Forum bovenin zoeklijsten

fladder

Active member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
45
Beste kenners,

Zoals de titel al een beetje aangeeft ben ik op zoek naar de gratis manieren hoe je een forum hoog in de search ranking van bijv. Google kan krijgen.
Nu heb ik al een hoop dingen gevonden maar echt heel duidelijk is het mij nog niet geworden.

Het forum is wel aangemeld via de zoekmachine aanmelding maar eruit komen wil nog niet helemaal lukken.

Ik kom veel tegenstrijdige dingen tegen zoals keywoorden, bij de een zeggen ze dat ze er niet meer naar kijken bij de ander zeggen ze juist weer wel.

Wie kan mij hiermee op weg helpen?

Er wordt wel degelijk nog naar keywords gekeken, maar minder als vroeger.
Belangrijk is in elk geval dat je goede keywords hebt die bij je forum passen. Verder dat de indeling duidelijk is en makkelijk te doorzoeken door Google.
Dus bijv. niet een forumsectie maken met de titel "problemen" maar "problemen met software" en als beschrijven daaronder zetten welke software, dat indexeert een stuk beter.

Verder is het belangrijk om de url uiteraard aan te melden bij Google en bij Bing. Daarnaast is het wachten en zorgen dat je content krijgt. Dus vulling.

Het duurt sowiezo een paar maanden voordat je forum in de zoekmachines begint te verschijnen, maar je moet wel uniek zijn om relatief snel bovenaan te kunnen komen. En uniek zijn is tegenwoordig niet meer makkelijk.
Dus moet je het hebben van goede inhoud, postings en met name ook bezoekers. Want forums met veel page views krijgen sneller een hogere ranking dan forums met weinig pageviews en betere keywords, dus zover klopt het verhaal wel.

Je moet een beetje denken hoe een adverteerder denkt. Wil je liever adverteren bij een site met veel leden en weinig pageviews (dus feitelijk een dood forum) of een forum met weinig leden maar enorm veel unieke bezoekers (potentieel veel grotere markt).

Vandaar dat de inhoud en het aantal bezoekers van steeds groter belang is en keywords wel nog van belang maar meer ondergeschikt aan unieke bezoekers en content.
Ik hoop dat ik je hiermee een beetje duidelijk heb kunnen maken hoe het in elkaar steekt.

Het is inderdaad wel iets duidelijker geworden ja maar hoe ik hem omhoog krijg is nog wel onduidelijk, het gaat in deze om een bestaand forum over aquaria www.AquaforA.nl. Als de link niet geplaatst mag worden mag hij weer weggehaald worden :)
Het is dus een forum die al bomvol staat met content maar op de een of andere manier dus niet te vinden is als je in Google de woorden "aquarium" en "forum" intypt. Typ ik nu de woorden "aqua" en "fora" in dan staat hij meteen bovenaan, alleen dan zoek je dus al gericht naar de naam van het forum dus dat zijn niet de nieuwe mensen.
Als ik de pagerank in Google bekijk krijgt de site een 3, het gekke ervan is dat de site die op nr. 1 staat bij het zoeken ook een pagerank van 3 heeft.

dus niet te vinden is als je in Google de woorden "aquarium" en "forum"
Hmmz.. die woorden staan wel in je metatags dus da's dan wel vreemd.

V.w.b. die pagerank, nja weet ik verder ook niet precies hoe dat werkt, soms is dat inderdaad wat vaag.

Het enige wat ik je verder nog kan adviseren is een sitemap te maken, dat vinden zoekmachines wel fijn en dat werkt vaak ook v.w.b. het vinden van je site.
Over het maken van sitemaps kun je genoeg op internet vinden, anders even zoeken met een opdracht als phpbb+sitemap of zoiets. Daar zal ook wel een mod/hack voor zijn.

Ik denk dat de naamstelling van dien aard is dat google daar niet goed mee om gaat.

Zoek daarentegen maar eens in google op "aquafora"

Kijk dan maar eens wat ie vindt

Black Tiger;215070 zei:
Het enige wat ik je verder nog kan adviseren is een sitemap te maken, dat vinden zoekmachines wel fijn en dat werkt vaak ook v.w.b. het vinden van je site.
Over het maken van sitemaps kun je genoeg op internet vinden, anders even zoeken met een opdracht als phpbb+sitemap of zoiets. Daar zal ook wel een mod/hack voor zijn.

Daar had ik inderdaad wel een stukje over gelezen, nu weet ik ook waarom ik het bij sommige sites als klikbare link onderin de pagina zie staan....dit is dus een aandachtspunt volgens jou?

@Matrix,

Als je daarop zoekt vind je de site op pagina 1 maar dan ben je als "zoeker" al gericht op de naam aan het zoeken en niet in het algemeen op een aquarium forum.
Je zou zeggen dat Google daar wel mee om moet gaan.
"aquariumforum" werkt ook niet namelijk.

Jazeker. Het maken van een sitemap (sitemap.xml) is wel belangrijk. Daar zijn ook wel tools voor te vinden die dat voor je doen. Voor vbulletin is er bijv. een seo mod die een sitemap maakt. Best kans dat phpbb ook zoiets heeft.

Waar je verder nog mee stijgt in de lijst is links en backlinks. Dus meld je site ook aan bij startpagina's, doe aan link uitwisseling met andere forums en sites. Hoe meer er naar je site gelinked wordt vanaf verschillende sites, hoe beter.

Keywords kom je trouwens pas na de nodige tijd hoger in de lijst van Google tegen. Het is namelijk niet alleen handig als je keywords hebt, maar ook hoe vaak er op gezocht wordt, dus de combinatie van het aanwezig hebben en het er op zoeken door mensen.

Mmmmmmm.......dat is wel een goed iets om in te investeren dan :)
Heb al her en der wat gevonden maar kan het zelf alleen niet testen aangezien ik zelf niet de beheerder van het forum ben, heb even gauw een gratis PHPBB forum aangemaakt maar daar kan je weer niet bij de Sitmap.PHP file die je moet bewerken :)

Backlinks en links ben ik ook heel druk mee, hier was ik inderdaad van op de hoogte.
Schijnt ook weer zo te zijn dat links die staan op "flutsites" weer tegen kunnen werken in je ranking.

De keywords kost volgens mij heel veel tijd voordat je daar pas iets van ziet qua indexering van de zoekmachines, het helpt dus als er veel mensen op de keywords zoeken die je hebt inegsteld, die wist ik nog niet.

Zet het volgende eens bij je Meta tags:

<META NAME="robots" content="index, follow">
<META NAME="GOOGLEBOT" CONTENT="NOARCHIVE">
<META HTTP-EQUIV="cache-control" content="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="pragma" content="no-cache">

Dat helpt, na een tijdje, ook wel.

Thankx dat zal ik er ook een neerzetten.
Wat doet het precies?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan