foto bewerkings software

M

Math

Wie weet met welke software je foto`s (BMP) kunt omzetten naar DCF formaat.

Heeft niks met sateliet te maken maar ik zit toch verlegen om te weten met welke soft dit gaat.

MJ

Wat is DCF formaat?
Heb je het al eens geprobeerd met foto-bewerkingssoftware zoals Adobe Photosop of software van scanprogramma's? Hier is bijv. zo'n ding van Ulead, Iphoto+4 heet dat, word standaard bij een aantal merken scanners meegeleverd.

Dan hoef je de bmp maar te openen en dan met "opslaan als" te kiezen naar welk formaat je het opgeslagen wilt hebben. Hij geeft dan vanzelf wel aan of er een kwaliteitsverlies optreedt (zoals bijv. van bmp naar jpg of gif) en gaat het vanzelf omzetten.

DCF files zijn foto`s met de extentie DCF Ik zal het uitleggen .
Ik heb een nieuwe Sony tv waarin een memory stck geplaatst kan worden. Op deze stich moeten dus foto`s met de extentie DCF zodat de Tv er mee overweg kan. Er zijn camara`s die dit formaat op de stich schrijven zodat je ze op tv kunt bekijken als .b.v een screensaver. vandaar dat ik op zoek ben naar software waar dit mee gaat. Als hier niemand dit weet of er ervaring mee heeft, dan bel ik morgen Sony op.

Bedankt Math

DCF files zijn foto`s met de extentie DCF Ik zal het uitleggen.
Ja LoL, dat snapte mijn neus ook al, maar ik weet niet waar het formaat vandaan komt.:)
Zoals ik uit jouw uitleg begrijp is het een soort van apart fotoformaat, DCF zou dan kunnen staan voor Digital Camera Format ofzo (ik doe maar een gok hoor).
Het was mij echter te doen om de exacte technische info ervan, maar da's niet zo erg.

Dan zul je misschien toch in de nieuwere versies van fotobewerkingsprogramma's moeten kijken, maar ik ben er zelf niet zo in thuis dus ik weet zo uit het blote hoofd niet welke formaten ze allemaal ondersteunen.
Je zou mijn tips eens kunnen proberen, wie weet zit daar toch wel iets tussen wat werkt.

Originally posted by Mathj
DCF files zijn foto`s met de extentie DCF Ik zal het uitleggen .
Ik heb een nieuwe Sony tv waarin een memory stck geplaatst kan worden. Op deze stich moeten dus foto`s met de extentie DCF zodat de Tv er mee overweg kan. Er zijn camara`s die dit formaat op de stich schrijven zodat je ze op tv kunt bekijken als .b.v een screensaver. vandaar dat ik op zoek ben naar software waar dit mee gaat. Als hier niemand dit weet of er ervaring mee heeft, dan bel ik morgen Sony op.

Bedankt Math

Wel vreemd dat de meeste Cybershot camera's van Sony de images als JPG op de Memorystick planten... Volgens mij kan je die stick zo uit je cybershot camera jassen en in de tv dumpen.

Toch goed dat we een Matrix hebben.;)
Thanks voor de link!

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan