free channels FTA

B

balak

hallo,

Ik heb even een vraag mijn tante woont in een flat waar zij geen schotel mag plaatsen nou wil ze toch bepaalde zenders zien ( ik heb een schotel ) is het mogenlijk om FTA kanalen een of ander manier naar haar toe te zenden ze heeft wel een pc staan met internet

dus even voor de duidelijkheid het gaat niet om betaalde kanalen maar gewoon vrije kanalen die je met een schotel kan ontvangen

weet misscien iemand of dit mogenlijk is en zo ja wat heeft er men voor nodig

alvast bedankt

Theoretisch gesproken is het wel mogelijk maar dan zouden jullie beiden een glasvezel verbinding moeten hebben.

De upstream (upload snelheid) van de internet providers is namelijk niet snel genoeg om het beeldmateriaal over internet te sturen, anders zou het wel kunnen.

Er zijn helaas veel plaatsen en flats waar je geen schotel mag plaatsen. Er zijn echter ook flats waar je geen schotels mag bevestigen, maar waar je wel een schotel op het balkon mag zetten op een tegelvoet bijvoorbeeld. Is dat bij je tante ook verboden of is dit anders misschien een optie?

Dit is echt wel mogelijk hoor.

Maar daarvoor moeten beiden wel over een goede internetverbinding beschikken.

Vermoedelijk bedoelt BT dat het verzenden van de TS (Transport Stream, zeg maar de uitgang van het tuner gedeelte van je ontvanger, voor verwerking via smartcard enzovoorts) niet door de internetverbinding past en dat klopt ook wel.

Maar er is wel een andere oplossing.

Daarvoor moet je eens op zoek gaan naar een zogenaamde slingbox (merknaam, er zijn ook concurrenten die iets vergelijkbaars doen).

Die sluit je aan op het internet en op de scart van een satelliet ontvanger (of op het kabelsignaal).

Het ding kan zelfs een aangesloten (satelliet)ontvanger bedienen middels een infrarood zender (oftewel een afstandbediening).

Hiervoor heb je dus een continue internet verbinding nodig, en een extra ontvanger (anders kan je familielid alleen meekijken met waar jij naar kijkt) met bijbehorende zaken zoals een passende LNB en een extra kabel bijvoorbeeld.

Het familielid moet dan kijken via de PC, ik weet niet of er ook een afspeelapparaat is dat je rechtstreeks aan de TV kunt aansluiten.

Maar dan hebben moderne TV's vaak ook weer een PC aansluiting.

Het beeld dat verzonden word is gecomprimeerd en boet daarom wel aan kwaliteit in, maar daardoor past het dan dus wel in een internet verbinding.

Dit is zo'n beetje de enige manier om NL programma's te kunnen zien als je zelf aan de andere kant van de wereld zit.

Of een "verborgen" schotel aanschaffen, bijv. de CubSat 50 en d'r is d'r nog een, die zit in een lamp, maar ik weet niet hoe die heet.

bedankt heren voor de reactie

Black Tiger ,helaas is er in deze flat geen balkons, en men mag niks tegen de gevels aan zetten (men mag nog niet eens een gat ion de muur boren zonder toestemming ) het is een nieuwe flat vandaar dat men zeer huiverig is met dingen plaatsen

wat ik bedoelde is misschien vergelijkbaar als shearing wat hier op de forum veel over is geschreven.

maar dan niet ilegaal maar legaal

ik weet niet of het bijv mogenlijk is mijn recivier aan te sluiten op mijn pc zo dat ik daar kan splitten naar mijn tv en een kanaal via pc naar haar toe te sturen en zij weer er af haalt en op haar tv kan kijkken natuurlijk wel met de mogenlijkhied dat ze zelf kan kiezen wat ze wil zien

misschien mooi om waar te zijn maar ..

Mac3 als ik je goed begrijp is het wel mogenlijk maar dan heb je veel kwaliteit verlies ,maar ik zie haar niet zitten de hele avond achter de pc om haar series te bekijken zij wil gewoon op de bank kunnen zitten (zij is al immers boven de 65 jaar )

tja de Selfsat werkt helaas niet achter dubbelglas volgens mij werkt geen enkel schotel achter dubbel glas

want ze heeft nu upc wat veel kost en de extra kanalen die men kan huren zijn er maar 6 hoewel deze kanalen allemaal vrij zijn en via de schotel meer dan 130 kanalen vrij zijn

dan praat ik even voor de duidelijkheid over de Turkssat 42 Gr.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan