Fouttief ip adres toegewezen gekregen

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
69
Gebruik een speetouch 510i adsl modem welke prima werkt met comp1

Maar wanneer ik comp2 aansluit krijg ik geen juist ip adres toegewezen van de speedtouch maar een ip adres in de range van 169.134.... enz..

Het zou 10.0.0.200 moeten zijn b.v.

Waar krijgt comp2 dit ip adres toegewezen.?

Alles staat op automatisch toewijzen van ip en dns

Enig idee waar ik het moet zoeken..??

En dus neemt ie er zelf maar 1 aan.

Dat kun je zien aan de range waarin die valt, dat is een eigenwijze windhoos aanpak.

Die range is inderdaad foutief want valt niet binnen de bekende ranges.

Als je IP zelf aanmaakt dus IP 10.0.0.200 (volgens jouw voorbeeld), subnet 255.0.0.0 (vult windhoos zelf al in) en gateway, dns en dergelijke op 10.0.0.138 (=speedtouch).

Heb je dan wel internet en netwerk verkeer ?

Met andere woorden is je netwerk zelf wel okee ?

Je kunt ook even in je speedtouch kijken of de IP's niet op zijn.

Normalerwijze kun je namelijk opgeven hoeveel (en welke) IP's er ter beschikking moeten (mogen) zijn voor DHCP.

Ook kun je nakijken of ie niet perse alleen bekende MAC adressen ("serienummer" van je netwerk kaart, en dus uniek) wil bedienen.

In dat geval kun je die functie uitzetten, maar beter is het om het juiste MAC adres toe te voegen.

Zomaar een paar ingevingen.

het makkelijst is.

even op je hoofdpc even op je netwerkstatus openklikken, dan op details.

dan zie je je ip, je gateway, subnetmask, en DNS staan. laat dit even open staan en neem de gevens over op pc2.

nu ga je naar pc 2 en opent je netwerk en neem je netwerk eigenschappen.

van je lan verbinding. klik op eigenschappen en dan dubbelklik op TCP/IP

vul zelf nu het ip (indit geval voor jou 10.0.0.200) en dan subnet(= op een speedtouch 255.255.255.0 maar contoleer dat goed) en gateway overnemen zoals in hoofdPC.

dns invoeren, en OK klikken.

effe wachten........... PIZZA! (internet dus.)

wel even in de gaten houden dat je netwerk in je Firewall word opgenomen.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook nog aan iets anders aan het denken. Sluit de kabel van comp1 eens aan op com2 en probeer het dan nog eens, krijgt ie dan wel een juist ip?

Het lijkt inderdaad nu op een windows ip wat ie krijgt. Dat zou betekenen dat hij ofwel geen ip krijgt van de dhcp, ofwel geen verbinding ermee kan krijgen.

Het is me overigens niet bekend of het mogelijk is aan te geven in de Speedtouch hoeveel clients de dhcp mag bedienen anders kun je daar evt. ook nog even naar kijken.

Even wat comp1 en comp2 aangaat.

Deze zitten niet gelijktijdig aan de 510i.

heb momenteel maar 1 netwerkkabel tot beschikking dus plug ik hem even om.

Je kunt er dus vanuit gaan dat de 510i goed staat ingesteld. immers comp1 krijgt keurig ip, dns enz toegewezen en internet werkt en ik kan 10.0.0.138 bereiken.

Bij comp2 lukt dit niet alhowel een enkele keer krijgt hij wel het juiste ip toegewezen en werkt alles ok. (Gisteravond 2 maal gelukt)

Ik vermoed dat de driver voor de netwerkkaart of de kaart zelf niet in orde is op comp2. zal eens een andere kaart installeren.

In iedergeval heb ik aan bovenstaande eerst weer genoeg te plroberen.

Heb ook een speedtouch 510 lopen.

Dat werkt goed met 2 pc's en een switch.

Beide pc's een vast IP geven en als DNS en gateway het IP van de speedtouch geven.

Ook heb je zo tegelijk een netwerk tussen de pc's.

Inderdaad wel in de firewall de IP's vrijgeven.

En straight kabels gebruiken.

Grtz.

En dus neemt ie er zelf maar 1 aan.Dat kun je zien aan de range waarin die valt, dat is een eigenwijze windhoos aanpak.

Die range is inderdaad foutief want valt niet binnen de bekende ranges.

Als je IP zelf aanmaakt dus IP 10.0.0.200 (volgens jouw voorbeeld), subnet 255.0.0.0 (vult windhoos zelf al in) en gateway, dns en dergelijke op 10.0.0.138 (=speedtouch).

Heb je dan wel internet en netwerk verkeer ?

Met andere woorden is je netwerk zelf wel okee ?

Je kunt ook even in je speedtouch kijken of de IP's niet op zijn.

Normalerwijze kun je namelijk opgeven hoeveel (en welke) IP's er ter beschikking moeten (mogen) zijn voor DHCP.

Ook kun je nakijken of ie niet perse alleen bekende MAC adressen ("serienummer" van je netwerk kaart, en dus uniek) wil bedienen.

In dat geval kun je die functie uitzetten, maar beter is het om het juiste MAC adres toe te voegen.

Zomaar een paar ingevingen.
"Heb je dan wel internet en netwerk verkeer ?" Nee

"Met andere woorden is je netwerk zelf wel okee ?" Nee

Heb even naar de ip range gekeken maar er zijn er nog wel een 20 tal over dus dat moet kunnen. Ook maakt het niet uit welk MAC adres de netwerkkaart heeft alles mag van speedtouch. (Heb nu wel de beide macadressen er vast instaan zowel van pc1 danwel pc2)

Heb ondekt dat er verschillende drivers geinstalleerd zijn voor de kaart.

Bij een rollback van de drivers krijg ik andere dan die ik had. Trouwens beide werken niet.

Soms na 6 keer opstarten pakt hij wel het juiste ip en werkt alles weer normaal.

Ik heb als enige oplossing nog deze. Format c: en opnieuw beginnen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou ook nog wel eens een netwerkkaart kunnen zijn dan die niet meer helemaal lekker is. Heb je geen andere om even mee te proberen voordat je alles begint te formatteren enzo?

Oliebollen Hosting Fun Oliebollen

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan