Frequentie??

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

RichardVinke

Ik heb een schotel bijgeplaats op een lange kabel (22 m naar de switch en daarna nog 17 m) Nu moet ik de frequentie van de LNB ~150 MHz hoger instellen dan verwacht. (12081 ipv 11931 MHz). Kan dit door de lange kabel komen?

Bij mijn weten niet, als je 150 mhz ernaast zit heb je een analoge lnb, die 150 mhz verschil is een vrij standaard verschil.
Ik weet niet hoe oud die lnb is van die schotel die je bijgeplaatst hebt of welk merk/type dat is, maar ik vrees dat je een oude analoge lnb te pakken hebt.
Overigens waren in het vroegere analoge tijdperk ook "universele" lnb's verkrijgbaar, alleen waren die nog niet geschikt voor digitale ontvangst. De huidige universele lnb's zijn dat wel.

Je kunt het ongeveer zien aan de leeftijd. heb je een lnb van een 7 jaar of ouder, zit het er dik in dat je een analoge hebt.
6 a 7 jaar zit je op het randje, toen werde ook al universele lnb's verkocht voor digitale ontvangst en 5 jaar en jonger zijn vrijwel zeker lnb's die voor digitaal geschikt zijn.

Nee
dat kan alleen als de nieuwe LNB een andere middenfrequent heeft

P. Lyttle

Het is een nieuwe LNB. Eergisteren gekocht, met schotel bij de Makro. Met de meegeleverde 10 m kabel deed hij het goed. Nu staat hij op zijn definitieve? plaats en doet hij dit.

Ik dacht misschien dat door de lange kabel de spanning op de LNB te laag wordt. En dat hij daardoor te laag in frequentie staat.

Kan dit?

Je hebt lnb's met de hoge LOF van 10600MHz wat vrij gebruikelijk is, en je hebt er van 10750MHz. Nu is dat net het verschil dat je opgeeft, nl 150MHz. Meestal moet je in een menu de LOF instellen op de waarde van je lnb. Het lijkt erop dat deze de 10750 waarde heeft.
Grtz.

Bedankt! Dat was het!
Nu kan de schotel daar blijven staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan