Focus VB300

S

spl_junkee

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Focus VB300 ontvanger.Nu heb ik het probleem dat ik om de zoveel tijd mijn smartcard moet heractiveren en dit komt omdat er nog de oude software op staat.

Nu schijnt er een nieuwe software te wezen voor deze ontvanger maar kan er iemand mij vertellen waar ik deze kan laten opzetten.

Als het kan in de buurt van Rotterdam.Of zijn er hier op het forum mensen die dit voor mij kunnen doen?(tegen een vergoeding,natuurlijk).

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

Mvg.Danny uit Alblasserdam

Dat kun je zelf !!

Ik heb zojuist de software daarvoor in de download sectie gezet.

Het enige dat je dan nog nodig hebt is een pc met seriële poort, een passende kabel (zo te zien een nulmodem kabel) en een beetje moed.

Ik heb er ook de gebruiksaanwijzing bijgezet in geval je die niet zou hebben.

Succes met dit verhaal !

Als je dit niet zelf durft te doen, zoek dan iemand met een beetje ervaring in je buurt, en zet die bestandjes op een memory stikkie ofzo.

(ik zit een heel stuk uit de buurt..)

Hey MAS3,

Ik heb de software gedownload en ga dit wel proberen.Maar ik heb alleen geen seriele poort op m'n laptop zitten dus moet ik wat anders regelen.Alvast bedankt voor je reaktie.

Danny.

Zijn er dan echt geen forumers die bij mij in buurt(omgeving Rotterdam)die deze nieuwe software op mijn Focus VB300 kunnen installeren???

Mvg,Danny

Er zal heus wel iemand bij jou in de buurt wonen, maar je kunt eventueel ook een kabel aanschaffen die van usb naar serieel gaat, als je niemand vindt. ;)

Ik zit hier met zo'n ding te spelen, maar kan nergens een edittor vinden?

Liefst nog eentje met satcoDX of .hnf of zo?

De Humax werkt ook met .hnf files voor de settings. Is die niet bruikbaar?

Nee, ik bedoelde het anders, dat het prettig zou zijn wanneer die edittor sdx of hnf kon importeren, en dan als .ird naar de Focus kon schrijven....

Ik heb overigens net een edittor voor die doos gevonden, Ariter 2_15, maar dat mag de naam edittor niet hebben, kan bijna niets! :-((

Nu met Setedit, dat gaat wel, maar ja, die 20 kanalenbeperking...

Tja even registreren, of op zoek gaan naar een tooltje voor alternatieve registratie als dat ergens te vinden is.:)

Mja, maar dat zit er voor dit setedit dll niet in vrees ik; als jij er een weet hou ik me aanbevolen, ik kan toch moeilijk voor iedere receiver waaar ik mee speel een licensie aanschaffen, ik heb er al 2, da's genoeg voor meneer Wolfgang vindt ik.....

Ten eerste ben ik het daarmee niet eens.

Zo duur zijn Wolfgang's licenties niet en als je wil dat dit gratizzz moet, dan moet je bij de importeur/fabrikant van die box gaan klagen.

Die kunnen namelijk bij vriend Wolfgang een dergelijke editor afkopen waarna zij 'm gratis ter beschikking kunnen stellen om hun ontvanger te verkopen.

Want de editors van Wolfgang Litzinger zijn wel degelijk een verkoop argument.

Als het je alleen maar om het spelen gaat, dan moet je het gewoon met deze beperking doen.

Anders kun je Wolfgang vragen of ie wil overwegen een superlicentie te maken voor alle editors die ie heeft (en dat zal dan ook behoorlijk geld gaan kosten).

Verander 19 items (bij verplaatsen doe je volgens mij 2 wijzigingen) en sla het bestand dan op.

Hierna programma afsluiten en bestand weer openen voor de volgende 19 wijzigingen.

Je moet het zelf weten of je op zoek gaat naar een niet nette licentie.

Maar wat ik meen te weten van dergelijke valse registraties, is dat alles goed lijkt te gaan, inclusief het schrijven naar de ontvanger.

Maar wanneer je dan je ontvanger wil gaan gebruiken met deze settings, blijkt dat werkelijk alle instellingen die er te maken zijn (en beïnvloedbaar zijn door het programma), verkeerd staan.

Van de instelling van je LNB tot de kleuren van je menu's.

Dus wees gewaarschuwd voor een dergelijke valse registratie; je krijgt meer dan je had willen hebben.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan