focus vb300

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rene2007

Hoi

ik ben nieuw hier en zoek de fabrikant van de focus vb300 ik kan er niks over vinden

ik heb verder problemen met het vinden van de regionale omroepen ,ik heb een duo lnb geplaatst op de schotel

astra 19,2 heeft een ontvangst van 99% 880 zenders atra 23,5 heeft een ontvangst van 80% maar die geeft maar 70 zenders weer

mischieninstellingen ?

Gr Rene:confused:

Die ontvanger is al eerder (klik!) ter sprake geweest.

Je zou eens kunnen zien of er niet een recentere firmware is.

En je kan natuurlijk eens omzien naar een complete settings lijst om die erin te zetten met een editor die daarvoor geschikt is.

Dat klopt deze heb ik ook al gedownload en geupdate

het probleem heb ik opgelost door met de transponders te klooien

neemt niet weg dat ik nog steeds geen fabrikant heb gevonden ,iemand een idee ?

Mijn Focus VB 300 ontvangt de meeste kanalen niet meer vanaf datum 21 november 2008.

heb gelezen dat canaaldigitaal wat heeft veranderd waardoor enkele ontvangers opgedate moeten worden wie kan mij vertellen hoe dit moet met de VB 300.

neemt niet weg dat ik nog steeds geen fabrikant heb gevonden ,iemand een idee ?
Wat zou je moeten met de fabrikant je hebt denk ik meer aan de importeur als aan de fabrikant??

Maar de software moet je er in zetten met Arioner dus het lijkt mij dat Arion in Korea de fabrikant is.

Hoi uragano43, welkom op het Satellite FUN Board !

Klik even op de link die ik hierboven al gaf.

Daar zie je wat je moet doen en hoe je aan de software daarvoor komt (staat namelijk hier op de server).

De software voor dat apparaat heeft net vorige week een update gehad, maar die moet je er wel zelf inzetten, zeker als je zo ver van de dealer afzit als jij.

Bedankt heb eindelijk de juiste serial kabel gevonden en de firmware geinstalleerd werkt weer uitstekend bedankt. Heb ook de USB naar Serial geprobeerd in vista maar dit werkte niet. Heb de gewone seriaal kabel gebruikt in vista en dit werkte uitstekend. Groeten vanuit Italie

Ik heb vorige week een nieuwe smartcard ontvangen van Canal Digitaal. En deze blijkt niet te werken in mijn FOCUS VB300. Wat zijn de opties?

Heb je al bij de importeur gekeken??

Daar zie ik firmware van 21-11-2008 en daar staat bij Seca 2/3 (merlin) probleem opgelost.

Dus als je in het bezit bent van een seriele kabel zou ik de soft er in zetten.

Downloadsite van de importeur ;)

Oeps ik zie dat @MAS hem hier ook al in de download heeft staan.:bloos:

Laatst bewerkt door een moderator:
In november had ik al problemen met ontvangst en heb toen de nieuwste software gedownload en het probleem was opgelost. Nu heb ik een 2-tal weken geleden een nieuwe Canaal Digitaal card ontvangen en heb geen ontvangst meer. Ik heb wederom de nieuwste software gedownload maar helaas nog steeds geen ontvangst. De Focus geeft aan dat ik software moet downloaden. Is er een nog recentere software om dit probleem van nieuwe CD smartcard op te lossen??

Het beste lijkt me nu om te importeur te bellen als er nieuwe software is of nog komt moet hij het weten.

is de kaart niet het probleem ?

staat deze wel op je naam geregistreed?

er zijn meer die deze problemen hebben en dat ligt dan niet aan de ontvanger

Ik heb de importeur gebeld en wat blijkt: ik moet niet de allernieuwste upgrade software, maar de een na laatste (juni 2007) installeren. Dat heb ik gedaan en heb nu prima ontvangst met de nieuwe smart card.

Dat is belangrijke informatie voor de focus bezitters.

Bedankt dat je dat hier terug gekoppeld hebt.

Enige tijd geleden een Focus VB 300 gekocht, om op de camping, tijdens de vakantie, voetbal te kunnen kijken. Dus gebruik ik het apparaat maar 4 weken per jaar. Nu wil ik mijn card, voor mijn vakantie heractiveren, maar dat wil niet lukken. Ik las op Satellit Fun dat er nieuwe software op het apparaat moet komen. Ik heb op advies van Canal Digital contact gezocht met de leverancier van het apparaat en deze geeft als antwoordt "de software werkt niet op de Focus, koop maar een nieuw apparaat". Mijn vraag is, werkt de firmware waar op Satellite Fun over wordt gesproken op mijn Focus VB 300 en wordt ik door de leverancier op een minder elegante manier het bos ingestuurd?:gun::kont:

Laatst bewerkt:
@poezebeest eerst welkom op het forum.

Eerste vraag heb je al de nieuwe seca3 kaart ontvangen van CanalDigitaal?

In het bericht van @panrey kun je lezen dat de laatste firmware niet goed werkt de voorlaatste werkt goed met de seca kaart die is van 18-6-2007 als je die er op zet moet het werken met de seca2 en ook de seca 3 kaart.

Nou de link naar de site van de importeur staat hier in het forum in dit topic dus meer kunnen we niet doen.

Volgens mij is een nieuwe ontvanger kopen niet nodig.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb nog geen nieuwe kaart ontvangen. Aan het begin van het jaar heb ik mijn abonnement opgezegd omdat ik genoeg heb aan de Nederlandstalige zenders die met mijn card vrij te ontangen zijn. En de soapserie's waar mijn vrouw naar kijkt worden in die periode toch niet uitgezonden. Ik heb voor alle zekerheid maar de 2007 als de 2008 versie firmware maar van de site geplukt. Want volgens mij zullen ze toch ook de nieuwe card mijn kant op moeten laten komen.:duimen:

Laatst bewerkt:
Vandaag even via de computer van de buurman m.b.v. een usb stick de 2007 firmware op mijn Focus gezet, het apparaat niet aan de praat gekregen. Gebeld met Canal Digitaal advies gehad een reset uit te voeren. Nog steeds geen resultaat. Morgen maar de 2008 firmware erop zetten, dit ondanks het feit dat ik nog geen nieuwe kaart heb. Het tooltje om de firmware op het apparaat te zetten werkt perfect. Klasse! :sad:

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 14:33 uur ----------

Mijn Focus VB 300 werkt weer als vanouds. Ik heb zitten slapen met het down loaden van de firmware. Ik heb per abuis de firmware t.b.v. de seca3 card in het apparaat gezet. Vanmiddag de fout hersteld en de firmware van 21-11-2008 t.b.v. de seca2 in het apparaat gezet en hij speelt als een tierelier. Maar het blijft toch vreemd dat de firma die het apparaat heeft geleverd aangeeft "koop maar een nieuwe want er is geen software voor de VB 300". Over service gesproken. Beheerders van "Satelitte Fun" bedankt voor de hulp!:tong::wijntje:

nog een wonder dat Ze dat niet bij canaaldigitaal zeiden want dat ligt ze daar ook vooraan in de mond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan