Formateren van millenium en installatie van XP

V

valerio3

Hallo,

Ik heb probleempje met desktop, er staat millenium op (met virus) en ik dacht xp erover heen te installeren, maar nu heb ik beide besturingsprogramma's erop staan.
Hoe kan ik alles formateren? en heb ik voor xp en opstartdiskette nodig? Die heb ik namelijk niet, vandaar.

Alvast bedankt

je hebt toch het disket van win milenium gebruik deze alles formateren en dan disket uit en computer opniewe opstarten met win xp in
en volg de rest van het procedure
roufa!

Dank je voor de reactie, maar helaas is het niet mogelijk om
te formateren, krijg niet de mogelijkheid, vandaar.
Wat voor commando c:format *.*?

Je moet er even voor zorgen dat de cd-rom drive als eerste bootdevice staat, dan kun je met de CD van XP je harde schijf formateren. Beter nog is om de partitie te verwijderen en een nieuwe partitie aanmaken, dan ben je echt alle rommel kwijt. Dat kan allemaal met alleen de cd-rom van XP.

En mocht je het toch vanaf je bootdisk willen doen dan is de opdracht:
format c:
dus je zat bijna goed.

Dank je, ik begin oud te worden, begin het allemaal te vergeten of draai de dingen om.
Ga het gelijk proberen, weet je of ie daarna automatisch opstart als je enkel cd gebruikt van XP?
Heb geen diskette meer, alleen cd

Als je de instructies van Zoeper ABA goed opvolgt, dan zou je pc in feite vanaf je windows XP cd moeten booten.
Mocht het de setup niet vanzelf starten ga dan op je cd-rom drive naar de directory i386 en start dan gewoon winnt.exe op.

De installatie geeft je de mogelijkheid om je HD te formatteren. Alleen even opletten, het kan zijn dat hij je een andere partitie wil aangeven omdat hij een windows al ziet.
Dus wel even goed kiezen voor de C drive en met een beetje geluk kun je zelfs kiezen voor FAT32 of NTFS formattering.
Alles kan wat dat betreft vanuit de setup geregeld worden.
Dus dat je geen diskette hebt hoeft geen probleem te zijn.

Mocht e.e.a. niet lukken dan kun je altijd nog van http://www.bootdisk.com een opstartdiskette voor windows 98 of ME downloaden en van daaruit formatteren en daarna via bovengenoemde manier je xp setup starten.

ja je krijgt wel een andere comand gewoen jow computer opstarten met window xp in dan gaat hij een routine control uitvoeren op je computer daarna gaat hij jow vraagen stap per stap maar je moet zorgen dat de aangewijzen partitie verwijderen en formateeren en het laatste installeren
grtz roufa!

Ik heb inmiddels XP erop gezet met alle adviezen die ik heb mogen ontvangen, waarvoor mijn dank.
Echter moet ik de eerste keer bij het opstarten van
XP een zelfingevoerd password invoeren, maar de muis en het toetsenbord worden niet herkend.???
Weet iemand wellicht waarom??

Steken ze niet verkeerd om in de poortjes van de pc? Anders pc eens uitzetten, stekkers eruit, effe schoonblazen de plugjes en de gaatjes waar ze in moeten, weer er in steken en pc weer opstarten of met een ander toetsenboard proberen.

Als je zo'n multimedia en/of draadloos ding hebt, dan kan het wel eens een probleem vormen, zou je even voor het begin een gewoon normaal ps/2 toetsenbord moeten nemen als windows dan helemaal klaar is kun je altijd nog de zaak weer omwisselen dan herkent ie het ook wel.

Ohja, doe NOOIT bij ps/2 de muis en/of toetsenbord omwisselen of uittrekken en weer insteken terwijl de pc aan staat.
Het gaat misschien 100x goed maar 1x gaat het mis en dan is je ps2 poort stuk en dat betekent met de huidige generatie pc's dus dat je mainboard gewisseld kan worden want daar zitten die aansluitingen op.

Ps/2 aansluitingen zijn hier gevoelig voor, zeker bij laptop loop je grote risico's met je ps/2 poorten als je daar zomaar dingen op gaat insteken terwijl deze aanstaat.
Dat even als tip meegegeven.

Dank voor de hulp, heb alles opnieuw geformeerd en nu XP home version (copie)geinstalleerd.
Zit alleen wel servicepack 1a op en ik moet alleen wel alles registeren anders houdt het op binnen 30 dagen, levert dity problemen op, deze versie is al een keertje aangemeld door een vriend van mij. Kan dit zonder problemen???

Mvg,

Valerio3

Registreren hoeft niet, activeren zal misschien wel moeten maar dat moet je dus niet opnieuw gaan doen.
Mocht het echt zijn dat ie gaat zeuren en waarschuwen na bijv. 20 dagen dat ie binnen zeer korte tijd stopt, dan zijn er nog wel truuken te vinden waardoor je windows kunt wijsmaken dat ie al geactiveerd is en stopt met zeuren erover.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan