Hoi.
Zoals je ziet, heb ik de links naar de webshop verwijderd.
Iemand die bijvoorbeeld google raadpleegt, komt op exact dezelfde plaats terecht en daarom voegt de link niets toe.
Verder zijn links naar commerciële sites niet toegestaan.
De keuze die je aanvankelijk wil maken, is er eentje waar het prijsverschil zo'n 350 % is.
Das nogal een verschil.
Zoals je zelf al opmerkt, de SAB is goedkoop en daarmee een leuke beginnersdoos.
Het merk gaat alweer even mee en is populair onder de "beginners", het merk staat niet bekend om slechte producten, maar het is uiteraard (gezien de prijzen) ook geen hoogvlieger.
MVision is ook een merk waar ik meen vaker van gehoord te hebben, maar persoonlijk ken ik de producten niet.
Het voordeel van die doos is dus dat je er HD mee kunt ontvangen en weergeven, en wat dat betreft ben je alvast op de (zeer nabije) toekomst voorbereid.
Persoonlijk vind ik het wel een doos die je achter een kastdeur moet verstoppen, maar smaken verschillen.
Houd er rekening mee dat de timeshift functie afhankelijk is van een opslagmedium (lees harddisk), die je er zelf aan moet hangen.
Die is dus niet in de prijs inbegrepen.
Het ligt voor de hand dat er daarvoor een USB aansluiting aanwezig is, maar uit de gegevens op de site waar jij 'm gezien hebt, is niet op te maken welke aansluitng er is voor de harddisk.
Verder is ie standaard niet geschikt voor timeshift, zo meen ik te lezen.
Je moet daarvoor eerst de software van de genoemde site installeren, en pas daarna komt timeshift ter beschikking.
Dit staat wel op die pagina die jij ook gezien hebt, maar de text is naar mijn idee wel misleidend omdat je ook zou kunnen lezen dat timeshift na aansluiten en programmazoeken ter beschikking komt.
Maar het is onzin om daarvoor een dergelijke regel in het verkooppraatje op te nemen en dus zie bovenvermelde voorgangswijze.
Hoeft allemaal niet zo'n probleem te zijn, maar is nauwelijks iets voor een beginner.
Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe handig jij bent, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden.
Wat betreft freesat: dat is dus exact het systeem waarin jij aangaf geïnteresseerd te zijn.
Houd er wel rekening mee dat de £ niet gelijk is aan de €.
En met verzendkosten.
En wat als je een probleem ervaart en je het ding terug moet sturen ?
Verder mag je verwachten dat alles in die ontvanger uitsluitend Engelstalig is.
Je moet voor jezelf beoordelen of dat een probleem zal vormen voor jou en/of je gezin.
Ook het merk Edision ken ik wel, maar niet van de ontvangers.
Daar kan ik je verder niet veel over vertellen.
Het doosje is wel weer meer mijn smaak, en als de keuze tussen deze twee HD ontvangers zou hangen, dan zou ik (met de informatie die ik nu heb) voor deze Edision gaan.