forum aanmaken

D

dedoele

Via welke site kan ik een goede forum aanmaken, waar ik een logo kan op plaatsen, ik ben bezig geweest via xsbb, voor mij is deze goed maar ik kan niet van diee test pagina af, die blijft daar gewoon opstaan.
Bekijk het zelf maar: http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=dedoele

Wie kan mij nog eens helpen !

Hoe bedoel je "ik kan niet van die testpagina af"?
Ik kan er wel vanaf.
Gewoon bovenin weer op "darten & vissen" klikken dan kom je weer terug op de hoofdpagina.
Er staat weliswaar alleen een "test forum" in, maarja, via het adminpanel moet je dan gewoon meerdere forum onderdelen (categori?n) aanmaken.

Dus eerlijk gezegd begrijp ik het probleem niet helemaal.

het is opgelost ik heb een nieuwe via prexon.nl deze is gemakkelijk en proper

Alvast bedankt!

Ah oke, graag gedaan, zo kan het ook.
Wat jij gebruikte in eerste instantie was geloof ik phpbb, daar geeft het zich nl support forums voor. Normaliter kom je in het adminpanel door achter de baord url /admin te typen.
Dus bijv. www.karpervissen.nl/forum word dan www.karpervissen.nl/forum/admin en dan kom je in de adminsectie. Bij jou stak het wat moeilijker in elkaar, daar moest je de id etc laten staan en in de url /admin/ er tussen typen, beetje moeilijker inderdaad, ook lastig. Dat komt omdat het geen eigen site is maar verzorgt wordt door een site dan kun je van die rare dingen krijgen.
Maar als je al iets anders gevonden hebt is het ook goed.:)

Alvast bedankt Black Tiger, ik vind het toch zo fijn dat er mensen zijn die je willen helpen hier op de forum !!!!

Dit is gewoon klasse !!

groetjes,

dedoele

Op dit moment ben ik bezig met een installatie hier van een Vbulletin forum, maar ik loop vast...

Alle software, de map "upload' is naar mijn www gekopi?erd, en dan zou ik een url moeten maken met de zogenaamde install, en dan zouden er vragen moeten komen over wat voor www ik wil gaan gebruiken?

Maar dat komt er niet, alleen een hoop tekst...

Overigens weet ik niet wat voor ruimte je nodig hebt om een forum te gaan draaien, in den beginne voor niks, maar hier bij mijn eigen provider heb ik 50mb webruimte, wat mij vrij weinig lijkt, weet iemand iets waar ik meer ruimte tot mijn beschikking kan krijgen om een forum oid te gaan draaien

Hmmz... misschien is het handiger er een aparte thread voor te maken want phpbb is niet hetzelfde als vbulletin.
Het klopt, je moet ook de install en includes directory uploaden. Maar denk er aan dat beide forums gebruik maken van php en mysql. Je zult dus een mysql database reeds moeten hebben, dat moet voor jou freggel1 in de /includes/config.php zijn opgenomen.

De installatie start je door alle files te uploaden naar de server en dan achter de url van je site /forum/install/install.php in te typen.

Je zegt dat je een hoop tekst krijgt, maar geeft niet aan wat of welke tekst, dan word het moeilijk helpen.
50 mb kan genoeg zijn voor vBulletin als je er verder niets meer op gaat zetten. Je zou eens kunnen registreren bij www.vbulletin.com daar is dacht ik ook een thread waar geschikte sites worden aangegeven om vbulletin te plaatsen. Stel er echter geen vragen als je een illegale versie hebt.:)

Denk er ook aan dat niet in elke illegale versie de phone-home optie eruit gesloopt is. Het kan zijn dat dit niet of slechts deels of slecht gedaan is.

Anyway, de ruimte die je nodig hebt is mysql database ruimte, niet zozeer webruimte.:p

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan