Frequenties

D

Dovoda

Hallo

Ik ben wat bezig met mijn schotel en heb wat signalen verloren...

Ik heb nu even een vraag

Ik kan wel het signaal terug vinden van Hotbird, maar niet op alle Frequenties

Bijvoorbeeld op 10718 MHz heb ik wel een signaal

Maar op 12520 MHz niet (<-- hier zit een kanaal op die ik graag wil ontvangen)

Hoe krijg ik een signaal op die 12520 MHz?

Als ik de schotel met de motor link en rechts verschuif verlies ik overal het signaal

Ik heb een Topfield 5000CI

Eventueel kan ik ook een Samsung DSR 9500A CI aansluiten

Als je echt op de juiste manier op de hotbird zit dan zou je feitelijk alle kanalen die er zijn moeten kunnen ontvangen, althans in elk geval qua signaal.

Controleer eens andere zenders op de hotbird en dan met name de frequentie.

Zijn er meer die je op de hoge band, dus zeg maar 11.900 en hoger niet kunt ontvangen? Zoja, dan zou het kunnen zijn dat ofwel je lnb niet goed schakelt danwel dat er een probleem is met de lnb.

Ik ben wat bezig met mijn schotel en heb wat signalen verloren...

Ja dan zul je het toch daar moeten zoeken, de 10718 en de 12520 zijn allebei verticale freqenties dus je lnb zal waarschijnlijk gewoon goed werken.

Er is gisteren nog al wat wind geweest de schotel zal wel iets er naast staan nu.

Maar er zijn satelieten die een zwakker signaal geven als de Hotbird dus het zal met een beetje uitrichten wel goed komen. :)

10718 is de lage band:

10718 -10600 (hoge band) = 118 MHz, te laag voor je tuner.

10718 - 9750 (lage band) = 968, das onder in de lage band.

(een tuner kan meestal afstemmen tussen 950 en 2050 MHz)

Schakelen tussen de lage en de hoge band gebeurt door middel van een 22 KHz toon.

Waarschijnlijk heb je die in het menu uitgeschakeld, dus is dat iets wat je eens moet nakijken; die moet dus aan staan.

Als je benieuwd bent hoe een en ander werkt, staat er wat uitleg in onze FAQ sectie (klik!)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan