daarna heb ik dreamup geprobeerd en krijg ik geen contact met de box via mijn netwerk .... ik heb hem effe aan de com poort gehangen en had gelijk contact MAAR in plaats van een nfi bestand moet ik een image bestand (.....oe.fw2) laden ...
Klopt, als je DreamUp gebruikt moet je zowel netwerkkabel alsook seriele nullmodemkabel gebruiken, althans als je het snel wilt doen.
De seriele nullmodem is voor de terugmeldingen als je "use network" aanvinkt, Dreamup controleert op aanwezigheid van deze kabel.
Maar wat ik niet begrijp is dat er met Dreamup om een .fw2 bestand gevraagd wordt? Heb ik DreamUp nog nooit zien doen. Overigens kun je met DreamUp bij mijn weten alleen een image in de flash zetten, niet op de USB.
Met Flashwizard kan dat wel, als er dan echter om een .fw2 bestand gevraagd wordt, dan heb je misschien de verkeerde optie gekozen? Als je alleen de keuze krijgt voor een *.fw2 bestand lijkt het eerder alsof je voor het terugzetten van backup gekozen hebt.
Ik kies voor "install or remove a firmware in Multiboot". Daarna klik ik rechts op het mapje en kan ik diverse formaten gebruiken waaronder *.img, *.nfi, *.fw2, *.fwz en *.jbk.
Echter, gezien wat je later schrijft, dat je wel het flash menu krijgt en na keuze hiervan ook het opstartlogo van de nieuwe image, zou het moeten lukken.
Op welke jumpersetting heb je de HD ingesteld? Nu weet ik het niet meer zeker maar bij mij staat hij op cable-select gejumperd meen ik me te herinneren, maar nogmaals, weet het niet meer zeker, zou ook master kunnen zijn.
Wat je wel kunt proberen is uitsluiten dat je HD op een of andere manier roet in het eten zit te gooien.
Hiervoor moet je dan even de flatcable van je HD losgooien en kijken of hij dan wel fatsoenlijk wil doorstarten met de USB stick.