Fototoestel

Nummer10

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
212
Punten
63
Leeftijd
57
Misschien hoort de vraag hier helemaal niet maar omdat ik hier net lekker ben geholpen. Ga ik jullie nog iets vragen.

Ik ben al een poosje eigenaar van een tweedehands digi.cam. een Canon 300d voor mij een lekker toestel waar ik heel veel plezier aan beleef.
Nu staat er in de firmware van het toestel de naam van de vorige eigenaar. Als ik mijn foto's plaats op een website kan je deze naam lezen via exif (dat is een bestandje waarmee je kan zien hoe, waarmee en door wie de foto is gemaakt)

Nu heb ik al talrijke programma's (o.a, Canon eos viewer) gedownload maar ze hebben de versie een upgrade gegeven. Met de versie die ik nu kan downloaden kan ik geen contact maken met mijn 300d.

Ik ben dus op zoek naar het oude programma canon eos viewer om de owner gegevens te veranderen. Misschien dat iemand nog een tip heeft hoe het op een andere manier zou kunnen.

Alvast bedankt.

;)
Nr.10

heb nog even gekeken
maar gaat die naam niet weg als je de fabrieksinstellingen doet herstellen ??

Selecteer het tabblad Setup 2 ( Installatie 2) in het menu en kies de optie Clear all camera settings (Alle camera-instellingen wissen). Kies OK; de standaardinstellingen van de camera worden nu hersteld.

zou ook een optie kunnen zijn ?

Ik ben je eerste bericht nog aan het onderzoeken. Er blijken nu 2 versie's te zijn van de frimware 1.11 de gewone en de 1.11b

Alleen de download werkt niet meer.

Als ik een reset doe ben ik alle gegevens ook kwijt en kan ik ze er nog steeds niet op opnieuw inzetten. Wil gewoon gelijk de owner-gegevens invoeren.

Maar alvast heel erg bedankt.

;)
Nr.10

He he, ik het is me gelukt.

Ik heb na veel zoeken een site gevonden waardoor ik erachter ben gekomen dat ik een andere driver nodig had om via eos viewer mijn camera te benaderen voor de firmware. De foto's kon ik nl. wel benaderen dus ik dacht dan moet de firmware ook te benaderen zijn.

Ik ga nu eens verder zoeken naar de alternatieve firmware zodat mijn 300d een klein beetje een 10d kan worden met oa: iso 3200!!!

Ps. zijn er op het forum hier nog meer mensen die wat digitale foto's schieten?

;)
Nr.10

Nummer10;169737 zei:
Ps. zijn er op het forum hier nog meer mensen die wat digitale foto's schieten?

;)
Nr.10

Yep hier zit er eentje, ik schiet foto's met mijn Canon A-200, en ik moet zeggen dat ik van dat ding als er goede batterijen inzitten heel veel plezier van heb!

Hij is uitgebreidt met een grotere geheugenkaart, en met een beetje goede resolutie (1024x768) , maak ik nu een kleine 200 foto's met dat ding.

Leuk om op een cd-rom te zetten en het scheelt een hoop in ontwikkelings kosten.

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan