Focus VB 300 ontvangt geen nederlandse zenders :S

N

narniagirl

Hallo

Sinds een aantal dagen hebben wij geen nederlandse zenders die we kunnen ontvangen. Alleen nog BVN en de duitse zenders. We hebben gebeld naar Canal digitaal of ze onze smartcard wilden heractiveren (wat we zo ongeveer ook al elke maand doen:[ ) maar goed.. ik las het verhaal over een update voor Focus VB 300 en deze hebben we ook gedownload, maar die gaan we nog proberen vanavond (hadden geen seriele kabel), maar iemand nog enig idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen dat we geen nederlandse zenders kunnen ontvangen:)

de kaart krijgt de update niet

op 1 of andere manier lukt dit niet (was eerst wel goed) canaaldigitaal zal wel wat verandert hebben waar door dit niet meer lukt nadeel bij deze is dat de ontvanger niet canaaldigitaal is goed gekeurt waar door zij eigelijk helemaal geen boodschap hebben aan jou klacht (storing)

maar we hebben dit ongeveer elke maand gehad..maar elke keer als we de kaart heractiveerde was hij prima. Maar nu pakt hij hem helemaal niet meer..

Hoi narniagirl, welkom op het Satellite FUN Board !

De maand mei was voor CDS een actieve maand.

Ze hebben een feestje gevierd omdat ze 1 miljoen smartcards verkocht hebben.

Ze hebben meegemaakt dat Astra een aantal zenders naar een andere satelliet verplaatst heeft (zonder de frequentie of andere instellingen te wijzigen).

Ze zijn druk met het starten van HDtv.

Wie weet hebben ze nog wel meer zaken gedaan, waaronder een mogelijke aanpassing in de codering, zoals rienk aanhaalt.

Ik zou zelf bij problemen even proberen om de zenders opnieuw in te lezen, juist omdat er mogelijk toch parameters veranderd zijn bij die wijziging door Astra.

In mijn geval zou ik daarbij eerst de oude zenderlijst uitlezen met de pc zodat ik dan een backup mogelijkheid heb.

Dat laatste hangt natuurlijk af van wat je ontvanger allemaal kan en ondersteunt.

Aan eerdere berichtjes (en wat uitzoekwerk daarvoor) meen ik me te herinneren dat die focus inderdaad zenderlijsten kan up-en downloaden van de PC.

Overigens is een heractivatie een ander signaal als het signaaltje dat je kaart gewoon door moet lopen.

hier is nog wat nieuwe software tevinden voor je focus

ook nog redelijk recent gemaakt op 18/06/2007 14:12

zet die er eens in

ook de loader is op die site tevinden

Ik heb ook een Focus VB 300 in de caravan staan en ook hiermee de problemen dat de smartcard niet wordt ondersteund.

Mijn vraag is of de aangegeven update voor de software na installatie ook heeft geholpen? Ik ben bang dat ik anders alles kwijt ben. Heb thuis nog wel een Strong SRT 8000 waar de smartcard geactiveerd kan worden, maar bij langer verblijf in de caravan lukt dit dus niet.

Hoi Cobus, welkom op het Satellite FUN Board !

Ik heb nog even gekeken, en er is een hele verse download beschikbaar gekomen !

Het bestand is inmiddels ook in onze download sectie (klik!) te vinden.

Ik zou deze er sowieso inzetten.

In het genoemde bestand zit ook het noodzakelijke stukje software (arioner.exe) om de firmware in de box te zetten.

Bedankt MAS3 voor je bericht. Na wat zoeken om nog een seriële kabel te bemachtigen en wat gedoe om de download op de ontvanger te krijgen is het me kennelijk gelukt en heb ik voorlopig althans weer de Nedrlandse zenders via mijn Focus VB 300.

Bedankt voor de goede tip, en mocht het fout gaan meld ik wel weer.

Nogmaals bedankt.

Hoi panrey.

Ik heb je vraag even verplaatst naar een nieuw onderwerp (klik!).

Ik dacht dat er hier een berichtje achter zou blijven, maar das dus niet zo.

Vandaar dat ik m zelf maar even gemaakt heb.

Hallo allemaal,

Mijn probleem met de zenders op de Focus VB 300 via canal digitaal is weer opgedoken sinds de wisseling van de smart card begin juni. Jammer want het werkte goed. Is er mogelijk ook weer een software update beschikbaar voor de Focus?

Vast bedankt.

Nou Cobus hopenlijk heb je de seriele kabel nog de nieuwste software werkt niet meer maar het is pas weer aan de orde geweest.

Als je hier begint te lezen dan zie je dat de software van 18-6-2007 werkt met de seca 3 kaart.

Dus ik zou die er even inzetten en testen:)

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:06 uur ----------

Het ging om het hele topic dit dus,

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9995

Aart44

Bedankt voor je tip. Ik heb de Nedewrlandse zenders weer te pakken met je down load suggestie. Nu maar hopen dat ook de kaart geactiveerd blijft na een maand.

Nogmaals bedankt en vooral voor je snelle reactie.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan