Focus VB300 en USALS

P

panrey

Ik heb ook de beschikking over een Focus VB300. Wat voor waarde moet ingevuld worden bij de Longitude en de Latitude positie van de schotel? Ik ben de originele instellingen kwijt!

Hoi panrey, welkom op het Satellite FUN Board !

De waarde voor lattitude en logitude zijn alleen geldig als je gebruik maakt van een draaibare installatie via een DiSEqC motor die USALS ondersteunt.

Als je schotel niet kan draaien, hoef je deze gegevens dus niet te gebruiken.

Latitude en Logitude zijn lengte en breedtegraden een positie op een wereldkaart dus.

Wat je daar in moet vullen is de positie van je huis.

Dat kun je vinden met je tomtom, of via sites (klik!).

Vul je gegevens op die site in (hoeft niet zo heel nauwkeurig hoor), dan krijg je de gewenste waardes te zien, naast een kaartje.

Suc7 ermee.

Bedankt MAS3 voor je antwoord. Ik heb inderdaad een motor. Op de site verschijnen wel waarden, alleen welke is longitude en welke latitude? Daarnaast moet ik in het menu ook een richting (Zuid/West/Noord/Oost) aangeven. Wat moet ik invullen?

We kunnen beter een voorbeeld geven omdat je niet schrijft waar je woont nemen we Utrecht in Nederland is de volgende waardes:

Longitude: 5.133 in je ontvanger is dat 5.1 E

Latitude: 52.083 in je ontvanger is dat 52.0 N

Dat E en N is oost en noord en geldt voor onze landen dat is allemaal hetzelfde.

Zo moet je er wel uit komen.

Hoi panrey,

Omdat je vraag wel te maken heeft met de Focus VB300 maar niet met het onderwerp waarin het stond, heb ik je vraag en de reacties daarop verplaatst naar een nieuw onderwerp.

Daardoor blijft het board overzichtelijker, en zijn de verschillende kwesties gemakkelijker terug te vinden voor de lezers.

Aart44 geeft al perfect aan hoe die waardes ingevuld moeten worden, inclusief een aardige gok over passende waardes.

Aangezien de zaken achter de komma's er schijnbaar niet toe doen, zit je met de aangegeven getallen "ergens in Nederland" redelijk.

Met de waardes van de genoemde site (stond vroeger ook E en N bij, en meer getallen achter de komma) moet je er dan wel uitkomen zou ik zeggen.

Aarts44, MAS3,

Het is allemaal prima gelukt. Bedankt. Volgende stap is software upgrading van de Focus vanwege Canal Digitaal. Daar heb ik elders op dit forum al informatie van.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan