van jullie bekend??

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan